Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Η Δέσποινα Φίλιου, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η Δέσποινα δεν είναι από εκείνους τους ανθρώπους που...
τ’ αφήνουν όλα στην τύχη, μιας και το «Συν Αθηνά και χείρα κίνει»… είναι σύνθημα ζωής και ένας λόγος που μαζί με την αισιοδοξία που πλημμυρίζει κάθε κομμάτι της καθημερινότητάς της, την κάνει να ξεχωρίζει πρώτα ως άνθρωπος και μετά ως «δημιουργό».  Με λόγο μεστό και ζωντανή γραφή, δεν αργεί να σε κερδίσει…   

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Είχα τη συναισθηματική πληρότητα από την οικογένεια μου, όπως θα πρέπει να έχει κάθε παιδί, έτσι λοιπόν δεν θεωρώ ότι κάτι μου έχει λείψει.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ήρωες μου, ήταν «Τα τρία γουρουνάκια», γιατί μας διδάσκουν, ότι με την εξυπνάδα μας και χρησιμοποιώντας το μυαλό μας, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα. Αντίθετα η επιπολαιότητα, η τεμπελιά και η προχειρότητα δεν μας οδηγούν σε σωστές αποφάσεις.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Δεν ξέρω αν οι ήρωες μου, «προδίδουν» μικρά μυστικά του εαυτού μου, ξέρω όμως με βεβαιότητα ότι, σ’ όλους τους ήρωες μου, δίνω την ψυχή μου και όποια συναισθήματα μου, όπως αγάπη, χαρά, λύπη, τρυφερότητα, θυμό, έτσι ώστε ζωντανεύουν μέσα από τα παραμύθια μου.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Η απίστευτη υπομονή μου.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Η ευαισθησία μου και η δοτικότητα μου.

Την μοίρα, την θεωρείται γραφιά της ζωής σας;
Πιστεύω πολύ στα σοφά λόγια των αρχαίων και θα συνεχίσω λέγοντας: “Συν Αθηνά και χείρα κίνει”

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Πάντα η πραγματική αγάπη εκδηλώνεται μόνο με πράξεις.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Η αισιοδοξία κατά τη γνώμη μου, είναι η στάση που πρέπει να έχουμε όλοι απέναντι στη ζωή, έτσι ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες μας. Άρα είναι η  μόνη λέξη, στο λεξικό της ζωής μου που μ’ ακολουθεί σταθερά.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με τη συγγραφή του καινούργιου μου παραμυθιού.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύεται ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Όλες οι ελληνικές ταινίες είναι αξιόλογες και θα μπορούσαν να είναι συνοδοιπόροι στη ζωή μας, ανάλογα σε ποιά φάση της ζωή μας βρισκόμαστε.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
“Ο τυχερούλης μου” ένα βελούδινο κουκλάκι, που μ’ ακολουθεί από τα παιδικά   μου χρόνια.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
“Μην αναβάλλεις τίποτα για αύριο, όταν μπορείς να το κάνεις σήμερα”.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Αρκετά δύσκολο.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Πιστεύω ότι φιμώνει τις τέχνες, από ανικανότητα να τις στηρίξει και όχι από φόβο. Τι έχει να φοβηθεί κάποιος από την τέχνη;

Ποιός πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Ο Έλληνας δεν γνωρίζει τη δύναμη του μυαλού του και την αξία του… οπότε αφήνεται στα χέρια των άλλων…

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
“Να τιμωρείται αυστηρά η κακοποίηση των παιδιών, είτε λεκτική είτε σωματική.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Λαγός....

Πιστεύετε στα όνειρα;
Στα όνειρα του ύπνου όχι, αλλά πιστεύω στα όνειρα που πρέπει να κάνουμε στη ζωή μας και να παλεύουμε για την υλοποίηση τους.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να διαβάζει, να διαβάζει, να διαβάζει!! Γιατί το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου. Και σαν συγγραφέας παραμυθιών, θα ολοκληρώσω με τη συμβουλή του Αϊνστάιν για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών.
“Μια νεαρή μητέρα ρώτησε τον Αϊνστάιν, τι θα μπορούσε να κάνει για να προετοιμάσει καλύτερα το πεντάχρονο παιδί της για το σχολείο και τη ζωή. Ήρεμος και χαμογελαστός ο μεγάλος φυσικός της απάντησε: <<Να του λέτε παραμύθια>>. <<Καλά τα παραμύθια, αλλά τι άλλο;>> απόρησε η μητέρα. <<Δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο, μονάχα πάρα πολλά παραμύθια>>, επέμεινε ο άνθρωπος που σφράγισε τη σύγχρονη επιστήμη.



Ονομάζομαι Δέσποινα Φίλιου, είμαι συγγραφέας παιδικού βιβλίου. Σπούδασα Λογιστική και διαχείριση Η/Υ. Παρακολούθησα πρακτικό ψυχοεκπαιδευτικό σεμινάριο για την διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στην παιδική ηλικία.
Επίσης παρακολούθησα σεμινάριο “Παραμύθι-εφηβική λογοτεχνία” “Ελληνική γλώσσα”, “Social media”,στο Εργαστήρι δημιουργικής γραφής, “Tabula Rasa”. Έλαβα μέρος με βιβλία μου στη «Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Φρανκφούρτης 2014» και στη «Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης το 2013-14-15-2016.
Έχω παρουσιάσει τα Βιβλία μου σε Βιβλιοθήκες, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, ενώ παράλληλα  έχω  δώσω ραδιοφωνικές συνεντεύξεις στο atticanews-radio, radio-elassona, energy-radio και Ράδιο 1 Μαγνησία. 

Παραμύθια  μου που κυκλοφορούν

“Ο Φιφίκος στο σχολείο + cd
“Το Φρουτοχωριό + cd
The fruitvillage” Αγγλική έκδοση του Φρουτοχωριού.
“Ο χρυσαφένιος και τα μαγικά του ταξίδια”
“Τα 24 σοφά αδελφάκια”
O μαστιχοδεντράκης”
“ Το ζαβολιάρικο λαγουδάκι”
“ Η λευκούλα και η κοκό” DVD
“Κυκλίτσα η ..ανακυκλίτσα” DVD
“ Η Φούκη και ο Μπούκη”  DVD
“Η μικρή Μπουμπού και ο Μοναχούλης”
“ Θα σε κάνω βασίλισσα και μετά…τι; Διήγημα ενηλίκων.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)