«Η καλή κουβέντα
γιατρεύει πληγές, η ορθάνοιχτη αγκαλιά...
δίνει στήριγμα, το πλατύ χαμόγελο
επιβραβεύει την προσπάθεια, το ελαφρύ κλείσιμο του ματιού ενθαρρύνει τη
συνέχεια…», ήταν μερικά από αυτά που μας είπε, όταν αποδεχόμενη την πρόσκλησή μας,
ήρθε στην αυλή μας…
Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Μου λείπουν
εκείνες οι στιγμές, που έρχονται μόνο μια φορά στη ζωή σου… Και αν είσαι αρκετά
έξυπνος, τις εκτιμάς από πολύ νωρίς. Η "ποιότητα". Για ελόγου της χύνεται
μελάνι αιώνων, καθώς επιζητούμε οτιδήποτε χάσαμε, οτιδήποτε υστερούμε…
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Η καλόκαρδη
Χιονάτη.
Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά
του εαυτού σας;
Με ξέρουν… Τους
έδωσα δική μου μαγιά και ζωντάνεψαν και θέριεψαν…
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Ίσως την πίστη
μου στα "μπορώ" μικρών μεγάλων.
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Κυνηγώ την
τελειότητα που δεν υφίσταται.
Την μοίρα, την θεωρείται γραφιά της ζωής σας;
Η μοίρα
χρησιμεύει στα ρομάντζα. Η ζωή σε μαθαίνει στις συγκυρίες.
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Η καλή κουβέντα
γιατρεύει πληγές, η ορθάνοιχτη αγκαλιά δίνει στήριγμα, το πλατύ χαμόγελο
επιβραβεύει την προσπάθεια, το ελαφρύ κλείσιμο του ματιού ενθαρρύνει τη
συνέχεια…
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Η Τέχνη είναι κατά
φύσιν αισιόδοξη δύναμη και οι ακόλουθοί της, θέλοντας και μη, επηρεάζονται.
Προς τι ο καταιγισμός των ιδεών; Προς τι, ακόμη, η ιδιόρρυθμη
"επικοινωνία" του καλλιτέχνη με το έργο του; Όλοι οι προικισμένοι
εργάτες της άνωθεν κλήσης, παρότι ένιωθαν ξένα σώματα αυτής της αλλοτριωμένης
πραγματικότητας, ρίχνονταν σε μολύβι και χαρτί, σε πινέλο και καμβά, για να τη
μεταμορφώσουν. Κάπου εδώ, νομίζω, ανιχνεύεται το αίσθημα αισιοδοξίας. Οφείλω να
είμαι αισιόδοξη. Οφείλω να είμαι στις σελίδες των βιβλίων μου, στο
"χαίρετε" της καθημερινότητας, στους γύρω μου, σ’ εκείνους που
γνώρισα και θα γνωρίσω, μα και στον εαυτό μου! Ο κόσμος μας δεν αντέχει άλλη
μαυρίλα! Μην τον επιβαρύνουμε, λοιπόν, περισσότερο.
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με τη λατρεία
μου! Γράφω βιβλία. Παραμύθια, ποίηση, ερωτική λογοτεχνία και… θα δούμε.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια
πιστεύεται ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
«Κάλπικη Λίρα».
Ταινία-σταθμός στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο!
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι»
σας;
Τίποτα. Έρμαιο
της τύχης; Ποτέ!
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Tomorrow is another day» (Όσα Παίρνει ο Άνεμος).
Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση
που βιώνουμε;
«Κρίση αξιών, ηθών και οικονομικών, αδαμαντένια μου!» όπως ισχυρίζεται η κακιά μάγισσα Κασίλντα στο μυθιστόρημά μου «Η Λέξα και το Άνοιγμα του Νεραϊδόκοσμου» των Εκδόσεων Ωρίωνας. Σε
αχαρτογράφητα νερά το μέλλον των ΜΜΕ… Το αντιλαμβάνεσαι.
Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από
ανικανότητα να τις στηρίξει;
Όχι, η Τέχνη δε
φιμώνεται σα να είναι καμία ξεπεσμένη, περαστική θεά, παρά την υποκειμενικότητά
της. Και η εξουσία είναι όντως «μικρή και λίγη», όταν φτάσει στο τελευταίο
σκαλοπάτι τέτοιας κατάντιας… Να θεωρήσει πως μπορεί να κουμαντάρει την
κατεξοχήν Τέχνη, ενώ αδυνατούν για κάτι τόσο «φιλόδοξο» οι ίδιοι οι υπηρέτες της!
Πάντα θα μπάζει αέρας… Ο καλλιτέχνης, όμως, φιμώνεται. Δυστυχώς, τον ταλανίζει
ο ανθρώπινος παράγοντας… Τα πλοκάμια της ανικανότητας σιγοντάρουν συνήθως το
φόβο. Αν η εξουσία ορθώνει ανάστημα σε τυχόν συμπλέγματα, τότε απελευθερώνει
τις τέχνες.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει
την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Στον Έλληνα καταλογίζουν
χίλια δυο… Το κατηγορητήριό του είναι μια τραγική παραφωνία. Ενίοτε
μεμψιμοιρεί, φλερτάρει με το ζαμανφουτισμό, "τρώγεται με τα ρούχα
του" και… παριστάνει έναν άλλον! Συνειδητοποιεί τη φύτρα του; Αυτό το
αίσθημα κατωτερότητας και απαξίας, από πού μας προέκυψε; Αφήνει την τύχη του
στα χέρια τρίτων, αφού τον ενέπνευσαν κάποτε και, τώρα, τριγυρνά
κουρελιασμένος. Δε θυμίζει απελπισμένο; Και ο απελπισμένος, τι κάνει; Ε, αφήνει
την τύχη του στα χέρια τρίτων! Αναθαρρέψτε. Ο Έλληνας διεκδικεί. Μεσολάβησαν
γενιές αρχόντων…
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο
νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Κανέναν απολύτως
νόμο, εκτός από το νόμο της «ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ». Δείχνεις έμπρακτα ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ στην
Παιδεία, την Υγεία, σε κοινωνικές αβλεψίες, τέλος πάντων, που σε κάνουν να
ντρέπεσαι. Γερά θεμέλια. Εκεί εφαρμόζεται ο νόμος.
Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι
θα θέλατε να είστε;
Λευκό περιστέρι.
Πιστεύετε στα όνειρα;
Πιστεύω στα
γαλάζια όνειρα, που κάνουν, υπό το φως του φεγγαριού, οι αλαφροΐσκιωτοι. Λίγη
ουτοπία, βάλτε… Με βρίσκουν αντίθετη οι προκαταλήψεις, οι "μαζικές"
ερμηνείες… Προτιμώ την επιστημονική προσέγγιση και, σίγουρα, έχει ουσιαστικό
ρόλο η "καθαρή" συνείδηση.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του
λέγατε;
«Κοίταξε μη
λησμονήσεις πετώντας για την ενήλικη ζωή, ποιο πράγμα είναι καλό και ποιο κακό…».
Η Ανθούσα Κορτσίνογλου
γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Διακρίθηκε στο διαγωνισμό παιδικής
ζωγραφικής με θέμα: «Ζωγραφίζω το Περιβάλλον» για την έκδοση του ημερολογίου
του 2001 και, αργότερα, σε διαγωνισμό της συμπλήρωσης 90 χρόνων από την έναρξη
των Βαλκανικών Πολέμων του 1912-13 που πραγματοποίησε η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
«Ήπειρος, Κρήτη, Μακεδονία, Νησιά του Β. και Α. Αιγαίου: ταξιδεύω στο χθες,
παρατηρώ το σήμερα, φαντάζομαι το αύριο και ζωγραφίζω…».
Είναι απόφοιτη της
Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παρακολούθησε
επιστημονικές ημερίδες, επιστημονικά συνέδρια, αλλά και βιωματικά εργαστήρια,
όπως: «ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ: Ιατρική, Θεολογική & Νομική προσέγγιση», «Εκκλησιαστική
Μουσική. Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές», «ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ: Προβληματισμοί-Επισημάνσεις-Προτάσεις»,
«Οικογένεια, Εφηβεία & Επαγγελματικές Επιλογές». Επίσης, είναι κάτοχος του
πτυχίου Microsoft Office Specialist Master.
(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)