Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Κουβέντα στην «αυλή», με τη συγγραφέα Αλεξία Νικολοπούλου



Δίχως να θεωρεί πως «…τίποτα δεν είναι δεδομένο»...
η Αλεξία μας άνοιξε την καρδιά της και πραγματικά κάναμε μια κουβέντα που θα μπορούσε δίχως υπερβολή, να κρατήσει πολλές ώρες ακόμα…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Γεννήθηκα στην Καλαμάτα, μέσα στο σπίτι, ανήμερα Καθαρά Δευτέρας, σε μια φτωχή γειτονιά τότε. Μεγαλώσαμε με πελτέ στο ψωμάκι και με παιχνίδι έξω στο δρόμο μέχρι το βράδυ. Και όμως ήμασταν ευτυχισμένοι. Μέσα στην απλότητα και στην αγνότητά μας ξέραμε να ζούμε. Αυτό μου έχει λείψει. Τώρα πια ξέρουμε απλά να επιβιώνουμε.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ο Κοντορεβυθούλης, γιατί η ευστροφία του μυαλού του ως παιδί ήταν κάτι που το θαύμασα όντας παιδί και εγώ η ίδια.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Είναι κάποιοι ήρωες που είμαι εγώ. Κάποιοι άλλοι που θα ήθελα να ήμουν εγώ. Και φυσικά εκείνοι που με τίποτα δεν θα ήθελα να ήμουν εγώ.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Θείο δώρο και κατάρα παράλληλα θεωρώ την ευαισθησία μου. Ακόμα και μία ταινία μπορεί να με κάνει να μουσκέψω άπειρα χαρτομάντηλα!

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Ο ενθουσιασμός μου. Μου λείπει η υπομονή γενικότερα!!!

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Συνοδοιπόρο θα έλεγα. Πιστεύω πως η φράση του Αίσωπου «Συν Αθηνά και χείρα κίνει» με χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Με λόγια και με πράξεις.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Βεβαίως, δίχως αισιοδοξία δεν μπορούμε να κάνουμε όνειρα και κατ’ επέκταση δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στη ζωή μας.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με την «Μαντάμ»!

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
«Ο Ζορμπάς». Είναι η πεμπτουσία του μεγαλείου της ελληνικής ψυχής μας.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Ένα βραχιολάκι που μου είχε χαρίσει η κόρη μου και το φοράω πάντα!

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Από αδιαφορία θα έλεγα.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας δυσκολεύεται να αγκαλιάσει το βιβλίο;
Η παιδεία έτσι όπως είναι διαμορφωμένη δεν βοηθάει να αγαπηθεί το βιβλίο. Το μυστικό είναι στα παιδιά. Αν μάθουμε τα παιδιά να αγαπάνε το βιβλίο τότε σε ελάχιστα χρόνια θα δούμε μια τελείως διαφορετική κοινωνία.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Δωρεάν δημοτικά κτηνιατρεία και δημοτικοί χώροι φιλοξενίας ζώων, δεσποζόμενων και αδέσποτων σε όλους τους δήμους.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Σκύλος.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Όχι μόνο, επηρεάζομαι κιόλας. Ένα όνειρο όμορφο με κάνει ευδιάθετη όλη την ημέρα. Ένα άσχημο όνειρο μπορεί να με καταβάλει συναισθηματικά.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να χαίρεται την ηλικία του και να μην αδημονεί να γίνει ενήλικας!



Η Αλεξία Νικολοπούλου κατάγεται από την Αρκαδία, γεννήθηκε στην Καλαμάτα και ζει στην Αθήνα. Υπηρέτησε την Τοπική Αυτοδιοίκηση με την ιδιότητα της δημοσιογράφου για πάνω από 10 χρόνια. «Η Μαντάμ» είναι το πρώτο της βιβλίο βασισμένο πάνω σε αληθινά γεγονότα.

 (Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)