Για αναγνώστες με
απαιτήσεις…
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
«Στο
στήθος μέσα χάλκινη καρδιά»
του Κώστα Β. Κατσουλάρη
Σελίδες: 272
Τιμή: 15,50
Πού τελειώνει το
ατομικό τραύμα και πού αρχίζει το συλλογικό; Πόσος «ηρωικός κόσμος» χωράει στην
παρωδία της ελληνικής καθημερινότητας; Κι αν η αγάπη είναι «το κοινότερο
νόμισμα», γιατί είναι τόσο δύσκολο να το αποκτήσουμε;
Αθήνα, Σεπτέμβριος
2013: ο 15χρονος Νάσος, ο πιο χαρισματικός μαθητής του γυμνασίου, δεν
εμφανίζεται την πρώτη μέρα στο λύκειο. Ο μόνος που δεν αποδέχεται την εξαφάνιση
του παιδιού, με το οποίο τον συνδέουν πολλά περισσότερα από το πάθος τους για
την Ιλιάδα, είναι ο φιλόλογός του Αργύρης Σταυρινός.
Κι ενώ στην πόλη
αθροίζονται τα θύματα ενός ασίγαστου κοινωνικού πολέμου, ο Αργύρης θα βρεθεί
μπροστά σε ένα κουβάρι από πολλαπλά νήματα που τον οδηγούν άλλοτε σε νυχτερινές
περιπλανήσεις στα στενά του Κολωνού κι άλλοτε αντιμέτωπο με τα φαντάσματα μιας
οδυνηρής προσωπικής ήττας.
Ένα ατέλειωτο καλοκαίρι
απλωνόταν μπροστά του, ένα καλοκαίρι, κι αυτό ήταν το χειρότερο, που θα
κατέληγε σε ένα φθινόπωρο χωρίς εκείνον στην τάξη του, χωρίς το βάλσαμο της
καθημερινής τους συνύπαρξης, χωρίς το πρόσωπό του, σοβαρό, καθαρό, όμορφο, να
τον αντικρίζει μόλις λίγα μέτρα μακριά του, χωρίς τη φωνή του, αυτή την αργή,
μετρημένη φωνή με την παράξενη προφορά, που συνόψιζε για εκείνον την ανθρώπινη
χάρη και τη θεία δικαιοσύνη.
Ξεφυλλίστε τις πρώτες
σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ:
«Αδέλφια»
του Γιώργου Συμπάρδη
Σελίδες: 312
Τιμή: 15,50
Διαθέσιμο
Ένα μυθιστόρημα
ενηλικίωσης, όπου σε μια οικογένεια της δεκαετίας του ’50 και των αρχών του ’60
συμβαίνει ένας εμφύλιος ανάμεσα στα δυο αδέλφια, σ’ έναν Κάιν κι έναν Άβελ κατ’
αναλογία.
Τέλη της δεκαετίας του
’50 και αρχές του ’60, εποχή κατά την οποία θεμελιώνεται η μεταπολεμική Ελλάδα,
μεγαλώνουν ο αφηγητής και ο κατά τρία χρόνια μεγαλύτερος αδελφός του Θανάσης.
Αυτή είναι η ιστορία τους: η ολωσδιόλου διαφορετική πορεία τους προς την
ενηλικίωση και οι συνέπειές της αργότερα, ο ισχυρός δεσμός αίματος που τους
ενώνει, αλλά και η αντιπαλότητα και ο ακήρυκτος πόλεμος ανάμεσά τους.
Έκλεισα την πόρτα και
περίμενα. Ούτε ένα λεπτό. Ύστερα η πόρτα άνοιξε κι εκείνος ρίχτηκε με τις
γροθιές του καταπάνω μου. Με τη σάρκα μου που κόλλησε στη δική του και με τα
πόδια μου που μπλέχτηκαν αξεδιάλυτα με τα πόδια του αντιμετώπισα τη λύσσα του,
με σφιχτό ολόκορμο εναγκαλισμό για να μη βρίσκει μέρος ελεύθερο να χτυπήσει.
Κάποια στιγμή δεν μπόρεσα άλλο να κρατηθώ, παραδόθηκα. Με έβαλε κάτω, το κεφάλι
μου άκουσα, το κεφάλι μου που δονήθηκε και αντήχησε μέσα στο κεφάλι μου από την
πρόσκρουση των οστών στο μωσαϊκό. Δεν θα πρέπει να κατάλαβε τι μου συνέβη,
χτυπούσε αλύπητα στο στήθος, στο στομάχι, στα πλευρά κι απέδιδε την έλλειψη
αντίστασης στην υπεροχή του· του δυνατού, του μεγάλου και προσβεβλημένου
αδελφού. Κι εγώ δεν πονούσα ιδιαίτερα, σαν ένα κομμάτι ζυμάρι που εκείνος
ζύμωνε και μετάπλαθε με τις γροθιές του ήμουν, μέσα στη σκοτοδίνη για ώρα
πολλή· μέχρι που κουράστηκε ή το βαρέθηκε και σταμάτησε.
Ξεφυλλίστε τις πρώτες
σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ:
ΞΕΝΗ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
«Οι
άνθρωποι στα δέντρα»
της Hanya Yanagihara
μετάφραση: Μαρία
Ξυλούρη
Σελίδες: 496
Τιμή: 18,80
Η συγγραφέας-φαινόμενο
της Λίγης ζωής Hanya Yanagihara καταδύεται στην καρδιά του σκότους της
ανθρώπινης φύσης. Μια ανθρωπολογική περιπέτεια για το τι συμβαίνει όταν οι
πολιτισμοί έρχονται σε σύγκρουση.
Το 1950, ο Νόρτον
Περίνα, ένας νεαρός γιατρός, συμφωνεί να συνοδεύσει τον ανθρωπολόγο Πολ Τάλεντ
σε μια αποστολή στο απομακρυσμένο νησί Ιβου’ίβου της Μικρονησίας, σε αναζήτηση
μιας φημολογούμενης χαμένης φυλής. Επιτυγχάνουν: ∆εν βρίσκουν μονάχα τη φυλή,
αλλά και μια ομάδα δασόβιων που τους βαφτίζουν «ονειροβάτες» και οι οποίοι
αποδεικνύεται πως είναι εξαιρετικά μακρόβιοι μα και ανοϊκοί. Ο Περίνα
υποψιάζεται πως η πηγή της μακροζωίας τους είναι μια δυσεύρετη χελώνα· μην
μπορώντας να αντισταθεί στην πιθανότητα της αιώνιας ζωής, σκοτώνει μια χελώνα
και περνάει λαθραία το κρέας της στις ΗΠΑ. Αποδεικνύει την υπόθεσή του
επιστημονικά, κερδίζοντας παγκόσμια φήμη και το βραβείο Νόμπελ, σύντομα όμως
ανακαλύπτει ότι αυτή η θαυματουργή ιδιότητα έχει ένα φρικτό τίμημα...
Ξεφυλλίστε τις πρώτες
σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ:
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ
«Το
μήνυμα»
της Yrsa Sigurdardóttir
μετάφραση: Αλέξης
Καλοφωλιάς
Σελίδες: 464
Τιμή: 18,80
Ένα σημείωμα που
γράφτηκε δέκα χρόνια πριν από έναν έφηβο προβλέπει τον θάνατο έξι ανθρώπων. Ο
ντετέκτιβ Χούλγκαρ και η ψυχολόγος Φρέιγια βρίσκονται μπροστά σε άλλο ένα
μυστήριο…
Μπορεί ένα μήνυμα από
το παρελθόν να σφραγίσει τη μοίρα έξι ανθρώπων; Η δεύτερη περιπέτεια του
ντετέκτιβ Χούλνταρ και της ψυχολόγου Φρέιγια.
Το 2016 θα πεθάνουν οι
παρακάτω άνθρωποι: Κ, Σ, ΜΠ.Τ., Γ.Γ, Ο.Β. και Ι. Δεν θα λείψουν σε κανέναν. Και
πολύ λιγότερο σε μένα. Δεν βλέπω την ώρα.
Στο εσωτερικό μιας
σχολικής χρονοκάψουλας, δέκα χρόνια αφότου σφραγίστηκε, ανακαλύπτεται ένα
ανατριχιαστικό μήνυμα που προβλέπει τον θάνατο έξι ανθρώπων. Σίγουρα όμως, αν
γράφτηκε από κάποιο δεκατριάχρονο, δεν μπορεί να είναι αληθινή απειλή…
Ο ντετέκτιβ Χούλνταρ
θεωρεί πως του ανέθεσαν την έρευνα απλώς και μόνο για να τον κρατήσουν μακριά
από πραγματικές υποθέσεις και στρέφεται στην ψυχολόγο Φρέιγια για να τον
βοηθήσει να καταλάβει τον έφηβο που το έγραψε.
Μια σειρά μακάβριων
γεγονότων ωστόσο, η ανακάλυψη κομμένων ανθρώπινων μελών σε έναν κήπο και ο
φόνος του ιδιοκτήτη του σπιτιού με τα αρχικά ΜΠ. Τ. σηματοδοτούν άλλη μια
σοκαριστική υπόθεση που πρέπει να εξιχνιάσουν.
Ξεφυλλίστε τις πρώτες
σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ:
«Μην
το πεις πουθενά»
της Kate Hamer
μετάφραση: Στέλλα
Κάσδαγλη
Σελίδες: 432
Τιμή: 17,70
Ένα σκοτεινό παραμύθι
για τη χαμένη παιδική αθωότητα, για τις οικογένειες που μας τυχαίνουν κι εκείνες
που συνειδητά επιλέγουμε.
Ένα μυθιστόρημα
ενηλικίωσης, στην κόψη του μαγικού ρεαλισμού και του ψυχολογικού θρίλερ. Μια
στοιχειωμένη ιστορία για τα φαντάσματα που κουβαλούν οι ζωντανοί· για την αγάπη
και την απώλεια· για την οικογένεια και τη φιλία, ειπωμένη από την αέρινη
Ρούμπι, μια έφηβη που κατοικεί τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν.
«Με λένε Ρούμπι. Ζω με
την Μπάρμπαρα και τον Μικ. Δεν είναι οι πραγματικοί μου γονείς, μου λένε όμως
τι να κάνω και τι να πω. Πρέπει να λέω πως τις μελανιές στα μπράτσα μου και το
μαυρισμένο μάτι μου τα έπαθα πέφτοντας απ’ τη σκάλα.
Είναι, όμως, και
πράγματα που δεν λέω. Δεν θα τους πω ότι θα ψάξω τους πραγματικούς μου γονείς.
Δεν θα βγάλω άχνα για τον Σκιά, που κάθεται στη σκάλα, ή την κυρία που είδα
πηγαίνοντας για ύπνο.
Είπα στον Μικ για τη
γυναίκα με το κίτρινο φόρεμα που είδα κρεμασμένη απ’ τη ζώνη ασφαλείας της
βαθιά μέσα στο δάσος πίσω από το σπίτι μας. Του είπα ότι είδα τον θάνατο να
βγαίνει από μέσα της. Μου είπε πως θα με παρασημοφορήσει για τα ψέματά μου.
Δεν έλεγα ψέματα. Είμαι
κυνηγός χαμένων ψυχών και θα βρω την πραγματική μου οικογένεια.
Και δεν θα αφήσω τον
Μικ να με σταματήσει».
Ξεφυλλίστε τις πρώτες
σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ:
NON FICTION
«Υπερδιέγερση - Τα ναρκωτικά στο Τρίτο Ράιχ»
του Norman Ohler
μετάφραση: Χρήστος
Κοκκολάτος, Βασίλης Τσαλής
Σελίδες:
416
Τιμή: 18,80
Ένα βιβλίο-φαινόμενο,
που έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 25 γλώσσες και ανατρέπει όλα όσα
γνωρίζατε για τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο.
Παρόλο που οι ναζί
παρουσιάζονταν ως πολέμιοι του ηθικού εκφυλισμού και της κατάπτωσης της αστικής
κοινωνίας και ο αρχηγός τους είχε εδραιωθεί ως εγκρατής ηγέτης που ακολουθούσε
μια απολύτως υγιεινή ζωή, το Τρίτο Ράιχ ήταν βουτηγμένο στα ναρκωτικά.
Κοκτέιλ με
μεθαμφεταμίνες: Ένα βιβλίο που ρίχνει αναπάντεχα φως σε μια ιστορία που μέχρι
σήμερα παραμένει στη σκιά.
Κοκαΐνη, ηρωίνη,
μορφίνη και, κυρίως, μεθαμφεταμίνες, χρησιμοποιούνταν τόσο από τους εργάτες και
τις νοικοκυρές όσο και από το στράτευμα, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην
προέλαση και νίκη των Γερμανών το 1940.
Ο Norman Ohler, έπειτα
από εκτενή έρευνα σε γερμανικά και αμερικανικά αρχεία, αποκαλύπτει την ασύδοτη
χρήση ναρκωτικών ακόμα και στα υψηλότερα κλιμάκια. Χαρακτηριστική είναι η
περίπτωση του Χίτλερ και των συνεργατών του στους οποίους ο γιατρός ∆ρ Μορέλ
χορηγούσε θανάσιμα κοκτέιλ ουσιών. Αν και τα ναρκωτικά από μόνα τους δεν
μπορούν να δικαιολογήσουν την εξέλιξη των γεγονότων στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο ή
την έκβασή του, η αποκάλυψη αυτών των
στοιχείων αλλάζει την αντίληψή μας γι’ αυτή τη σκοτεινή εποχή.
Στην έκδοση περιλαμβάνεται
φωτογραφικό υλικό.
Ξεφυλλίστε τις πρώτες
σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ:
«Μαρξ
και Μαρξισμός»
του Gregory Claeys
μετάφραση: Γιώργος
Μαραγκός
Σελίδες: 600
Τιμή: 22,20
Μια μεγαλόπνοη μελέτη
που αποδεικνύει ότι ο Μαρξ και ο Μαρξισμός εξακολουθούν να είναι επίκαιροι.
Ο Gregory Claeys, ένας
από τους κορυφαίους Βρετανούς ιστορικούς του σοσιαλισμού, αναλογίζεται τις
ιδέες του Μαρξ και την εξέλιξή τους, από τις απαρχές τους στη Ρωσική Επανάσταση
μέχρι σήμερα, εστιάζοντας ιδιαίτερα στη σχέση του πρώιμου ουμανισμού του Μαρξ
με την ύστερη σκέψη του, τον μαρξισμό ως μορφή ουτοπισμού, και το πρόβλημα του
σταλινικού εκφυλισμού του μαρξισμού. Ένα «πανόραμα» του μαρξισμού που καλύπτει
όλο το ιστορικό χρονικό, τις ιδεολογικές αντιπαραθέσεις, τον συσχετισμό του με
άλλες ιδεολογίες και τη θέση του στον 21o αιώνα. Ο Καρλ Μαρξ παραμένει ο πιο
επιδραστικός και αμφιλεγόμενος πολιτικός στοχαστής της ιστορίας. Αν μετά την
κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης έμοιαζε να έχει τελείως ξεπεραστεί, μια νέα
γενιά διαβάζει και ανακαλύπτει τον Μαρξ στον απόηχο των επαναλαμβανόμενων
οικονομικών κρίσεων, της αυξανόμενης ανισότητας στη σύγχρονη καπιταλιστική
κοινωνία.
Ο Καρλ Μαρξ ήταν ο
Ιησούς Χριστός του 20ού αιώνα.
Την Κυριακή του Πάσχα
του 1918, οι ρωσικές εφηµερίδες, που παλιότερα έγραφαν «Χριστός Ανέστη», το
αντικατέστησαν µε το «Σαν σήµερα πριν από εκατό χρόνια γεννήθηκε ο Καρλ Μαρξ».
Αν µάλιστα είχαν ισχυριστεί ότι είχε περπατήσει στην επιφάνεια του νερού ή ότι
είχε αναστηθεί εκ νεκρών, ελάχιστοι θα είχαν εκπλαγεί.
Έµοιαζε άλλωστε και µε τον Πατέρα. Ο γέρος µε
την γκρίζα γενειάδα και τα απεριποίητα µαλλιά –το πορτρέτο του Μαρξ που
γνωρίζουν οι περισσότεροι– έχει αρκετές οµοιότητες µε τον στρυφνό πατριάρχη,
όπως τον φαντάζονται πολλοί χριστιανοί να κάθεται στον ουράνιο θρόνο του. […]
Γιατί λοιπόν, αλλά και
πώς, η ιστορία πρότεινε τον Μαρξ γι’ αυτόν τον ρόλο; Ο Μαρξ µπορεί και να ήταν
ο «Προφήτης ο Ίδιος», όπως το έθεσε ο φίλος του και ράφτης από τη Θουριγγία
Γιόχαν Γκέοργκ Εκάριους. Σε αντίθεση µε τον Χριστό, όµως, ποτέ του δεν ήταν
ικανοποιηµένος µε το να προσφέρει παρηγοριά στους φτωχούς: η φιλοδοξία του ήταν
µεγαλύτερη και επιθυµούσε να θέσει τέλος στη φτώχεια κι εποµένως στην ανάγκη
για παρηγοριά. Κι όµως δεν είναι καν σαφές αν ο Μαρξ κατέστη «σπουδαίος» επειδή
τα έργα του ήταν τόσο δηµοφιλή ή επειδή εξέφρασε µια ιδέα, της οποίας η ώρα
είχε πια έρθει.
Από την εισαγωγή του
συγγραφέα
Ξεφυλλίστε τις πρώτες
σελίδες του βιβλίου ΕΔΩ: