Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016

Η Πηνελόπη Κουρτζή απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η Πηνελόπη χαμογέλασε με το που μπήκε στην αυλή μας, μιας και στη σκέψη...
της ήρθε η αυλή της γιαγιάς της με το κουμκουάτ…
Ευχάριστη στη συντροφιά, συγκροτημένη στο λόγο της και αληθινή στα «λόγια της ψυχής» της, μας είπε πολλές από τις σκέψεις της, μα και τις ελπίδες της.

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Από τα παιδικά μου χρόνια μου έχει λείψει το δέντρο κουμκουάτ που πράγματι υπήρχε στην αυλή της γιαγιάς μου και αυτή η αδημονία όταν με πήγαινε η μαμά μου στη βιβλιοθήκη του σχολείου να δανειστώ παιδικά βιβλία.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ήταν ο Τεν Τεν, με ταξίδευε με τις ιστορίες του και τις περιπέτειες του και λάτρευα το σκύλο του τον Μιλού.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Σίγουρα. Πολλές φορές ασυνείδητα, όμως σίγουρα κάθε ήρωας των βιβλίων μου έχει κομμάτια από προσωπικές μου σκέψεις.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Τη δυνατότητα να δέχομια στωικά τις αλλαγές που δεν ταιριάζουν τόσο στην ιδιοσυγκρασία μου και με αγχώνουν. Πλέον με πολλή δουλειά προσωπική μπορώ πια να τις μετατρέπω σε ευκαιρίες.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Νομίζω ο αυθορμητισμός, που ενώ με βοηθά στο να γράφω, στην πραγματική ζωή θα ήθελα να το μετριάσω.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Ναι, σε ένα βαθμό πιστεύω στην μοίρα κυρίως όταν καλούμαι να δικαιολογήσω στον εαυτό μου πράγματα που δεν καταλαβαίνω ή να τον παρηγορήσω.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Με όποιο τρόπο μπορώ αρκεί να είμαι σαφής πως την εκδηλώνω συνεχώς στους ανθρώπους που αγαπώ.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Ναι, τις περισσότερες φορές. Και ιδιάιτερα στον τρόπο που μου τη μεταφέρει ο άντρας μου ο οποίος είναι ένας από τη φύση του ιδιάιτερα αισιόδοξος άνθρωπος.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με το καινούριο μου βιβλίο που με έχει απορροφήσει εντελώς και με κάνει να ταξιδεύω πολύ για να κάνω έρευνα.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Ο Μπακαλόγατος. Μου φτιάχνει το κέφι όσες φορές και να την δώ!

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Ένα μικρό παιχνίδι του γιού μου.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Καλημέρα!

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Πιστεύω κaι ελπίζω πως στην προσπάθεια να διατηρήσουν το κοινό, θα στραφούν σε θεματολογίες που να εγείρουν περισσότερο την καλλιέργεια και το πνεύμα των ανθρώπων.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Πιστεύω πως στην εποχή μας κυριαρχεί ο δεύτερος λόγος.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Πιστεύω πως όλοι οι Έλληνες πρέπει να αναθεωρήσουμε τις δυνατότητες μας και να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας. Πιστεύω πως αυτό θα είναι και το μυστικό ώστε να μην αφήνουμε την τύχη μας στα χέρια άλλων.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Θα αναθεωρούσα τις νομοθεσίες που αφορύν στην υιοθεσία ώστε να είναι πιο εφικτό για τα ζευγάρια που επιθυμούν πραγματικά ένα παιδί και κρίνονται κατάλληλα, να υιοθετήσουν ένα παιδί χωρίς μακροχρόνια ταλαιπωρία. Με αυτό τον τρόπο να μπορούν και τα παιδάκια να βρούν μία οικογένεια που να ανήκουν και να μεγαλώσουν σωστά.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Σκύλος σε έναν άνθρωπο που να αγαπάει πολύ τα σκυλιά.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Πιστεύω πως στα όνειρα μιλάει το υποσυνείδητο μας δείχνοντας μας τις δικές μας επιθυμίες για το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα και ερμηνείες που δίνουμε σε καταστάσεις που μας απασχολούν και δεν τις κάνουμε λόγια και σκέψεις στην καθημερινότητα. Με αυτό τον τρόπο τα θεωρώ σημαντικά και τους δίνω ιδιάιτερη βάση και προσοχή.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να πιστεύει στις δυνάμεις του και να ονειρεύεται πολύ και χωρίς όρια.



Η Πηνελόπη Κουρτζή γεννήθηκε στην Άρτα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιοτεχνολογία και εργάστηκε επί σειρά ετών στον ιδιωτικό τομέα. Σήμερα δραστηριοποιείται στον επιχειρηματικό χώρο και παράλληλα ασχολείται με τη συγγραφή, που αποτελεί και τη μεγάλη αγάπη της. Έχει ταξιδέψει αρκετά, μιλάει τέσσερις γλώσσες και ερασιτεχνικά ασχολείται με το αργεντίνικο τάνγκο. Είναι παντρεμένη και έχει έναν γιο. Έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς ποίησης και έχει γράψει θεατρικά έργα. Το ΚΟΥΜΚΟΥΑΤ είναι το πρώτο μυθιστόρημά της.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)