Πέμπτη 25 Μαΐου 2017

Η Γερακίνα Μπουρίκα απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Ένας άνθρωπος που μέσα από απλά πράγματα ξέρει...
να γεύεται την ευτυχία, ήρθε στην αυλή μας με διάθεση να κουβεντιάσουμε για όσα «βαραίνουν» το χώρο της αναλώσιμης καθημερινότητας και το χώρο των media

 Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Πάντα μετρούσαμε με τους φίλους τα καλοκαιρινά μπάνια και τα παγωτά. Αυτό μου έχει λείψει. Η ευτυχία που νιώθαμε μέσα από τόσο απλά πράγματα…

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Συνήθως αντί για άλλα παραμύθια, εγώ διάβαζα ιστορίες από την ελληνική Μυθολογία. Ο Περσέας ήταν αγαπημένος μου ήρωας γιατί με γοήτευε και ταυτόχρονα ζήλευα που μπορούσε να πετάει έχοντας τιθασεύσει τον Πήγασο.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Έχει τύχει να συγχωρήσω κάποιους αλλά άλλους όχι. Ρόλο παίζει αν την πίκρα θα μου τη δώσει κάποιος από αφέλεια ή σκόπιμα.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Την συνέπειά μου. Δεν προδίδω ποτέ τον εαυτό μου ή τους άλλους γύρω μου όταν αναλαμβάνω κάτι.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Η αδερφή μου, μου λέει πως κάποιες φορές είμαι επιπόλαιη… Εγώ δεν ξέρω!

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Η μοίρα δεν σου γυρίζει ποτέ την πλάτη. Εμείς συνήθως γυρίζουμε την πλάτη στον εαυτό μας. Το μόνο που θα έκανα σε τέτοια περίπτωση θα ήταν να με συγχωρήσω και να συνεχίσω.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Ξεκινάω με το να πω σε κάποιον άνθρωπο «σε αγαπώ», χωρίς να έχω την απαίτηση να το ακούσω. Και μετά αποδεικνύω την αγάπη μου με πράξεις. Η πιο σημαντική είναι να είμαι πάντα εκεί για τον άλλον. Είτε για τα παιδιά μου, είτε για σύντροφο, είτε για φίλο.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Η αισιοδοξία όχι μόνο υπάρχει, αλλά και με ανταμείβει.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Εκτός του ότι είμαι μητέρα και βασικό κομμάτι της ζωής μου είναι το μεγάλωμα των παιδιών μου, αυτή την εποχή γράφω το τρίτο μου βιβλίο όπως και αρθρογραφώ στην «Κυριακάτικη εφημερίδα».

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας; Πιστεύω πολύ στους ανθρώπους. Πάντα ξεκινώ με τις καλύτερες προθέσεις. Δεν θέλω ποτέ να γίνω καχύποπτη. Το θεωρώ ότι πιο βασανιστικό.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία; Αγαπημένη ελληνική ταινία είναι «τα κίτρινα γάντια». Η ατάκα του Σταυρίδη «άχου και δεν με νοιάζει», είναι η αγαπημένη μου. Και την κλέβω πολύ συχνά.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Δεν είναι αντικείμενο. Η λέξη «μπορείς» είναι το γούρι μου. Όταν την ακούω από τα χείλη των παιδιών μου. Και μετά γίνεται σίγουρο πως όλα τα μπορώ.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα; Εκτός από την κλεμμένη ατάκα που ανέφερα νωρίτερα, συνήθως είναι το «όλα θα πάνε καλά».

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Νομίζω πλέον μέσα στην κρίση που βιώνουμε θα γίνουν τα μεγαλύτερα ξεκαθαρίσματα. Βλέπουμε ήδη ότι όλα περνούν μια φάση συρρίκνωσης εφόσον η οικονομία μας δεν επιτρέπει τον παλιό χορό των επιδοτήσεων που συνέβαινε στην τηλεόραση και στις εφημερίδες κυρίως. Ίσως τελικά η αλήθεια να νικήσει και να έχουμε μια πιο σωστή και αντικειμενική ενημέρωση.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Δεν νομίζω πως η εξουσία φιμώνει τις τέχνες. Αν οι άνθρωποι ήταν πραγματικά ελεύθεροι και ουσιαστικά ευτυχισμένοι δεν θα είχαν ανάγκη την τέχνη. Η εξουσία λοιπόν γνωρίζοντάς το αυτό, φροντίζει στηρίζοντας την τέχνη να μας βοηθά να νιώθουμε λίγο καλύτερα και να μην δίνουμε μεγάλη σημασία σε άλλα που ουσιαστικά μας στερεί.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Δυστυχώς ο Έλληνας λειτουργεί σαν κακομαθημένος κληρονόμος. Έχει πάρει στα χέρια του μια απίστευτα σπουδαία κληρονομιά κι έχει την εντύπωση ότι μόνο αυτό φτάνει. Δεν κάνει κάτι να την διατηρήσει και να την αυξήσει, μέχρι που στο τέλος αφού έχει καταναλώσει τα πάντα περιμένει κάποιος άλλος να τον συντηρήσει.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Η πρώτη αυθόρμητη σκέψη μου είναι να υπάρξει η πιο βαριά και αυστηρή ποινή για όποιον πειράξει ένα παιδί. Με όποιον τρόπο.

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους; Τα ψέματά τους.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Γεράκι. Τι άλλο;

Πιστεύετε στα όνειρα; Αναλόγως τα όνειρα. Πιστεύω σε αυτά που κάνω όταν δεν κοιμάμαι.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Να μην πιστέψει ποτέ όποιον του πει πως δεν μπορεί να κάνει κάτι.



Η Γερακίνα Μπουρίκα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ν. Αρτάκη Ευβοίας. Η ζωή την οδήγησε επί τέσσερα χρόνια να εγκατασταθεί στη Βόρεια Ελλάδα και τα τελευταία δεκαέξι να ζει μόνιμα στην Αθήνα. Τα λογιστικά και οι πωλήσεις ήταν το βασικό της επάγγελμα, μέχρι τη γέννηση των παιδιών της, της Βασιλικής και του Δημήτρη.
Η τύχη που της χάρισε τη δυνατότητα να ασχοληθεί αποκλειστικά με το «επάγγελμα μητέρα», της έδωσε την ευκαιρία να ανακαλύψει τα υπέροχα μονοπάτια της συγγραφής.
Μετά την έκδοση του πρώτου της βιβλίου «Έτσι το έγραψαν οι Μοίρες», που γνώρισε μεγάλη επιτυχία, η συγγραφή έχει γίνει η αποκλειστική της απασχόληση μαζί με την ανατροφή των παιδιών της.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)