«…οι
τέχνες ανθίζουν μέσα στην κρίση, όπως ένα λουλούδι...
σε μια τσιμεντούπολη και
αυτό αποτελεί πηγή ελπίδας», είπε μεταξύ άλλων η Ιωάννα, ανοίγοντας μια μεγάλη συζήτηση
με «αντικείμενο» την κάθε μορφή παιδείας…
Ποια γεύση, σας έχει λείψει
από τα παιδικά σας χρόνια; Της
τεχνητής πορτοκαλάδας που αραιώνεται με νερό που αγόραζε ο παππούς μου κατά τις
καλοκαιρινές μας διακοπές στο χωριό.
Ο «θεατρίνος» στην
οικογένεια, ποιος ήταν;
Εγώ φυσικά. Παρακαλούσα συνεχώς την αδερφή μου όταν ήμασταν μικρές να
αναπαράγουμε σκηνές από παιδικά, ταινίες, βιβλία. Με το πέρασμα των χρόνων
εκείνη έχασε το ενδιαφέρον της και εγώ συνέχισα μόνη μου, ακάθεκτη.
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’
ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Αρχικά τελειώνοντας το λύκειο δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να
ασχολείται με κάτι διαφορετικό. Μου αρέσει η προστασία που προσφέρει το προσωπείο
ενός ρόλου. Οι δυνατότητες. Οι συνθήκες. Λένε πως αυτοί που διαβάζουν βιβλία
ζουν πολλές ζωές. Οι ηθοποιοί λοιπόν έχουμε την ευκαιρία να πάμε ένα βήμα
παραπέρα.
Τι σας έκανε να συμμετέχετε
σε αυτή την παράσταση; Η
κατάσταση του σήμερα στην Ελλάδα που με το προσφυγικό ζήτημα επιδεινώνεται. Οι
άνθρωποι που με την πάροδο του χρόνου αντί να έχουν πατάξει το μίσος, τον ρατσισμό
και τον φόβο για το διαφορετικό αντίθετα φαίνεται σαν να τα έχουν ριζωμένα στο
DNA τους. Το έργο περνάει δυνατά μηνύματα. Το θέμα είναι είσαι έτοιμος να τα
ακούσεις;
Τι πρέπει να περιλαμβάνει
κατά τη γνώμη σας, μια καλή παράσταση;
Μια καλή παράσταση πρέπει να περιλαμβάνει δυνατό κείμενο, έξυπνους διαλόγους,
καλές ερμηνείες και η διάρκεια της να είναι τέτοια ώστε να μην κουράζει.
Πως φαντάζεστε το μέλλον της
δουλειάς σας μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Όλοι οι κλάδοι δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν εν καιρώ
κρίσης. Το θέμα είναι πόσο πρόθυμος είναι ο καθένας και αν έχει την δύναμη
(κυρίως ψυχολογική) να ακολουθήσει αυτό που έχει αποφασίσει να κάνει.
Συγκεκριμένα πιστεύω πως οι τέχνες ανθίζουν μέσα στην κρίση όπως ένα λουλούδι
σε μια τσιμεντούπολη και αυτό αποτελεί πηγή ελπίδας.
Η τηλεόραση βοηθάει στην
προβολή του ηθοποιού ή τον φθείρει άμεσα; Βοηθάει στην αναγνωρισημότητά του αλλά εξαρτάται και από τον
βαθμό έκθεσής του αν κάτι τέτοιο θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην μετέπειτα
πορεία του.
Η εξουσία πιστεύετε, είναι
ένα ασύνθετο μπουλούκι ή ένας σπουδαίος θίασος; Εξαρτάται από τα αποτελέσματά της.
Την Ελλάδα με ποια ταινία θα
την ταυτίζατε; Τον
Τιτανικό. (χωρίς το love story δυστυχώς)
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο
λόγος που ο Έλληνας δεν πηγαίνει θέατρο; Η έλλειψη θεατρικής παιδείας (η διδασκαλία της θεατρικής
αγωγής είναι ανεπαρκής στα σχολεία), η τιμή του εισιτηρίου καθώς και το γεγονός
ότι ο κύριος όγκος των παραστάσεων ανεβαίνει στα μεγάλα αστικά κέντρα με
αποτέλεσμα να μην υπάρχει η δυνατότητα σε όλους τους Έλληνες να παρακολουθούν
θεατρικές παραστάσεις.
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά
της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής θεατρικής σκηνής, ποια αρχαία τραγωδία θα
προτείνατε στους ξένους και γιατί;
Η Αντιγόνη την οποία θεωρώ ένα από τα αρτιότερα έργα του αρχαίου ελληνικού
θεάτρου και έχει εμπνεύσει πολλούς ξένους μελετητές, φιλολόγους και ανθρώπους
του χώρου.
Ποιος είναι ο αγαπημένος σας
συγγραφέας; Τέννεσι
Ουίλιαμς.
Ποιο ρόλο θα θέλατε να
παίξετε; Αντιγόνη του
Σοφοκλή Ολίβια (δωδέκατη νύχτα του Σαίξπηρ)
Ποιο είναι το αγαπημένος σας
αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν έχω κάποιο.
Ποια είναι η αγαπημένης σας
ατάκα; Σαν της ματιάς την
δύναμη άλλη καμιά δεν είναι.
Ποια είναι η αγαπημένη σας
ελληνική ταινία; «Ο
αστακός» του Λάνθιμου.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια
συμβουλή, τι θα του λέγατε;
ΠΙΣΤΕΨΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ.
Με
λένε Ιωάννα Σφακιανάκη ανήκω στον κοιτώνα του hufflepuff και φοίτησα στο τμήμα
υποκριτικής θεάτρου και κινηματογράφου στο ΑΜC όπου και αποφοίτησα με Β.Α in
Performing Arts από το Queen Margaret University το οποίο συνεργαζόταν με το
κολέγιο.
Πέρα
από το θέατρο λατρεύω τον χορό, την ζωγραφική και τις alternative performances.
Εύχομαι
να μας τιμήσετε με την παρουσία σας τον Ιούνιο στο off off festival που
διοργανώνει το θέατρο Επί Κολωνώ για να παρακολουθήσετε ένα έργο που αναφέρει
θέματα που φαντάζουν γνώριμα αλλά λίγοι έχουν την δύναμη να θίξουν.
(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)