Στην
έκδοση μηνιαίων λογαριασμών,
μόνον όμως...
στους πελάτες που επιθυμούν να λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό,
προχωρά πλέον η ΔΕΗ,
σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις ανεξόφλητες οφειλές που είναι ο μεγάλος της
«βραχνάς».
Σύμφωνα
με πληροφορίες, η ΔΕΗ έχει
προχωρήσει τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε ο ηλεκτρονικός λογαριασμός να
αποτελεί επίσημα φορολογικό παραστατικό και βέβαια να διασφαλίζεται το απόρρητο
της επικοινωνίας.
Αυτό
της δίνει τη δυνατότητα να εφαρμόσει πολύ σύντομα τον σύγχρονο αυτό τρόπο
τιμολόγησης, περνώντας ταυτόχρονα στη μηνιαία έκδοση λογαριασμού για
όσους πελάτες αφήνουν «το χαρτί» και περνάνε στην ηλεκτρονική εποχή.
Οι
επιτελείς της επιχείρησης εκτιμούν ότι οι μηνιαίοι λογαριασμοί
προγραμματίζονται και εξοφλούνται ευκολότερα από τα νοικοκυριά σε σχέση με τους
διμηνιαίους που εκδίδονται τώρα. Όμως, η μετατροπή του συνόλου των λογαριασμών
σε μηνιαίους θα προκαλούσε πρόσθετο κόστος ύψους 20 εκατ. ευρώ ετησίως για την
επιχείρηση (από τις δαπάνες εκτύπωσης και αποστολής των λογαριασμών), και αυτός
ήταν ο λόγος που δεν προχωρά ο μηνιαίος έντυπος λογαριασμός.
Το
μεγάλο ζητούμενο για τη διοίκηση της ΔΕΗ είναι ποια πολιτική θα εφαρμόσει με τις
ρυθμίσεις οφειλών. Η ευνοϊκή ρύθμιση των 36 δόσεων χωρίς προκαταβολή εκτιμάται
ότι λειτούργησε, ανακόπτοντας την τάση ανεξέλεγκτης μεγέθυνσης των
ληξιπρόθεσμων χρεών (υπήρξε και μια μικρή βελτίωση), αλλά το πρόβλημα παραμένει
τεράστιο.
Τα
στελέχη της ΔΕΗ σχεδιάζουν βελτιώσεις και συμπληρώσεις του μέτρου που λήγει την
31η Δεκεμβρίου. Βασική κατεύθυνση του προβληματισμού που αναπτύσσεται είναι να
μην αξιοποιούν την ευνοϊκή ρύθμιση οι «στρατηγικοί» κακοπληρωτές που στην
πραγματικότητα έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αλλά και να μην μένουν παντελώς
στο απυρόβλητο όσοι χρωστούν μέχρι 1000 ευρώ, όπως έχει ατύπως καθιερωθεί
σήμερα.
Σε
αυτό το πλαίσιο έχει ξεκινήσει το «ξεσκαρτάρισμα» των οφειλετών με βάση τα
στοιχεία που διαθέτει το πληροφοριακό σύστημα της ΔΕΗ ως
προς τα τετραγωνικά μέτρα ιδιοκτησίας, το μέγεθος της κατανάλωσης κ.α. (fimes.gr)