Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Ο Στέλιος Στυλιανού απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Ένας άνθρωπος που δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις και τα δήθεν αρχαία ρητά του εντυπωσιασμού, κάθησε μαζί μας στην αυλή και σαν χείμαρρος παρέσυρε στο διάβα του φτηνές συνειδήσεις και ανύπαρκτους πολιτικούς…


Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Μου λείπουν τα παιδικά μου χρόνια αφού ήταν τα χρόνια της αθωότητας.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Δεν διάβαζα παραμύθια αλλά ελληνική μυθολογία και ιστορία στα "κλασικά εικονογραφημένα. Αγαπημένος μου ήρωας ο Έκτωρας από τον Τρωικό πόλεμο.

Τι είναι για εσάς οι φίλοι; Οι φίλοι οι πραγματικοί μια ολόκληρη περιουσία...

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Δεν μου έτυχε να με πικράνει κανείς αφού κι εγώ δεν έχω πικράνει κανένα....

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Θείο δώρο στο χαρακτήρα μου είναι οπωσδήποτε τα ελαττώματά μου...

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Το βασικό μου ελάττωμα είναι ότι λατρεύω τα ελαττώματά μου...

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Δεν πιστεύω στη μοίρα και δεν συνηθίζω να καλοπιάνω τίποτα και κανένα...

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Με πάρα πολλού τρόπους ανάλογα που θα την προσφέρω....

Έχετε μετανιώσει ποτέ για κάτι; Ποτέ δεν γυρνάω στο παρελθόν για να μετανιώσω. Ότι έκανα το έκανα και δεν μετανιώνω...

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Δίχως αισιοδοξία θα ήμουν ανύπαρκτος...

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Με τι άλλο να ασχοληθώ εκτός από το να γράφω;

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας; Ποιος θα μπορούσε να μου κλέψει από το θησαυροφυλάκιο της ψυχής μου που είναι καλά κλειδωμένο; Τη ψυχή μου ολόκληρη δεν θα ήθελα να μου κλέψουν...

Ποιο βιβλίο θα θέλατε να είχατε γράψει; Το βιβλίο που θα ήθελα να γράψω είναι αυτό που ακόμα δεν έγραψα...

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Δεν έχω γούρια και δεν ταυτίζομαι με αντικείμενα...

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Αγαπημένες ατάκες πολλές. Ωστόσο μου αρέσει πολύ το " Ποίει το πρέπον και γαία πυρί μηχθήτω"...

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Τα ΜΜΕ Βούρκος όπως και πριν. Κατευθυνόμενα με εξαγορασμένες συνειδήσεις...

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Οι εξουσίες πάντα τρέμουν τις τέχνες, αφού οι εξουσιαστές ανέραστοι συμφεροντολόγοι λαοπλάνοι και ηλίθιοι είναι ανίκανοι να τις αντιληφθούν και να τις γνωρίσουν...

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Ο Έλληνας δυστυχώς έχει καταντήσει φοβισμένος και συμφεροντολόγος ραγιάς... Χρειάζεται ηγέτη να τον αφυπνίσει αλλά που είναι αυτός ο ηγέτης σήμερα;;;

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Δεν είμαι το κατάλληλο πρόσωπο για να νομοθετώ. Προτιμώ να γράφω...

Ποιόν από τους πολιτικούς μας, θα θέλατε να τον δείτε ως ήρωα σε καρτούν; Όλους σε καραγκιόζ μπερντέ για να μην πω κάτι χειρότερο...

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους; Φοβάμαι την υπουλότητα και την αχαριστία...

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Τι ζώο θα ήθελα; Το αγριότερο. Άνθρωπος...

Πιστεύετε στα όνειρα; Και πιστεύω στα όνειρα και δεν πιστεύω...

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Σε ένα παιδί σαν συμβουλή θα έλεγα "Προς Θεού μην χάσεις ποτέ την παιδικότητά σου"...



Ο Στέλιος Δ. Στυλιανού γεννήθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου. Σπούδασε κινηματογράφο, θέατρο και τηλεόραση. Από το 1975 είναι μόνιμος κάτοικος Αθηνών και εργάζεται ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και διευθυντής παραγωγής στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Από το 1979 είναι μέλος της εταιρίας Ελλήνων σκηνοθετών και παράλληλα ασχολείται με το γράψιμο.

Έργα του ιδίου:
"Περιπλάνηση ανάμεσα στα σκουπίδια", διήγημα, εκδ. Όμβρος, "Τίποτα πιο αληθινό από το ψέμα", διήγημα, εκδ. Δίοδος. Από τις εκδόσεις Μοντέρνοι Καιροί κυκλοφορούν τα μυθιστορήματα: "Αννέ σημαίνει μάνα", που μεταφράστηκε στα τουρκικά και έχει εκδοθεί στην Τουρκία με τον τίτλο "Mana anne demektir", "Είσαι γυναίκα, είσαι γη", "Για ποιον είναι τα δάκρυα, Σιμόνη", "Ο άνεμος του πάθους", "Το όνειρο της Αννέ" και "Το μυστικό της Αλκυόνης", Μιχριμπάν: Η νεράιδα της Σμύρνης, Χάρτινη Πόλη



(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)