Τρίτη 11 Ιουνίου 2019

Κουβέντα στην «αυλή», με το συγγραφέα, μουσικό & δάσκαλο, Κωνσταντίνο Μπουτόπουλο



Του ζητήσαμε να έρθει στην «αυλή» μας, φορώντας...
τη μοβ γραβάτα που κάποτε του χάρισε η σύντροφός του και το αρνήθηκε. Δεν αρνήθηκε όμως να μας ανοίξει την ψυχή του και να μας μιλήσει για όλα αυτά που τον κάνουν να αισθάνεται υπεραισιόδοξος…
Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Μου έχει λείψει το να παίζω δίχως αύριο. Μου έχει λείψει το να μην καταλαβαίνω καν τι είναι το αύριο.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Δεν είναι ακριβώς παραμύθι, αλλά αν έπρεπε να διαλέξω θα έλεγα τον Μπίλμπο Μπάγκινς από το Χόμπιτ. Αυτός ο ήρωας μου έμαθε κάτι που με συνοδεύει από τότε στη ζωή μου, ότι αληθινά γενναίος είναι εκείνος που ενώ φοβάται, κάνει αυτό που προστάζει η ηθική του.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Φυσικά. Νομίζω όμως ότι περισσότερο προδίδει μυστικά των μαθητών μου.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Το πείσμα μου.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Το πείσμα μου.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Μόνο τα χέρια μου και το μυαλό μου.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Όταν αγαπάω δίνομαι ολοκληρωτικά. Γίνομαι χαλί να με πατήσουν και αρκετά συχνά το κάνουν.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Δεν είμαι ο πιο αισιόδοξος άνθρωπος του κόσμου. Βλέπω τα πράγματα όπως είναι και αγωνίζομαι να τα αλλάξω. Αν βέβαια νομίζω ότι μπορώ να αλλάξω τον κόσμο, ίσως τελικά να είμαι υπεραισιόδοξος.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Οι μεγάλες μου προτεραιότητες είναι πάντα η κόρη μου, η Φαίδρα, η σύζυγος και συνεργάτιδά μου, Χάρις Σαπουντζή και φυσικά η τάξη μου. Τα υπέροχα πεμπτάκια μου απ' το 10ο δημοτικό σχολείο Νέου Ηρακλείου. Όσον αφορά στη συγγραφή, ετοιμάζουμε μια νέα σειρά βιβλίων με ηρωίδα ένα πολύ σκανταλιάρικο κορίτσι.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Η αγαπημένη μου ελληνική ταινία είναι το "Ας περιμένουν οι γυναίκες". Μπορώ να το δω 100 φορές και να γελάω πάντα με κάτι διαφορετικό.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Κάποτε η σύντροφός μου μου χάρισε μία μοβ γραβάτα. Δεν τη φοράω, αλλά είναι σίγουρα το γούρι μου.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Στα 'λεγα εγώ. Στα 'λεγα. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν αρέσει σε κανέναν άλλο.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Η εξουσία φιμώνει τις τέχνες από φόβο. Αν οι άνθρωποι νιώσουν όσα έχουν αξία, θα γίνουν πολύ επικίνδυνοι. Είναι καθήκον μας να τους κάνουμε επικίνδυνους.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας δυσκολεύεται να αγκαλιάσει το βιβλίο;
Πιστεύω ότι εδώ και πολλές γενιές αναζητούμε πιο εύκολες μορφές διασκέδασης, γιατί μας λείπει η πραγματική παιδεία. Ασφαλώς τα δασκαλοκεντρικά σχολεία μας δεν είναι άμοιρα ευθυνών.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Νομίζω λόγω επαγγελματικής διαστροφής, θα νομοθετούσα την κατάργηση των σχολικών εγχειριδίων, τη μεταμόρφωση των σχολείων σε χώρους δημιουργίας και ανακάλυψης και θα καταργούσα κάθε εργασία για το σπίτι.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Κουνούπι. Νομίζω ότι θα ενοχλούσα πάρα πολύ κόσμο.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Πιστεύω ότι χωρίς όνειρα δεν υπάρχει λόγος να σηκωθείς το πρωί από το κρεβάτι.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να ζήσει. Να ζήσει με λύσσα την κάθε στιγμή.



Ο Κωνσταντίνος Μπουτόπουλος γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα.
Σπούδασε Παιδαγωγικά στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακό στις φυσικές επιστήμες. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στο δημόσιο τομέα, γράφει θεατρικά για σχολικές παραστάσεις και ασχολείται με πειραματικό animation ταινιών μικρού μήκους σε συνεργασία με μαθητές.
Η πρώτη εκδοτική απόπειρα ήταν το θεατρικό έργο “Σημείο Μηδέν” (Εκδόσεις Alex Com, 2013) και στη συνέχεια εκδόθηκαν τα παραμύθια “Μια Γραμματική Ιστορία” (Εκδόσεις Φαίδρα, 2014), "Μια Αριθμητική Ιστορία" (Εκδόσεις Φαίδρα, 2014), το εφηβικό μυθιστόρημα "Η Συμμορία Των Ξένων" (Εκδόσεις Φαίδρα, 2015) και το παραμύθι “Η πέτρα” (Εκδόσεις Φαίδρα, 2019).
Στοιχεία επικοινωνίας:

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)