Έχοντας
δίπλα μας έναν άνθρωπο πλημμυρισμένο από...
γνώση και σοφία, που δεν είναι άλλος
από τον αγαπητό Θεοδόση Πελεγρίνη, ξεκινήσαμε μια κουβέντα ουσίας, που στο
τέλος μας άφησε μια όμορφη επικοινωνιακή «γεύση» αλήθειας.
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την
υποκριτική;
Ο Δημοσθένης, ο
αρχαίος ρήτορας, όταν ξεκίνησε να αγορεύει στα δικαστήρια γνώρισε την πλήρη
αποτυχία. Ένας φίλος του ηθοποιός, ονόματι Σάτυρος, στον οποίο είπε τον πόνο
του, του υπέδειξε πώς να αποδίδει τους λόγους του, πώς να ρυθμίζει την φωνή
του, πώς να ελέγχει τις κινήσεις του σώματός του –με δυο λόγια πώς να
υποκρίνεται. Έκτοτε ο Δημοσθένης, χάρη στην υποκριτική που αποφάσισε να
εφαρμόζει κατά την εκφορά των λόγων του, μεταμορφώθηκε στον κορυφαίο ρήτορα της
αρχαιότητος. Το επεισόδιο αυτό, το οποίο αναφέρει ο Πλούταρχος, στάθηκε η αιτία
να καταλάβω πόσο σημαντικό πράγμα είναι υποκριτική, και αποφάσισα να ασχοληθώ
μαζί της.
Τι σας έκανε να συμμετέχετε σε αυτή την παράσταση "Μην πυροβολείς τα σπουργίτια" & ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτή;
Πρώτον γιατί
είναι ένα έργο που νομίζω έχει ενδιαφέροντα μηνύματα, ικανά να σε κάνουν να
δεις την ζωή αλλιώς, και δεύτερον αφενός η σκηνοθέτιδά μας κα Άννα Σωτρίνη, η
οποία, χάρη στο ταλέντο της και την ευαισθησία της, που είχα την ευκαιρία να
γνωρίσω σε παλαιότερη συνεργασία μας, ήμουν βέβαιος ότι θα έστηνε μια
εξαιρετική παράσταση, και αφετέρου ο κος Γιάννης Παπαθύμνιος, με τον οποίο,
έχοντας συνυπάρξει επί σκηνής, νιώθω ευτυχής να συμπράττω.
Ποιο μήνυμα θα «στέλνατε» σ’ έναν υποψήφιο θεατή της
παράστασης;
Ότι θα φύγει με
τα το τέλος της παράστασης διαφορετικός από εκείνον που ήταν πριν αρχίσει το
έργο. Πιο πλούσιος μέσα του.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή
παράσταση;
Καλό κείμενο
και υποκριτική που υπηρετώντας το, να το αναδεικνύει.
Τι σημαίνει η λέξη «σανίδι» για εσάς;
Το ένα
συστατικό του Θεάτρου. Το άλλο είναι το πάθος. Ο μεγάλος Ισπανός δραματουργός
του 16ου-17ου αιώνα Λόπε δε Βέγα όρισε το θέατρο λέγοντάς ότι χρειάζεται ένα
σανίδι κι ένα πάθος.
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της
ελληνικής θεατρικής σκηνής, ποια αρχαία τραγωδία θα προτείνατε στους ξένους και
γιατί;
Μη μου βάζετε
δύσκολα. Τι να πρωτοδιαλέξω. Είναι άλλωστε τόσες λίγες οι τραγωδίες που μας
διασώθηκαν που δεν θα ήθελα με την επιλογή μου, αποσιωπώντας τις άλλες
τραγωδίες, να συμπράξω στο δολοφονικό έργο του χρόνου.
Ποιος είναι ο αγαπημένος σας θεατρικός συγγραφέας;
Ο Σαίξπηρ.
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι»
σας;
Κατά καιρούς
και κατά περιστάσεις διάφορα, άρα κανένα.
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
«Τα υπόλοιπα
στην σιωπή» από τον Άμλετ
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του
λέγατε;
Να συμπεριφέρεται και να ενεργεί σαν παιδί όσο είναι παιδί, αφήνοντας τα άλλα
για μετά, όταν μεγαλώσει.
Το βιογραφικό του κ. Θεοδόση Πελεγρίνη μπορείτε να το
διαβάσετε εδώ:
http://www.pelegrinis.gr/%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CF%8C/
Ρίξτε μια ματιά στην παράσταση:
https://aylogyros.blogspot.com/2020/01/blog-post_78.html?fbclid=IwAR1jpT7oKxYfdN499ftZTobP1-ctyqF1Yu0rGtqdQVHamO2V9GjOF3xqicY
Ρίξτε μια ματιά στην παράσταση:
https://aylogyros.blogspot.com/2020/01/blog-post_78.html?fbclid=IwAR1jpT7oKxYfdN499ftZTobP1-ctyqF1Yu0rGtqdQVHamO2V9GjOF3xqicY
(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)