Δευτέρα 5 Ιουνίου 2017

Η Ειρήνη Μακρή απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


«Τα παραμύθια είναι λόγια και ιστορίες πολλών...
ανθρώπων και γι' αυτό εμπεριέχουν όλη τη γνώση και σοφία του κόσμου…», είπε η Ειρήνη, δίνοντας μέσα από αυτή μας την κουβέντα πολλές όμορφες και σωστά δομημένες απαντήσεις…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Αναπολώ τα αθώα παιδικά χρόνια, που το μοναδικό μου μέλημα ήταν οι ατελείωτες ώρες παιχνιδιού μέχρι να ακούσω τη γλυκιά φωνούλα της μητέρας μου, λίγο πριν δύσει ο ήλιος, να με καλεί να εισέλθω στην οικία μας.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Από μικρό παιδί είχα δίψα για μάθηση και οι αγαπημένοι μου γονείς το αφουγκράστηκαν αυτό, οπότε μου διάβαζαν ποικίλα παραμύθια και τους ευχαριστώ πολύ για αυτό. Τα παραμύθια είναι ένα πανανθρώπινο φαινόμενο. Κάθε κοινωνία, από την πιο πρωτόγονη έως την πιο ανεπτυγμένη, έχει τις δικές της φανταστικές ιστορίες γεμάτες περιπέτειες, συμβολισμούς και ηθικά διδάγματα. Τα παραμύθια είναι λόγια και ιστορίες πολλών ανθρώπων και γι' αυτό εμπεριέχουν όλη τη γνώση και σοφία του κόσμου. Συγχωρέστε με αλλά δε μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο, όλα είναι αγαπημένα. Το καθένα ιδιαίτερο και με τα δικά του μηνύματα. Ποιος μπορεί άλλωστε να ξεχωρίσει τη μοναδικότητα και τη μαγεία του κάθε παραμυθιού;

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας; Σίγουρα ότι γράφω είναι μνήμες και βιώματα που κουβαλάω σε όλη τη διάρκεια της ζωής μου. Η αφορμή επίσης μπορεί να είναι ένα όμορφο ηλιοβασίλεμα μέχρι και το αθώο χαμόγελο ενός παιδιού.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Εικάζω πως ένα σημαντικό προτέρημα του χαρακτήρα μου που με έχει βοηθήσει είναι η ενσυναίσθηση. Δηλαδή μπορώ να ταυτίζομαι συναισθηματικά με την ψυχική κατάσταση ενός άλλου ατόμου, και κατανοώ όσο μπορώ βέβαια τη συμπεριφορά και τα κίνητρά του. Ο George Orwell, δουλεύοντας ως αστυνομικός για πολλά χρόνια, αποφάσισε ότι ήθελε να ανακαλύψει τον τρόπο που ζούσαν όλοι όσοι βρίσκονταν στο κοινωνικό περιθώριο. Ντύθηκε σαν ζητιάνος και έζησε στους δρόμους του ανατολικού Λονδίνου, αναθεωρώντας τις πεποιθήσεις και τις προτεραιότητες της μέχρι τότε ζωής του. Εκείνο στο οποίο κατέληξε είναι πως η ενσυναίσθηση σε κάνει καλύτερο άνθρωπο.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Ως βασικό ελάττωμά μου είναι ότι εμπιστεύομαι εύκολα και εξιδανικεύω τους γύρω μου, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να μην ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μου και εγώ να απογοητεύομαι.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας; Δεν πιστεύω στη μοίρα και στις περιστάσεις αλλά στους σημαντικούς ανθρώπους που διαμορφώνουν τις καταστάσεις όπως εκείνοι θέλουν και τις κάνουν σπουδαίες. Ο κάθε άνθρωπος λοιπόν καθορίζει την πορεία της ζωής του με τις πράξεις του και μόνο.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας; Με απλά γεγονότα, όπως τα βλέπουμε στην καθημερινή ζωή. Μία αγκαλιά, μία γλυκιά κουβέντα και ένα χάδι. Ένα πιάτο φαγητό και μία οικονομική ενίσχυση σε κάποιον που το έχει πραγματική ανάγκη. Μία συμπαράσταση σε κείνον που περνάει δύσκολες ώρες ή μία απλή επίσκεψη σε έναν ασθενή. Όλα αυτά γίνονται με αθόρυβο τρόπο, χωρίς τυμπανοκρουσίες και δημοσιεύσεις. Αποφεύγοντας θεαματικές εκδηλώσεις κι εκείνους τους πομπώδεις τρόπους με τους οποίους μας έχει συνηθίσει η εποχή μας.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Ένας κανόνας που ακολουθώ στη ζωή μου είναι, πως αύριο ξημερώνει μία καινούργια, διαφορετική μέρα! Επιβάλλεται να είμαστε αισιόδοξοι στη ζωή μας, να ελπίζουμε και να κάνουμε όνειρα. Επίσης πρέπει να αποβάλουμε τη μιζέρια και τους τοξικούς ανθρώπους από πλάι μας και να βλέπουμε πάντα το ποτήρι μισογεμάτο. Τουλάχιστον εγώ αυτό πράττω.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Βιοποριστικά εργάζομαι έντεκα χρόνια στο Συμβολαιογραφείο του συζύγου μου. Η γραφή όμως για μένα είναι επιτακτική ανάγκη. Καταπιάνομαι με την παιδική λογοτεχνία και παράλληλα αυτό το διάστημα με ένα θεατρικό έργο. Όμως η μεγαλύτερη ασχολία μου είναι η οικογένειά μου!

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας; Υπάρχουν πολλές ελληνικές ταινίες που είναι αγαπημένες μου. Θα ξεχωρίσω όμως αυτήν με πρωταγωνιστή τον αείμνηστο Λάμπρο Κωνσταντάρα ¨Ο άνθρωπος που γύρισε από τη ζέστη¨. Διότι αυτό που χρειάζεται η οικογένειά σου είναι να είσαι παρών σε αυτήν. Να μεγαλώνεις τα παιδιά σου, να είσαι δίπλα στο έτερον ήμισυ και όχι απλά να στέλνεις ένα χρηματικό ποσό νομίζοντας πως εκτελείς το χρέος σου ως πατέρας. Σπουδαία μηνύματα!!

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Δεν έχω κάποιο αγαπημένο αντικείμενο ή γούρι ίσως γιατί δεν πιστεύω σε αυτά. Αγαπώ και έχω αδυναμία στα έμψυχα και όχι στα άψυχα. Η κινητήριος δύναμη για μένα είναι ο σύζυγός μου και τα δύο παιδιά μου. Ένα φιλί και μία αγκαλιά από τους γιους μου είναι το γούρι μου…

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Αγαπημένη ατάκα δεν έχω. Όμως έχω αγαπημένη φράση ¨Ο άνθρωπος που έχει κήπο στην καρδιά του, βλέπει και τους γύρω του λουλούδια¨

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Θεωρώ πως η κρίση έχει αγγίξει όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Πρέπει να χτιστούν νέα και ισχυρά θεμέλια από την αρχή.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Πιστεύω ότι η εξουσία φιμώνει τις τέχνες και από φόβο και από ανικανότητα να τις στηρίξει.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Διότι όλοι έχουμε άποψη για τα πάντα αλλά δυστυχώς χωρίς επιχειρήματα. Μας αρέσει να ασκούμε κριτική αλλά χωρίς να ξεβολευτούμε. Κάνουμε πόλεμο από τον καναπέ μας λοιπόν.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Το νόμο που αφορά την παιδεία. Θα δημιουργούσα τέτοιο άρτιο εκπαιδευτικό σύστημα που ¨τιμωρία¨ θα ήταν να μην πάει κάποιος μαθητής σχολείο για μία μέρα.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Όλα τα ζώα είναι χρήσιμα και αναντικατάστατα. Το καθένα αποτελεί έναν σημαντικό και μοναδικό κρίκο της ζωικής αλυσίδας. Συγχωρέστε με αλλά δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο.

Πιστεύετε στα όνειρα; Κατά την άποψη του Αριστοτέλη, η συνειδητή ανάκληση μιας μνήμης είναι η ανάμνηση. Ενώ κατά την άποψη των ψυχιάτρων με το όνειρο ελευθερώνονται υπό μορφή συμβόλων διάφορες απωθημένες επιθυμίες και παραστάσεις. Βλέπουμε διάφορες εικόνες τις οποίες τις είδαμε την ημέρα ή και τις προηγούμενες. Κάποια όνειρα προέρχονται έπειτα από μια κουραστική και εξαντλητική ημέρα ή συνήθως προέρχονται από υπερβολικό φαγητό και άλλα όνειρα από εντυπώσεις και επιθυμίες της ημέρας ή και προηγούμενης, τα οποία συνήθως τοποθετούνται στο ασυνείδητο και προβάλλονται στον ύπνο μας ως πραγματικότητα. Πιστεύω όμως στα όνειρα που επιβάλλεται να κάνουμε καθημερινά.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Θα το συμβούλευα να ζήσει και να απολαύσει την κάθε στιγμή από τα παιδικά του χρόνια. Διότι ο χρόνος δεν ξαναγυρίζει πίσω και αυτά τα χρόνια που διανύει είναι τα καλύτερα.



Γεννήθηκα και κατοικώ στην όμορφη πόλη της Καλαμπάκας κάτω από τους ιερούς βράχους των Μετεώρων! Έχω αποφοιτήσει την σχολή διοίκησης επιχειρήσεων και εργάζομαι έντεκα χρόνια στο Συμβολαιογραφείο του συζύγου μου Νικολάου Δ. Αδάμου, με τον οποίο αποκτήσαμε δύο αγόρια, τον Παύλο και τον Αλέξανδρο.
Όταν διαθέτω ελεύθερο χρόνο μου αρέσει να παίζω κιθάρα διότι με ηρεμεί και με ταξιδεύει. Επίσης αγαπώ πολύ το διάβασμα και μάλιστα αυτό το διάστημα διαβάζω κλασική λογοτεχνία. Το παρόν παραμύθι¨ Ένα παιδί χωρίς συναισθήματα¨ αποτελεί το πρώτο συγγραφικό μου εγχείρημα όσο αναφορά το εκδοτικό κομμάτι, καθώς υπάρχει και μία συλλογή πονημάτων που αναμένουν τη σειρά τους προς έκδοση. Ευελπιστώ να αγγίξει την καρδιά σας, ώστε να μου δώσετε τη δύναμη να συνεχίσω.

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)