Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020

Κουβέντα στην «αυλή», με την ηθοποιό Κατερίνα Βαλμάκη



«Η λέξη σανίδι για εμένα σημαίνει μαγεία…» μας...
είπε η Κατερίνα, κατευθύνοντας την κουβέντα μας εκεί που ο καθένας μας αισθάνεται πως είναι ξεχωριστός. Στη συντροφιά φίλων… 

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Από μικρή μου άρεσε να κάνω τους φίλους μου να γελάνε… Ενσάρκωνα κωμικούς, φανταστικούς ήρωες και κάθε Σαββατοκύριακο ανέβαζα παράσταση στην αυλή της γιαγιάς μου… Καθώς περνούσαν τα χρόνια αυτή η σκέψη δυνάμωνε μέσα μου… Μέχρι που κάποια στιγμή, μου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσω δελτία ειδήσεων σε τοπικό κανάλι στα Χανιά… Αυτό για μένα ήταν άλλος ένας ρόλος… Παρακολούθησα μαθήματα υποκριτικής  τα οποία με βοήθησαν και στην παρουσίαση… Αργότερα ήρθα στην Αθήνα όπου ένα όνειρο… έγινε πραγματικότητα.

Τι σας έκανε να συμμετέχετε στην παράσταση  «Η εκδίκηση της ηλίθιας» & ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτή; 
Αυτό που με έκανε να συμμετέχω σε αυτή την παράσταση είναι οι άφθονες στιγμές γέλιου… η υπόθεση του έργου  και οι ανατροπές του. Μια από τις ανατροπές είναι και ο δικός μου ρόλος, η κ. Μπουρδούμπα. Μια ιδιαίτερη πελάτισσα η οποία μπαίνει στο σπίτι της αστρολόγου Στάσας με αφορμή ότι το σκυλάκι της, το οποίο λατρεύει, έπαθε κατάθλιψη και η αιτία του κακού είναι τα άστρα και οι πλανήτες… Τίποτα όμως δεν είναι αυτό που φαίνεται…

Ποιο μήνυμα θα «στέλνατε» σ’ έναν υποψήφιο θεατή της παράστασης;
Το μήνυμα που θα έδινα σ’ έναν υποψήφιο θεατή της παράστασης είναι πως εμείς οι άνθρωποι δεν πρέπει να εκδικούμαστε κάποιον που μας έκανε κακό γιατί μπορεί να μας έρθει χειρότερο κακό… Καλό είναι να συγχωρούμε τον συνάνθρωπό μας, να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και από τα λάθη των άλλων και να προχωράμε πιο σοφοί τη ζωή μας…

Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή παράσταση;
Μια καλή παράσταση κατά τη γνώμη μου πρέπει να περιλαμβάνει ρεαλισμό, καλή υπόθεση και καλές ερμηνείες…

Τι σημαίνει η λέξη «σανίδι» για εσάς;
Η λέξη σανίδι για εμένα σημαίνει μαγεία. Προκαλεί μοναδικά συναισθήματα… Από τη στιγμή που ο ηθοποιός υποδύεται έναν ρόλο, μπαίνει στην ψυχή του ήρωα και βιώνει τη ζωή του, παρασέρνοντας μαζί του το κοινό που τον παρακολουθεί…

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής θεατρικής σκηνής, ποια αρχαία τραγωδία θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;
Αν με όριζαν πρέσβη της ελληνικής θεατρικής σκηνής για λίγες ώρες θα πρότεινα στους ξένους την αρχαία τραγωδία, «Οιδίπους τύραννος» του Σοφοκλή. Βασίζεται στην ιδέα πως ο άνθρωπος δεν μπορεί να ξεφύγει ποτέ από το πεπρωμένο του…

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας θεατρικός συγγραφέας;
Ο αγαπημένος μου συγγραφέας είναι ο Μολιέρος διότι οι κωμωδίες του αποπνέουν κάτι το ανθρώπινο και το διαχρονικό… Οι ήρωές του παρουσιάζονται με όλα τους τα πάθη, τις αδυναμίες και τα ελαττώματά τους ενώ παράλληλα προκαλούν το άφθονο γέλιο των θεατών μέσα από χειρονομίες, παύσεις και ατάκες…

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν πιστεύω στα γούρια… Πιστεύω στη θετική ενέργεια.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Αγαπημένη μου ατάκα την οποία έχω υιοθετήσει στη ζωή μου είναι: " Μην κάνεις αυτό που δεν θέλεις να σου κάνουν"…

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Θα του έλεγα ως συμβουλή την αγαπημένη μου ατάκα: "Μην κάνεις αυτό που δεν θέλεις να σου κάνουν"… Πιστεύω πως αν ο καθένας από εμάς το τηρούσε αυτό στη ζωή του, ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος…


 (Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)