Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Ο Δημήτρης Μουζάρας, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


«Πάνω από τα κλειστά και μαύρα σύννεφα ο ήλιος συνεχίζει να λάμπει…»...
μας είπε ο Δημήτρης σε μια στιγμή της κουβέντας μας, για να ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα στη συνέχεια…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η ανεμελιά, η αθωότητα, η ειλικρίνεια, το αβίαστο γέλιο, η πληρότητα με απλά πράγματα, τα όνειρα, οι παρέες τα καλοκαιρινά βράδια που ξεσήκωναν τις γειτονιές, το ότι η ζωή ήταν μπροστά μας.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ο Ρομπέν των δασών, για τον αγώνα του να υπερασπίζεται τους αδύνατους πολεμώντας την τυραννία και την αδικία.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Πιστεύω πως σε κάθε τι που γράφουμε προδίδουμε μικρά μας μυστικά.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Η υπομονή μου, αν μπορεί να θεωρηθεί  ως Θείο δώρο.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Είμαι βιαστικός και αγχώδης πολλές φορές.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Γραφιάς της ζωής μας πιστεύω ότι είμαστε εμείς με τις κατά καιρούς επιλογές μας, αυτές καθορίζουν την μοίρα μας.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μια ζεστή αγκαλιά.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Στην πρώτη γραμμή, δεν μπορώ να φανταστώ πως μπορούμε να ζήσουμε χωρίς αισιοδοξία.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Αυτό τον καιρό τελειώνω ένα μικρό παιδικό θεατρικό και παράλληλα δουλεύω ένα καινούργιο παραμύθι.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Οι περισσότερες, αν μπορούσα να ξεχωρίσω θα ήταν  «Τα κίτρινα γάντια», «Ένας βλάκας και μισός», πολλές, για συνοδοιπόρο θα διάλεγα την ταινία «Ένας ήρωας με παντούφλες».

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν είχα ούτε έχω γούρι.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα ;
Θα σας πω δύο:
Πάνω από τα κλειστά και μαύρα σύννεφα ο ήλιος συνεχίζει να λάμπει.
Στο καθετί υπάρχει μια ρωγμή. Έτσι εισχωρεί το φως.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Πιστεύω ότι λόγω της γενικότερης κατάστασης θα συρρικνωθούν περισσότερο. Δεδομένου ότι χάνουν διαρκώς έδαφος λόγω του διαδικτύου πιθανόν να στραφούν σε περισσότερο φθηνές λύσεις τόσο από πλευράς χρηματικού κόστους όσο και από πλευράς  ποιότητας ,πάντοτε όμως τόσο σε ότι αφορά τα ΜΜΕ όσο και το διαδίκτυο πιστεύω ότι πρέπει να φιλτράρουμε ότι βλέπουμε και ακούμε πολλές φορές.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Πιστεύω και για τα δύο. Ευτυχώς όμως  οι τέχνες πάντα βρίσκουν τον τρόπο να επιβιώσουν.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Κατ αρχάς πιστεύω ότι ευθύνεται το γεγονός ότι ο Έλληνας  «βομβαρδίστηκε» από κακής ποιότητας πολιτισμό για πολλά χρόνια ,αυτό βασικά είχε ως αποτέλεσμα να χάσει σιγά σιγά την κριτική του ικανότητα, σε συνδυασμό με την έλλειψη παιδείας κατέστη  ανίκανος να διαχειρίζεται την τύχη του μόνος του.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Δυστυχώς με λίγα λεπτά δεν θα μπορούσα να καταφέρω πολλά πράγματα, πρώτα πάντως θα έθετα σε ισχύ τον νόμο της ισότητας μεταξύ των ανθρώπων.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Θα ήθελα να ήμουν Άλογο.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Στα όνειρα που βλέπουμε κατά την διάρκεια του ύπνου μας όχι δεν πιστεύω, στα όνειρα που κάνουμε για την ζωή μας ναι, διότι αν δεν το ονειρευτείς δεν μπορείς να το πραγματοποιήσεις.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να είσαι πάντα αυθεντικός ,ακολούθα την καρδιά σου, κυνήγησε τα όνειρα σου μα μην ξεχνάς ποτέ να πάρεις και το μυαλό σου μαζί.



Γεννήθηκα στη Κομοτηνή ,τα τελευταία χρόνια ζω στη Ξάνθη, είμαι παντρεμένος και έχω μια κόρη.
Ασχολούμαι με τη γη και αυτό με φέρνει σε επαφή με τον εαυτό μου , καθαρίζει και  ελευθερώνει το μυαλό  μου, η επαφή με την φύση με βοήθησε να αναθεωρήσω πολλές από τις απόψεις μου για την ζωή.
Το πρώτο μου παραμύθι από τις Εκδόσεις « Μέθεξις» έχει  εκδοθεί το 2015 με τίτλο  «Το Παραπονεμένο Έλατο»  .
 Το «Έχω ήδη μεγαλώσει»  είναι το δεύτερο παραμύθι μου που έχει εκδοθεί επίσης από τις Εκδόσεις « Μέθεξις».
Είμαι μέλος  του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)