Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Η Εύα Κροκίδη απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Έχοντας αυξημένη κατά πολύ την αίσθηση του δικαίου...
η Εύα και γνωρίζοντας καλά μέχρι που φτάνει ο «λόγος» της πένας της, κατόρθωσε μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα να μας μεταφέρει εκεί που οι «νότες» δίνουν ζωή στη σκέψη και γαληνεύουν την ψυχή…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η παιδικότητα  με ακολουθεί ακόμη και σήμερα και μάλιστα σε πιο έντονους και συνειδητοποιημένους τρόπους. Επομένως δεν μου έχουν λείψει κάποια πράγματα ιδιαίτερα… ευτυχώς!

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Αγαπούσα πολύ τους Τρείς Σωματοφύλακες. Η αίσθηση του δικαίου που πρέπει κάποιος να αγωνίζεται γι αυτό, όπως και για τις αξίες που επίσης είναι σημαντικές να πολεμάει κάποιος γι αυτές με γοήτευαν πολύ. Αργότερα, στην εφηβεία μου, σημαντικό ρόλο έπαιξαν στην ζωή μου οι ιστορίες των Ινδιάνων της Αμερικής όπως τις άκουσα από φίλους αμερικανούς, τουρίστες στη Κέρκυρα, που είχαν πολλές σχετικές ιστορίες να μου διηγηθούν.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Ναι. Ο κάθε ήρωας έχει κάτι από μένα. Είναι πολύ δημιουργικό όταν φτιάχνω έναν ήρωα, όταν κατασκευάζεται κάτω από τα δάκτυλα μου, στην οθόνη του υπολογιστή, και ανάλογα την ψυχολογική μου κατάσταση παίρνει κομμάτια από μένα. Και αυτό είναι μια μαγεία ανεκτίμητη.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Η πολύ μεγάλη ενέργεια που έχω και η αστείρευτη δυναμικότητα που προκύπτει από αυτήν την ενέργεια.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Ο παρορμητισμός μου που δίνει εύκολα σκυτάλη σε μεγάλο ενθουσιασμό οδηγώντας κάποτε σε απογοητεύσεις.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Θεωρώ ότι η ψυχή του ανθρώπου έχει ένα συγκεκριμένο ταξίδι να κάνει στην ζωή αυτού του ανθρώπου, και έχει συγκεκριμένα μαθήματα να πάρει. Αν αυτό θεωρείται μοίρα, ναι, τότε την θεωρώ γραφιά της ζωής μου.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Πιστεύω ότι είναι πολύ εύκολο να καταλάβει κάποιος πότε τον αγαπώ, και ένας από τους τρόπους που έχω είναι να είμαι πολύ δοτική με όλους τους τρόπους που μπορεί να γίνει αυτό. Συνήθως δίνω πολλή αγάπη γύρω μου αφού πιστεύω ότι η δύναμη της αγάπης είναι το σημαντικότερο στοιχείο για την ποιότητα της ζωής μας, αλλά και για την προσωπική μας εξέλιξη.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Αποτελεί μια από τις βασικές λέξεις αλλά και εκφράσεις στη ζωή μου. Το ποτήρι είναι πάντα μισογεμάτο αφού ακόμη και στις δύσκολες στιγμές εντοπίζω και βλέπω τις θετικές πλευρές.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με το χορό, τις ενεργειακές θεραπείες, την αυτοβελτίωση και  τα ταξίδια. Και βέβαια, με το νέο μου πάθος για την ιταλική γλώσσα και κουλτούρα αυτής της χώρας.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Λατρεύω τις ελληνικές ταινίες και τις βλέπω ασταμάτητα. Αγαπημένες είναι πολλές αλλά σε κάθε εποχή της ζωής μου κάποια από αυτές μπορεί να είχε μια ξεχωριστή θέση. Πολυαγαπημένες πάντα εκείνες της Ρένας Βλαχοπούλου, και εκείνη που άφησε σημάδια στην ψυχή μου το “ Κορίτσια στον ήλιο”.
Με τον ίδιο τρόπο και ανάλογα τις χρονικές περιόδους πολλές ταινίες, ελληνικές ή και ξένες αποτελούσαν συνοδοιπόρους στη ζωή μου με κορυφαίες κάποιες από αυτές όπως το Grease, το Dirty Dancing και Οι γέφυρες του Μάντισον. Όπως μου έρχονται αυθόρμητα στο μυαλό…

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δυο ζευγάρια σκουλαρίκια. Το ένα με ένα τυρκουάζ Βούδα και ένα τυρκουάζ ελεφαντάκι και το άλλο, κρίκοι, πολυγωνικού σχήματος.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Η φράση του Ηράκλειτου “Τα πάντα ρει”.  Θεωρώ ότι με χαρακτηρίζει απόλυτα αφού η ζωή “οφείλει” να “κυλάει” όπως την οδηγεί η κάθε μέρα.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Πιστεύω ότι δεν μπορεί κανείς να φιμώσει την έκφραση των ανθρώπων. Επομένως και τα ΜΜΕ θα βρούν τον δρόμο τους αρκεί να σταματήσουν να ελέγχονται μόνο από τους οικονομικούς παράγοντες και να αντιμετωπίσουν τον άνθρωπο ως οντότητα.           

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Ο φόβος και ο έλεγχος είναι αυτός που μπορεί να επηρεάσει τον άνθρωπο γενικά, και μόνο αυτός μπορεί να δημιουργήσει δυσκολίες έκφρασης γενικότερα. Η τέχνη είναι μιας μορφής έκφραση, αν και πιστεύω ακράδαντα ότι θα βρίσκονται πάντα οι τρόποι για την δημιουργία των τεχνών και για την εφεύρεση νέων όπου οι παλιές δεν βρίσκουν χώρο να αναπτυχθούν. Εξάλλου οι τέχνες και ο πολιτισμός γενικά πάντα έβρισκαν χώρο και τρόπο να ανθίσουν ειδικά σε δύσκολες εποχές για την επιβίωση των ανθρώπων.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Δεν νομίζω ότι ισχύει αυτό. Απλά αυτές τις δύσκολες εποχές, οι Έλληνες έχουν απογοητευτεί πολύ από την έλλειψη ενός πραγματικά σπουδαίου ηγέτη και είναι μουδιασμένοι στο αποτέλεσμα της υλιστικής-καταναλωτικής κοινωνίας που δημιουργήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα. Σύντομα πιστεύω θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές που θα είναι σε διεθνές επίπεδο και θα αλλάξει τη ροή των διεθνών οικονομικών και πολιτικών πραγμάτων που φυσικά θα επηρεάσουν και την Ελλάδα.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Θα απελευθέρωνα την εκπαίδευση από το συγκεκριμένο σχολικό σύστημα. Θα άλλαζα εντελώς τις μαθησιακές μεθοδολογίες και θα επιθυμούσα με τον συγκεκριμένο νόμο την ανάπτυξη χαρούμενων και δημιουργικών παιδιών, που θα μάθαιναν κοινωνικές δεξιότητες και πως να ζουν την ζωή τους ως χρήσιμοι πολίτες της κοινωνίας, αγαπώντας πρώτα τον εαυτό τους, μακριά από φόβο, ενοχές και καθωσπρεπισμούς.

Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Αν η μάγισσα είναι κακιά θα με έκανε ένα ζώο από αυτά που βασανίζονται καθημερινά για να προσφέρουν τροφή στους ανθρώπους. Αν υποθέσουμε όμως ότι θα ήταν καλή, και θα το προτιμούσα, θα ήθελα να με κάνει ένα ζώο που θα έδινε χαρά στον άνθρωπο και την δυνατότητα συνειδητοποίησης  ότι αποτελεί ισότιμο ον της πλάσης που φτιάχτηκε από τον ίδιο με τον άνθρωπο δημιουργό, (με όποια έννοια ο καθένας μπορεί να δίνει σε αυτό τον όρο)και όχι υποχρεωτικά εκμεταλλεύσιμο και αναλώσιμο είδος με όποιο τρόπο.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Ναι, και σε αυτά που φέρνει η νύχτα αλλά και σε αυτά που ως θαύματα μπορούν να γίνουν εμπειρίες-χαρές της καθημερινής ζωής.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να αγαπάει τα ζώα, να απολαμβάνει την φύση νιώθοντας την γαλήνη της, αλλά και να γελάει συνεχώς με την ψυχή του.


Μεγάλωσα στην Κέρκυρα, με υπέροχα καλοκαίρια στο τουριστικό χωριό Σιδάρι, κολυμπώντας στο Κανάλι της Αγάπης και κάνοντας άπειρες βόλτες με το ποδήλατο.
Σπούδασα Οικιακή Οικονομία και Οικολογία στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και έκανα μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα φύλου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Εργάζομαι για 31 χρόνια ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα τελευταία 12 χρόνια  έχω την θέση της Σχολικής Συμβούλου Οικιακής Οικονομίας, καθώς και την τιμή να είμαι Σύνδεσμος για την Ελλάδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Οικιακής Οικονομίας.
Έχω δυο υπέροχους γιούς, και ως κάτοικος της Πάτρας , είμαι μέλος του Συλλόγου των εν Πάτραις Κερκυραίων απολαμβάνοντας παράλληλα το Πατρινό Καρναβάλι στο οποίο συμμετέχω ενεργά κάθε χρόνο.
Ασχολούμαι με τις ενεργειακές θεραπείες, αφού άλλαξαν την οπτική για την ζωή μου από τότε που τις γνώρισα. Ξέρω καλά πια, ότι η ζωή είναι πολύ όμορφη και μπορεί να γίνει ακόμη πιο όμορφη όταν ταξιδεύεις , γνωρίζεις νέους ανθρώπους και βλέπεις τα πάντα γύρω σου με θετική ματιά.
Απεχθάνομαι την πολιτική και περιμένω με λαχτάρα τις αλλαγές στον πλανήτη που πιστεύω ότι σύντομα θα συμβούν , αλλάζοντας τις ζωές μας και γεμίζοντας τες μόνο αγάπη και φροντίδα ανιδιοτελώς.
Γράφω από τα 12 χρόνια μου, και είναι ένας από τους  υπέροχους τρόπους για την εσωτερική μου αναζήτηση και εξέλιξη.
Μια βόλτα με το ποδήλατο, μια βραδιά με πολύ χορό αποτελούν απολαυστικές στιγμές  και εμπλουτίζονται συνεχώς με νέες δραστηριότητες αφού  μ’ αρέσει να κάνω και να μαθαίνω συνεχώς.
Ένα νέο βιβλίο ήδη βρίσκεται στο δρόμο του γραψίματος, και είμαι πολύ περήφανη για το ταξίδι που μόλις ξεκίνησε για τις «Άγουρες Νότες Ευτυχίας» από τις Εκδόσεις Φιλύρα.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)