Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Η Ζωή Οικονόμου, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Χαμογελώντας μπήκε εκείνο το πρωινό μες την αυλή λέγοντας σε όλους μας τη γλυκιά της καλημέρα, μιας και ήταν χαρούμενη και ικανοποιημένη από τις ετοιμασίες για τη διαδικτυακή ραδιοφωνική εκπομπή που ετοιμάζει στο σταθμό www.joy-radio.gr της οποίας θέμα θα είναι τα βιβλία και οι δημιουργοί τους…


Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Τα ξέγνοιαστα καλοκαίρια διακοπών με την αδερφή μου και τη γιαγιά στο χωριό.
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Όλοι οι ήρωες πάντα κάτι είχαν να μου πουν στα παραμύθια.
Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Όταν αγαπάς ξέρεις και να συγχωρείς. Μόνο έτσι γαληνεύει η ψυχή μου.
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα μου θεωρώ την υπομονή μου.
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Ο εγωισμός που καθημερινά ''παλεύω'' μαζί του.
Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Το έχει κάνει στο παρελθόν. Της ''χτύπησα'' την πλάτη κι αναμετρήθηκα μαζί της.
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Με την προσφορά. Είμαι άνθρωπος των πράξεων και όχι των λόγων που τις περισσότερες φορές γίνονται ανεμομαζώματα.
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Η αισιοδοξία δεν υπάρχει μόνο σαν λέξη, αλλά ''τριγυρίζει'' και στην καθημερινή μου σκέψη.
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Ετοιμάζω μία διαδικτυακή ραδιοφωνική εκπομπή στο σταθμό www.joy-radio.gr της οποίας θέμα θα είναι τα βιβλία και οι δημιουργοί τους. Συγχρόνως συνεχίζω να γράφω το δεύτερο βιβλίο μου.
Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας; Για να μου κλέψουν κάτι πρέπει πρώτα να βρούνε το ''κλειδί'' Την κρυψώνα αυτού μόνο εγώ την γνωρίζω.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία; Αγαπώ τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Η ταινία που εξακολουθεί και με κάνει να γελάω είναι ''Της κακομοίρας'' με τον αξέχαστο Κώστα Χατζηχρήστο.
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Το σταυρουδάκι που φοράω στο λαιμό. Δώρο μιας πολύ αγαπημένης μου φίλης.
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Καλά κρασιά!
Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Πιστεύω πως τα ΜΜΕ οδεύουν κατά πως θέλουν οι ''μεγάλοι''. Όταν αποφασίσουν να γίνουν πολιτικά ανεξάρτητα, τότε ίσως να λέγεται και η αλήθεια.
Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Η εξουσία πάντα φοβάται την ελεύθερη σκέψη του λαού. Οι εξεγέρσεις και οι επαναστάσεις είναι '' σκόπελοι'' στο έργο τους. Ως εκ τούτου θέλει έναν άβουλο λαό, αγράμματο. Οι τέχνες παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη. Είμαστε ένα έθνος με πολύ μεγάλο πολιτισμό. Με λυπεί το γεγονός ότι η στήριξη στις τέχνες είναι ελάχιστη.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Θυμώνω κατά καιρούς όταν ακούω ότι οι Έλληνες αφήνουν την τύχη τους στα χέρια των άλλων. Ο Έλληνας έχει μάθει να αγωνίζεται και αυτό το βλέπουμε καθημερινά. Έχουμε αποδείξει χρόνια τώρα πως αν είμαστε ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε πολλά.
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Θα ήμουν πολύ σκληρή απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή βίας. Αρχικά, καταπέλτης για τους παιδεραστές και τις πράξεις τους. Εάν μου δινόταν παραπάνω χρόνος θα άλλαζα όσα περισσότερα μπορούσα.
Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους; Προσπαθώ να έχω κοντά μου ανθρώπους αληθινούς με τα όποια ''στραβά'' μπορεί να έχουν. (εγώ έχω τα περισσότερα!) Φοβάμαι όμως την κακία κάποιων ανθρώπων.
Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Άτι λευκό. Θαυμάζω την αρχοντιά του και μαγεύομαι με την ελευθερία του καλπασμού.
Πιστεύετε στα όνειρα; Πιστεύω στα όνειρα που έχει ο άνθρωπος. Μέσα από εκείνα παίρνω δύναμη να συνεχίσω. Άλλωστε τι νόημα θα είχε η ζωή δίχως όνειρα!
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;Ό,τι συμβουλεύω και τα παιδιά μου. Να είναι ο εαυτός τους και να πιστεύουν σε αυτόν. Να αγαπάνε, να σέβονται τους ανθρώπους και τέλος δύο πράγματα να μην χαρίσουν ποτέ. Την ψυχή τους και τα όνειρά τους.



Η Ζωή Οικονόμου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα. Είναι παντρεμένη και έχει τρία παιδιά. Ζει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη. Είναι μαθήτρια στο Εσπερινό λύκειο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης από το 2011.
Συμμετείχε σε:
 Ποιητικές Συλλογές των εκδόσεων Μαλλιάρης Παιδεία
                  - «Η μοναξιά είναι χάρισμα» Φεβρουάριος 2011
                  - «Ερωτικός Λόγος» Φεβρουάριος 2012

Στο 22ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ποίησης με το ποίημα «Μίτος» Λάρισα Ιούνιος 2011
Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ιστορικού δοκιμίου.
Τιμητική διάκριση για το δοκίμιο «Τα Αμπελάκια» Ιούνιος 2011
Πανελλήνια μαθητική καμπάνια με θέμα «Αγαπώ τον τόπο μου» και σκοπό την προβολή της χώρας στο εξωτερικό και την ανάδειξη του τουρισμού μας, Μάιος 2012
14ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος της πανελλήνιας ένωσης λογοτεχνών.
Πρώτο βραβείο ποίησης για το  « Ελλάδα μου αιμορραγείς» Μάιος 2012
5ο Πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της Unesco με το διήγημα «Κεχριμπαρένια Όνειρα», Οκτώβριος 2012   
Το «Κέντημα της μοίρας» είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.   


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)