Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019

Κουβέντα στην «αυλή», με την ηθοποιό Ελεάννα Χρυσανθοπούλου



Το πως λειτουργεί ο άνθρωπος κάτω από δοσμένες συνθήκες...
ήταν ο λόγος που την οδήγησε να αναζητήσει την αλήθεια στην υποκριτική… Και να ήταν μόνο αυτό! Η Ελεάννα, η Κάσσι της παράστασης, ένας άνθρωπος γεμάτος αγάπη για τη ζωή, μας μίλησε για όλα

Ποια γεύση, σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Εκείνα τα ατελείωτα καλοκαίρια που μυρίζουν θάλασσα, ξεγνοιασιά και ζεστό ζυμωτό ψωμί από τη γιαγιά..

Ο «θεατρίνος» στην οικογένεια, ποιος ήταν;
Κάθε ανθρώπινη συμπεριφορά προσδιορίζεται από έναν ρόλο. Παρατηρούσα από πολύ μικρή ηλικία τις συμπεριφορές των ανθρώπων γύρω μου και ιδιαίτερα των προσώπων μέσα στην οικογένεια. Μεγαλώνοντας κατανόησα ότι η επανάληψη διαφορετικών ρόλων στο οικογενειακό μου περιβάλλον θύμιζε μια μικρή κοινωνία. Εξάλλου, αυτή δεν είναι η κοινωνία μας? Ρόλοι που αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους?

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Αργότερα συνειδητοποίησα ότι με ενδιαφέρει ο άνθρωπος στο σύνολό του και πως αυτός λειτουργεί κάτω από δοσμένες συνθήκες. Αυτό με οδήγησε να αναζητήσω την αλήθεια στην υποκριτική.

Τι σας έκανε να συμμετέχετε σε αυτή την παράσταση & ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτή; 

Ο ρόλος της Κάσσι τον οποίο υποδύομαι, αφορά μια νέα ηθοποιό που εκδηλώνει το ενδιαφέρον της για τη νέα ματιά στη ζωή και πως κάτι τέτοιο επηρεάζεται από τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις της. Η Κάσσι εκφράζει μια εικόνα του ευατου μας που αναζητά εσωτερικές λύσεις και πως αυτός οδηγείται στην αλλαγή αποχαιρετώντας παλιά πρότυπα συμπεριφοράς.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή παράσταση;
Μια παράσταση είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας απο άτομα που επιλέγουν να δώσουν μέρος της ενέργειά τους προς την υλοποίηση ενός συγκεκριμένου στόχου. Όταν υπάρχει συγχρονισμός και καθαρή πρόθεση όλων για το τελικό στάδιο που είναι η παράσταση, τότε και η παράσταση είναι άρτια. Όλα ξεκινούν από την ενέργεια που βάζω σε ότι κάνω.

Πως φαντάζεστε το μέλλον της δουλειάς σας μέσα από την κρίση που βιώνουμε;

Πιστεύω ότι η κρίση που βιώνουμε αφορά την παγκόσμια συνειδητότητα και όχι την παγκόσμια οικονομία. Είναι η πτώση του ανθρώπου όταν διαχωρίζεται από τον ευατο του και αναζητά τη λύση έξω από εκείνον. Το μέλλον της εργασίας μου στηρίζεται αποκλειστικά στις επιλογές που θα δημιουργήσω σύμφωνα με όλα όσα έχω διδαχθεί μέχρι τώρα και όσα ακόμα πρόκειται να διδαχθώ. Το μέλλον είμαστε εμείς οι ίδιοι και όσα έχουμε και θέλουμε να προσφέρουμε.

Η τηλεόραση βοηθάει στην προβολή του ηθοποιού ή τον φθείρει άμεσα;
Τίποτα δεν φθείρει κανέναν αν ο ίδιος δεν το επιτρέψει να συμβεί. Η τηλεόραση είναι ακόμα ένα μέσο που προσφέρει στον ηθοποιό τη δυνατότητα για εργασία. Η προβολή του ηθοποιού θεωρείται απαραίτητη. Προσωπικά, πιστεύω ότι το αποτέλεσμα της εργασίας του ηθοποιού είναι αυτόματα και η προβολή του.

Την Ελλάδα με ποια ταινία θα την ταυτίζατε;
Η ταινία ‘August: Osage County ’του John Wells,με τους Meryl Streep, Julia Roberts, Ewan McGregor, Chris Cooper, Sam Shepard κ.α αφορά κυρίως τις σχέσεις μιας οικογένειας. Η αλήθεια που εκφράζεται μέσα από την ταινία έχει να κάνει καθαρά με την ανάγκη για ουσιαστική επαφή του ανθρώπου, πως αυτή σκιάζεται και αποτυγχάνει από τον φόβο που κυριεύει τον ευατο και πως αυτή επιτυγχάνει όταν επικοινωνείται με ειλικρίνεια. Σκηνές που αν και θυμίζουν ελληνική πραγματικότητα δηλώνουν πως τα θέματα που αντιμετωπίζουμε είναι ίδια ανεξάρτητα με τον τόπο που κατοικούμε.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας έχει περιορίσει τις εξόδους του στο θέατρο;
Το φαινόμενο των χιλίων και κάτι ακόμα παραστάσεων τη φετινή σεζόν στην Αθήνα με κάνει σκεπτική όσον αφορά τον περιορισμό που αναφέρετε. Αυτό που θα μπορούσα να πω με σιγουριά είναι ότι ο κόσμος διψά για κάτι που φέρει ελπίδα. Ο κόσμος χρειάζεται να δει κάτι που τον αφορά. Υπάρχει βαθύτατη ανάγκη για κάτι νέο που είναι ευχάριστο και έχει να προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση από αυτή που μάθαμε. Έναν άλλο τρόπο να πράξουμε με χαρά και όχι με έλλειψη σεβασμού και ευγνωμοσύνης απέναντι στην ίδια τη ζωή.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής θεατρικής σκηνής, ποια αρχαία τραγωδία θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;
Έχω την αίσθηση πως η ‘Αντιγόνη’ του Σοφοκλή είναι ένα κείμενο που αρέσει ιδιαίτερα στους ξένους. Προσωπικά το επιλέγω επειδή είναι ένα έργο που υμνεί την απεριόριστη δύναμη του ανθρώπου και μας καλεί να θυμηθούμε ότι η θεϊκή δύναμη που μας δόθηκε χρειάζεται να διατηρηθεί προς όφελος της ανθρώπινης φύσης και όχι να σπαταληθεί για χάρη κάθε επίπλαστης ανάγκης για εξουσία.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας θεατρικός συγγραφέας;
Ο Άρθουρ Μίλερ είναι ένας από τους συγγραφείς που αγαπώ να διαβάζω διότι τα κείμενά του καθρεφτίζουν έντονα τις σχέσεις των ανθρώπων μέσα από κοινωνικά ζητήματα που παραμένουν επίκαιρα.

Ποιο ρόλο θα θέλατε να παίξετε ή ποιο ρόλο έχετε παίξει και σας είχε «κερδίσει»;
Κάθε ρόλος που καλούμαι να αποδώσω είναι ίσος για εμένα. Και αυτό γιατί υπάρχουν εκείνα τα σημεία που καλούμαι να συνδεθώ προκειμένου να κάνω ότι κάνει και ο ρόλος.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δε νομίζω ότι έχω αγαπημένο αντικείμενο… ούτε και γούρι έχω.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Αν και θυμάμαι σαν παιδί να βλέπω ελληνικές ταινίες με την οικογένειά μου, θα έλεγα ότι δεν υπάρχει κάποια μου θα την χαρακτήριζα αγαπημένη.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Αν και δεν πιστεύω στις συμβουλές, αυτό που σίγουρα θα έλεγα σε ένα παιδί είναι να διατηρήσει μέσα του εκείνο τον χώρο που του επιτρέπει να διατηρεί την εσωτερική του χαρά.



Είναι απόφοιτη Εφαρμογών Πληροφορικής. Φοίτησε στο ''Θέατρο των Αλλαγών'' υποκριτική για το θέατρο και τον κινηματογράφο.
Συμμετείχε στην συγγραφή σεναρίου μικρού μήκους '' Το ταξίδι '' για τον Ν. Κορνήλιο. Έχει εκπαιδευτεί στην τεχνική Meisner. Παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής με τον Π. Τερζάκη, σύγχρονου χορού με την Μ. Μανωλιάδη και κλασσικό με τον Δ. Καμινάρη.
Έχει συμμετάσχει στην ταινία μικρού μήκους '' Το Θες '', σκην. Όλγα Τζωρτζ.
Συμμετέχει σε παραστάσεις της ομάδας New Lab Theater Company.

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)