Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Η Δήμητρα Ιωάννου απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


«Visibillia ex invisibilibus! Η υλοποίηση ξεκινάει με τη δύναμη της σκέψης…», μας είπε με το ήπιε μια γουλιά καφέ και δεν σας κρύβω, ότι από την πρώτη στιγμή μας κέρδισε με την ευθύτητά της και το στρωτό της λόγο…



Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
H πολυτέλεια να αναλαμβάνει κάποιος άλλος τις ευθύνες κι εγώ να είμαι απόλυτα ξέγνοιαστη και να μην έχω το βάρος των νευραλγικών αποφάσεων.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Θυμάμαι με είχε μαγέψει η προσωπικότητα του Έκτορα, όταν διάβαζα την Ιλιάδα στο Γυμνάσιο. Ιδιαίτερα η σκηνή του αποχωρισμού του από την Ανδρομάχη με είχε βαθιά συγκινήσει. Δίκαιος ηγέτης, ατρόμητος πολεμιστής, αγαπημένος σύζυγος, τρυφερός πατέρας...

Τι είναι για εσάς οι φίλοι;
Δύο μόνο λέξεις... Επένδυση ζωής!

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Για μένα είναι απόφαση ζωής να μην αφήνω αρνητικά ανεπεξέργαστα συναισθήματα να παρεμποδίζουν την πορεία και την εξέλιξή μου. Η συγχώρηση είναι λοιπόν καθημερινή συνειδητή πρακτική. Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά αξίζει τον κόπο να προσπαθεί κανείς.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Αυτή την ιδιαίτερη δύναμη να ξανασηκώνομαι και να πραγματοποιώ τους στόχους που έχω θέσει, ενώ όλα φαίνονται δύσκολα και ενάντια. Άλλοι την ονοματίζουν πείσμα, αλλά έχετε δίκιο! Είναι πράγματι Θείο Δώρο!

Τι είναι για εσάς η δυστυχία;
Να χάνει κανείς ή να μη βρίσκει καν το δρόμο του σε αυτή τη ζωή. Η ζωή χωρίς σκοπό είναι βαριά και οδυνηρή.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Δεν είμαι καθόλου πρακτικός άνθρωπος.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Έχω από καιρό αναλάβει την ευθύνη για όλα τα γεγονότα που έχω έλξει στη ζωή μου, θετικά ή αρνητικά. Αν συνέβαινε λοιπόν κάτι τέτοιο, θα προσπαθούσα να αλλάξω τη στάση, τη συμπεριφορά και την ενέργειά μου, για να προσελκύσω καλύτερες καταστάσεις και ανθρώπους γύρω μου. 

Τι είναι για εσάς η ευτυχία;
Να είμαι καλά, να γράφω και να ζω με αρμονία στο Τώρα με τους ανθρώπους που αγαπώ γύρω μου.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Με λόγια και με έργα! Και πάντα λέω στους ανθρώπους μου ότι τους αγαπώ. ΠΑΝΤΑ!

Έχετε προδώσει ποτέ την εμπιστοσύνη του άλλου;
Προσπαθώ να φέρομαι όπως θα ήθελα να μου φέρονται οι άλλοι. Επίσης προσπαθώ να απέχω από τις λάθος συμπεριφορές, γιατί θεωρώ ότι έχουν τον τρόπο να ξαναγυρίσουν και να πλήττουν τελικά αυτόν που τις εφήρμοσε πρώτος.

Έχετε μετανιώσει ποτέ για κάτι;
Πολύ συχνά, για πράγματα που έχω κάνει αλλά και για πράγματα που δεν έχω κάνει. Όμως είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι σε κάθε περίπτωση έκανα ότι καλύτερο μπορούσα σύμφωνα πάντα με τις συνθήκες και τις δυνάμεις μου. Έτσι τα έχω καλά με τον εαυτό μου.

Τι είναι αυτό που σας δίνει ενέργεια;
Η καλή πρόθεση, η δική μου και των άλλων και η αγάπη σε όλες της τις μορφές.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Φυσικά! Είναι βασική έννοια, τυπωμένη με έντονα γράμματα και απόλυτα απαραίτητη στη σημερινή εποχή.

Τι συναίσθημα σας δημιουργεί η καθημερινότητα;
Νομίζω ότι ο καθένας μας έρχεται αντιμέτωπος καθημερινά με τα αρνητικά συναισθήματα που εκπέμπουν οι άλλοι τριγύρω. Αδιαμφισβήτητα, δε ζούμε σε εύκολες εποχές κι αυτό αντικατοπτρίζεται στον ψυχισμό και στη διάθεση των συνανθρώπων μας. Βλέποντας όλη αυτή τη δύσκολη κατάσταση, προσπαθώ να κατανοώ και να συμπονώ, χωρίς να εμπλέκομαι στο γαϊτανάκι της δυσφορίας και του θυμού.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Γράφω, διαβάζω, δουλεύω και σκέφτομαι θετικά.

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Το ίδιο το θησαυροφυλάκιο. την ψυχή μου. Είναι πολύ εύκολο για την ψυχή να ματώσει, να χαραχτεί, να θαμπώσει, να συρρικνωθεί, να σκληρύνει. Προσπαθώ λοιπόν να ζω έτσι ώστε να μην την εκθέτω άσκοπα.

Ποιο βιβλίο θα θέλατε να είχατε γράψει;
Κανένα απολύτως. Θαυμάζω απεριόριστα πάμπολλα έργα και σέβομαι απόλυτα τους δημιουργούς τους. Ένα βιβλίο είναι η αντανάκλαση της ψυχής ενός συγγραφέα και είναι άρρηκτα συνδεδεμένο μαζί του. Εγώ δε χωράω κάπου εκεί ανάμεσα, μπορώ να πάρω μόνο τη θέση του αναγνώστη.

Σε ποια ταινία θα θέλατε να ήσασταν πρωταγωνιστής;
Όπως όλοι μας, είμαι ήδη πρωταγωνίστρια στην ταινία της ζωής μου και ειλικρινά είναι μια πλήρης απασχόληση που απαιτεί όλη μου την ενέργεια! 

Ποιο είναι το αγαπημένο σας τραγούδι;
Αυτόν τον καιρό ακούω ξανά και ξανά τη μοναδική Ella Fitzgerald. Μαγική φωνή!

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Κανένα ιδιαίτερα. Δε συνδέομαι με αντικείμενα, αλλά με ανθρώπους.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Αγαπημένη μου ατάκα : Τα καλύτερα έπονται! Έτσι εμψυχώνω και τον εαυτό μου και τους άλλους.
Αγαπημένο μου ρητό : Visibillia ex invisibilibus! Η υλοποίηση ξεκινάει με τη δύναμη της σκέψης.

Πως φαντάζεστε τον κόσμο από ψηλά;
Αυτή είναι μια πολύ καλή άσκηση. Όσο ανεβαίνουμε ψηλότερα, τα προβλήματα μας δείχνουν ολοένα και πιο μικρά. Σκέφτομαι λοιπόν τον κόσμο τεράστιο, κατανοώ πόσο μικρή είμαι εγώ αναλογικά κι έτσι ηρεμώ. Από εκεί πάνω κανένα πρόβλημα δε μοιάζει τόσο φοβερό ή τόσο μεγάλο.

Ποιο υπουργείο θα θέλατε να αναλάβετε και για ποιο λόγο;
Κανένα. Δεν ασχολούμαι καθόλου με την πολιτική. Θεωρώ ότι οι κοινωνίες θεραπεύονται, όταν θεραπευτούν τα κύτταρά τους και ότι ο καθένας από εμάς πρέπει να κάνει συνειδητή δουλειά, αναλαμβάνοντας την ευθύνη του εαυτού του.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Φαντάζομαι κάτι σχετικό με την ανακούφιση των παιδιών και των ηλικιωμένων που υποφέρουν ή κάτι σχετικό με την προστασία του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας.

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Ότι αν χάσουν το δρόμο τους είναι ικανοί για όλα.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Λατρεύω τα ζώα. Νομίζω πώς θα επέλεγα τη γάτα, γιατί είναι ανεξάρτητη και πολύ γοητευτική.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Φυσικά. Γιατί τα όνειρα βγαίνουν αληθινά, αλλά αυτό γίνεται μόνο όταν τα πιστεύεις.

Τι κάνετε πριν πέσετε το βράδυ για ύπνο; 
Μετρώ τις ευλογίες της ημέρας. Μια όμορφη εικόνα, ένας καλός λόγος, ένα γλυκό βλέμμα, ένα τηλεφώνημα, μια επίσκεψη από ένα φιλικό πρόσωπο, όλα αυτά είναι δώρα που έχω λάβει. Τα θυμάμαι λοιπόν, νιώθω ευγνωμοσύνη και κοιμάμαι ήρεμη.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να παραμείνει παιδί, μεγαλώνοντας. Να διατηρήσει τη γλυκύτητα και την αθωότητα της ψυχής του.



Η ΔΗΜΗΤΡΑ ΙΩΑΝΝΟΥ σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ασχολείται επαγγελματικά με τη Σωματική Ψυχοθεραπεία και τη Βιοανάδραση. Η μελέτη των ανθρώπινων σχέσεων, συμπεριφορών και διαδράσεων ανέκαθεν τη γοήτευαν, ενώ το γράψιμο είναι το μεγάλο της πάθος. Η αγάπη της για την Ελλάδα είναι ριζωμένη βαθιά, για αυτό και ερευνά επίμονα τη λαογραφία και τα μυστικά κάθε γωνιάς της. Από τις Εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορεί επίσης το πρώτο της μυθιστόρημα ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ – ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ & τον Παύλο Ανδριά)