Κυριακή, 29 Μαΐου 2016

Ο Γιώργος Μπουμπούσης, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Ο «δάσκαλος», ήρθε στην αυλή μας και με την ευγένεια που τον διακρίνει...
κάθισε μαζί μας για να κάνουμε ένα σύντομο ταξίδι στις εικόνες του χθες, τα αρώματα του σήμερα και την μαγευτική αύρα του αύριο, μέσα από τα «μάτια» των συγγραμμάτων του, αλλά και τους παλμούς έκφρασης της ψυχής του…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Μου έχει λείψει η παρουσία αγαπημένων προσώπων… η μυρωδιά τους, η συντροφιά τους, η αγκαλιά τους. Και μετά όλη αυτή η αθωωότητα της δεκαετίας του 1980, με τα παιδικά στην κρατική τηλεόραση, τα παιχνίδια στη γειτονιά και το σχολείο με τις πορτοκαλιές στο πίσω μέρος…

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Έχω μια αδυναμία στον Άντερσεν. Νομίζω ότι έδειχνα πάντα μια ιδιαίτερη προτίμηση στο «Κοριτσάκι με τα σπίρτα». Με συγκινούσε η θετική μεταφυσική κατάληξη μιας δύσκολης ζωής σε μια κρύα χειμωνιάτικη νύχτα.
Όμως και πάλι, μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω αγαπημένο ήρωα. Είναι τόσο ιδιαίτεροι όλοι τους! Ίσως στην ίδια ερώτηση, κάποια άλλη στιγμή, σας απαντούσα διαφορετικά.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Ναι. Και αυτό γίνεται κάποιες φορές σε συνειδητό επίπεδο ενώ άλλες φορές σε ασυνείδητο. Γράφεις, παρασύρεσαι, αποκαλύπτεις. Ακόμα και οι λιγότερο «συμπαθείς» ήρωες των ιστοριών μου, κρύβουν μερικές φορές κάτι από εμένα .

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Θα πω εκείνο που μου λένε οι φίλοι ζωής αλλά και οι άνθρωποι που με γνωρίζουν καλύτερα με τον καιρό, ότι είμαι καλός «ακροατής» και τους «βγάζω μια εμπιστοσύνη» να μου ανοιχτούν, ακόμα κι αν δεν με ξέρουν καλά.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Ότι θέλω πολύ χρόνο για να προσεγγίσω κάποιον. Μερικοί μάλιστα με έχουν παρεξηγήσει για «σνομπ». Δεν είναι όμως αυτό. Έχω πιο αργό ρυθμό στην καλλιέργεια μιας γνωριμίας. Όσοι το έχουν «πιάσει» αυτό μου το ελάττωμα, έχουν γίνει φίλοι ζωής.

Την μοίρα, την θεωρείται γραφιά της ζωής σας;
Δάσκαλο. Με έχει μάθει ότι υπάρχουν πράγματα που ελέγχουμε και πράγματα που αδυνατούμε. Δεν βασίζονται όλα στην «ανθρώπινη παντοδυναμία» μας.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με νοιάξιμο, νοιάξιμο, νοιάξιμο… που μεταφράζεται σε «αγαπάω όπως είσαι», «σε ακούω όποτε θες», «σου μαγειρεύω αν θες» (σπανιότερα το τελευταίο !)

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Είναι η κινητήριος δύναμη για να ξεκινάω την ημέρα μου και να κοιτάζω τους άλλους στα μάτια.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Αυτόν τον καιρό μοιράζω τον χρόνο μου ανάμεσα στους μαθητές μου ως δάσκαλος, στις ομάδες μου ως ψυχολόγος και στις επισκέψεις σε σχολεία και βιβλιοπωλεία ως συγγραφέας. Κάπου στα ενδιάμεσα χώνω και λίγη συγγραφή…

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Αγαπημένη ελληνική ταινία είναι το «Μια ελληνίδα στο χαρέμι». Όσες φορές κι αν τη δω γελάω, οπότε γι αυτό έχει μπει και στην πρώτη θέση. Εννοείται ότι θαυμάζω απεριόριστα την Βλαχοπούλου, το μεγαλύτερο κατ’ εμέ κωμικό ταλέντο της εποχής της.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Ένας σταυρός που φοράω. Μου δίνει σιγουριά και δύναμη.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
« Η ζωή μας είναι πολύ μικρή για να ‘ναι σύντομη».

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Νομίζω ότι ο κόσμος έχει απαξιώσει το μεγαλύτερο μέρος των ΜΜΕ... οπότε μάλλον πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τον «ρόλο» τους αν θέλουν να έχουν ρόλο στα χρόνια που έρχονται.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Μιλώντας για την ελληνική πραγματικότητα και τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα έλεγα ότι ισχύει το δεύτερο.Ανικανότητα…

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Υπάρχει ένας όρος στην ψυχολογία που λέγεται «μαθημένη ανεπάρκεια». Τον Έλληνα για γενιές ολόκληρες τον εκπαίδευσαν να θεωρεί ότι με την αξία του δεν μπορεί να καταφέρει τίποτα. Πρέπει να υπάρχει πάντα μια γνωριμία, ένα πολιτικό πρόσωπο, κάποιος που θα τον σπρώξει μπροστά.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Κυβερνήτες που δεν είναι συνεπείς με τις αρχικές τους εξαγγελίες να παύονται αυτομάτως από τη θέση τους, να δικάζονται για εξαπάτηση και να αναλαμβάνουν άλλοι.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Ένας γάτος δίπλα στο τζάκι να ακούω παραμύθια από μια γιαγιά.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Στα όνειρα της νύχτας όχι. Στα όνειρα ζωής ναι.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να αγαπήσει τα βιβλία όσο περισσότερο μπορεί. «Δεν μπορείς να φανταστείς τι χάνει, όποιος δεν διαβάζει!»


Ο Γιώργος Μπουμπούσης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978, αλλά μεγάλωσε στο Κιάτο. Είχε μια υπέροχη παιδική ηλικία, με πολύ παιχνίδι, εξωσχολικό διάβασμα και πλούσια επαφή με τη φύση.
Ξεκίνησε τις σπουδές του στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας, κάνοντας το όνειρό του πραγματικότητα, να γίνει δηλαδή δάσκαλος. Συνέχισε στο Πρόγραμμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών,  όπου και πήρε το πτυχίο ψυχολόγου.
Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών και εξειδίκευση σε θέματα που σχετίζονται με τα παιδιά.
Εργάστηκε αρκετά χρόνια ως ψυχολόγος, πριν μπει σε σχολική τάξη, τόσο στο Πανεπιστήμιο όσο και σε εξωπανεπιστημιακούς φορείς. Αυτή την περίοδο (2016) εργάζεται μόνιμα ως δάσκαλος σε σχολείο της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει υπηρεσίες ως ψυχολόγος σε διάφορες δραστηριότητες που έχουν σχέση με το παιδί.
Παράλληλα έχει συγγραφική παρουσία τόσο στον τομέα της επιστήμης της ψυχολογίας του παιδιού, όσο και στο χώρο της Παιδικής Λογοτεχνίας με σειρά βιβλίων μυθοπλασίας και με εγχειρίδια δημιουργικής σχολικής εργασίας.
Η παιδική λογοτεχνία, όπως λέει, είναι κάτι που τον γεμίζει χαρά, «αφού τα παιδιά είναι από μόνα τους ανεξερεύνητα παραμύθια, που πάντα έχουν να σου διηγηθούν και κάτι καινούργιο!».
O Γιώργος Μπουμπούσης είναι μέλος της «Εταιρείας Κορίνθιων Συγγραφέων» και πρόσφατα τoυ «Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου».
Εργογραφία του 
(2016) Πιο πολύ κι από βιντεοπαιχνίδι, Ελληνοεκδοτική
(2014) Κερδιστανοί-Χανιστανοί και… μια χαδιάρα φάλαινα!, Ελληνοεκδοτική
(2012) Η τάξη που νίκησε την κρίση, Ελληνοεκδοτική
(2012) Καλό καλοκαίρι: Για τα παιδιά που έχουν τελειώσει την Στ΄ δημοτικού, Ελληνοεκδοτική
(2012) Καλό καλοκαίρι: Για τα παιδιά που έχουν τελειώσει τη Ε΄ δημοτικού, Ελληνοεκδοτική
(2012) Μάτα, η γουρλομάτα μαύρη γάτα, Ελληνοεκδοτική
(2011) Η αγάπη της Μυρμηγκίνας και του Τζίτζικα, Ελληνοεκδοτική (2011) Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο σχολείο, Τυπωθήτω (συλλογικό έργο)
(2008) Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο σχολείο, Τυπωθήτω (συλλογικό έργο)
(2008) Τετράδιο δραστηριοτήτων για μαθητές προσχολικής, πρώτης σχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας, Τυπωθήτω (συλλογικό έργο)
(2007) Εικονογράφηση στο παραμύθι της Θεοδοσίας Καραγιάννη «Ο Τρυφερούλης Μικροφτερούλης», Φαντασία


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)