Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

Ο Στέλιος Κανάκης απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


«Γραφιάς, είναι οι προβληματισμοί μου και αρωγός οι γνώσεις...
μου και οι εμπειρίες μου…» μας είπε ο Στέλιος και πάνω σ’ αυτά του τα λόγια, κάναμε μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα.

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Το παιχνίδι «κλέφτες κι αστυνόμοι» και κυρίως, ο ρόλος του κλέφτη που επέλεγα. Επίσης τα πόδια μιας οικογενειακής φίλης, που βοήθησαν στην σεξουαλική μου αφύπνιση.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ο κακός λύκος. Ο Μοντεζούμα, (τελευταίος αυτοκράτορας των Αζτέκων). Ο Γιώργος Θαλάσσης του «Μικρού Ήρωα».

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Γράφω δοκίμια. Αλλά και σε αυτά με αναγνωρίζει ο αναγνώστης. Είναι όμως γνωστό πως ακόμη κι ο… σκύλος που μπορεί να έχει κάποιος ως ήρωα, είναι ο συγγραφέας.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Ως «Θείο δώρο» τίποτα. Δεν συνάντησα ποτέ θεούς στη ζωή μου κι έμαθα να μην τους έχω ανάγκη. Αν εννοείτε προτερήματα… πολλά! Αν κι επ’ αυτού οι γνώμες διχάζονται, τουλάχιστον!

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Δεν ξέρω αν είναι ελάττωμα αλλά θα έλεγα η περιορισμένη ανεκτικότητα προς τους αμαθείς, τους ακαλλιέργητους και τους κοινωνικά αδιάφορους. Και τους ανέραστους.

Την μοίρα, την θεωρείται γραφιά της ζωής σας;
Τίποτα δεν είναι μοιραίο. «Γραφιάς» είναι οι προβληματισμοί μου και αρωγός οι γνώσεις μου και οι εμπειρίες μου.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Λεκτικά και κιναισθητικά.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Πώς να είναι κανείς αισιόδοξος με την κατάντια των λαών; Αλλά κάθε άλλο παρά παραιτούμαι. 

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Τσακώνομαι με τους βλαμμένους, βρίζω, μαγειρεύω καθημερινά στη σύντροφό μου, κάνω μοντελισμό, διαβάζω πολύ και γράφω το «Τ’ άστρα στο κεφάλι μας», περί αστρολογίας και θυμάτων.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Πολλές. Συνήθως όταν διαβάζω ή γράφω, η τηλεόραση θα παίζει κάποια παλιά ελληνική κωμωδία και το στερεοφωνικό κλασσική μουσική.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Το… μυαλό μου.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
Ζήσε όσο πιο έντονα γίνεται και βοήθα κάποιους να πεθάνουν.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Ως Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης και Ύπνωσης που είναι και ο ρόλος τους. Με ή χωρίς κρίση για μάζες χωρίς… κρίση.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Από φόβο, προφανώς. Υφιστάμεθα έναν πολιτιστικό (και όχι μόνο) μεσαίωνα. Σε διατεταγμένη υπηρεσία η επέλαση της υποκουλτούρας, του φτηνού, του βλακώδους, του χυδαίου, των ουγκανητών των ανθρωπίδων.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Όχι μόνο ο Έλληνας. Είναι γενικό το φαινόμενο. Η αμάθεια, ο φόβος, η δειλία… Ο αγώνας θέλει κόπο και θυσίες.  Μπορεί να έχει και ήττες. Δυστυχώς έτσι διαπαιδαγωγήθηκαν οι άνθρωποι. Για να έρθει κάτι καινούργιο πρέπει να εκλείψει η γενιά μου, τουλάχιστον.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Την κατάργηση του κέρδους και την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Άλλο ζώο; Μου αρκεί αυτό που είμαι.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Στο ότι προλέγουν; Προφανώς και όχι. Σε διαφορετική περίπτωση θα ήμουν βλαμμένος. Άλλωστε η επιστήμη έχει αποφανθεί για το ρόλο τους.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να μαθαίνεις, να αγωνίζεσαι, να αγαπάς και να συνουσιάζεσαι. Αυτό είπα και στα παιδιά μου.



Ο Στέλιος Κανάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Έχει εργαστεί σε διάφορες επιχειρήσεις, κυρίως του βιβλίου και είναι εκπαιδευτικός στη μέση εκπαίδευση. Έχει γράψει μελέτες για την κλασσική μουσική, το «Ιερές Βλακείες», εκδόσεις Εντύποις και το «Η Αγρία Γραφή», εκδόσεις ΚΨΜ.
Προσεχώς εκδίδεται το νέο του βιβλίο «Τ’ άστρα στο κεφάλι μας», περί αστρολόγων και θυμάτων, από τις εκδόσεις Εντύποις.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)