Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

Κουβέντα στην «αυλή», με τη σκηνοθέτη Όλγα Τζωρτζ



Ένας άνθρωπος που γνωρίσει άριστα το λόγο ύπαρξής του...
στο χώρου που δραστηριοποιείται και δημιουργεί, είναι η σκηνοθέτης  Όλγα Τζωρτζ… που ήρθε στην αυλή μας λίγο μετά τις γιορτές, για να κουβεντιάσουμε για όλα…

Ποια γεύση, σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Μπορώ να πω πως ακόμα συντηρώ την παιδική μου χαρά. Η γεύση των παιδικών μου χρόνων είναι ακόμα στην συντροφιά της καθημερινότητάς μου.

Ο «θεατρίνος» στην οικογένεια, ποιος ήταν; Ποιος σε μύησε σε αυτό το χώρο;
Όλοι με ενέπνευσαν να γίνω ηθοποιός. Όλοι έπαιζαν πολλούς ρόλους, έμπαιναν σε διαφορετικές και πολύπλοκες καταστάσεις.  Τους παρατηρούσα να διαφοροποιούνται κι αυτό μου τράβηξε το ενδιαφέρον και την προσοχή μου.

Τι σας έκανε να επιλέξετε και να ανεβάσετε αυτή την παράσταση;
Αυτό που με οδήγησε να σκηνοθετήσω αυτό το έργο είναι η αμεσότητα των ρόλων και η ενασχόλησή του με θέματα αληθινά και καθημερινά των νέων ανθρώπων. Όλα τα στοιχεία του έργου είναι απόλυτα κατανοητά. Είναι γραμμένο σε κινηματογραφικό ρυθμό και δίνει ταχύτητα και καθαρότητα σε αυτό που βλέπει ο θεατής ως δρώμενο. Δεν έχει συμβολισμούς αλλά δράσεις που συμβαίνουν σε όλους μας.

Παρατηρούμε πως στα έργα σας συμμετέχουν επιτοπλείστον νέοι ηθοποιοί. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος;
Φυσικά. Οι νέοι ακούν και συνεργάζονται πιο άμεσα. Είναι πιο διαθέσιμοι. Είναι βέβαια πιο απείθαρχοι αλλά αυτό δεν είναι απροσπέραστο.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή παράσταση;
Μια παράσταση απαιτεί ρυθμό, καθαρό λόγο, κίνηση και ρεαλισμό στα γεγονότα.

Πως φαντάζεστε το μέλλον της δουλειάς σας μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Προσωπικά, δεν βλέπω κρίση. Βλέπω περισσότερη ανάγκη για συμμετοχή στην έκφραση των ανθρώπων μέσα στο κοινωνικό μας πλαίσιο. Γι’ αυτό υπάρχει τόση προσφορά ηθοποιών και σκηνοθετών.

Η τηλεόραση βοηθάει στην προβολή του ηθοποιού ή τον φθείρει άμεσα;
Αυτή είναι μια επιλογή που κάνει ο ηθοποιός. Γι’ αυτό και απαιτείται να έχει καλή σχέση με τον εαυτό του και την τεχνική του κατάρτιση.

Υπάρχει κάποια θεατρική παράσταση που θα την ταυτίζατε με την Ελλάδα και όλα αυτά που βιώνει ως χώρα;
Το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη "Ο Δρόμος Περνάει από Μέσα" είναι ένα αντιπροσωπευτικό έργο που καθρεφτίζει την Ελλάδα στο σήμερα.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας δεν έχει στις πρώτες επιλογές εξόδου του το θέατρο;
Ειλικρινά, πιστεύω ως πολλές φορές μπορεί τα έργα που ανεβαίνουν στις θεατρικές μας σκηνές να μην ασχολούνται με τα σημερινά θέματα της καθημερινότητας του σύγχρονου Έλληνα και της σύγχρονης Ελληνίδας. Επίσης, η άποψη που έχει ένας σκηνοθέτης για το έργο που σκηνοθετεί, πρέπει να είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο που να τον κατανοεί και ο πιο απλός άνθρωπος. Διαφορετικά, μιλάει μόνο για την κάστα του και την παρέα του. Συνεπώς, ποιος ο λόγος της ύπαρξης μιας παράστασης, όταν δεν είναι καθαρός ο στόχος και το μήνυμά της, όπως άλλωστε αναφέρει και ο Αριστοτέλης στην Ποιητική;

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής θεατρικής σκηνής, ποια αρχαία τραγωδία θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;
Θα πρότεινα τις ΤΡΩΑΔΕΣ του Ευριπίδη διότι καθρεφτίζονται στην υπόθεση όλες οι σχέσεις των ανθρώπων, όλες οι δυναμικές των κοινωνιών. Είναι ένα έργο που ζητά ιστορική έρευνα και γνώση για να καταφέρει κάποιος να κατανοήσει σε τι γεγονότα καλείται να συμμετέχει. Σκηνοθέτης και ηθοποιοί.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας θεατρικός συγγραφέας και έχετε επηρεαστεί καθόλου από τη φιλοσοφία και τη γραφή του;
Ο αγαπημένος θεατρικός συγγραφέας είναι ο Αμερικανός Ρόμπερτ Άντερσον. Έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση στο πώς να επιλέγει τις κατάλληλες λέξεις, τα κατάλληλα ρήματα για να κατευθύνει τον αναγνώστη στην αρχιτεκτονική της ιστορίας που φτιάχνει. Είναι διακριτικά συναισθηματικός και έντονα ανθρώπινος. Ο πυρήνας της γραφής του είναι η  ατμοσφαιρική συναισθηματική σύγκρουση των χαρακτήρων και την αποδίδει με σύντομες προτάσεις χωρίς περιττές διευκρινίσεις.

Ποιο έργο θα θέλατε κάποια στιγμή να σκηνοθετήσετε, που πιθανόν αυτή τη στιγμή, αστάθμητοι παράγοντες δεν σας το επιτρέπουν να το κάνετε;
Δεν υπάρχει αυτή η υπόθεση. 

Θέατρο, σινεμά, σενάριο, πρόβες, παραστάσεις. Είναι τελικά τρόπος ζωής ή ανάγκη έκφρασης και δημιουργίας;
Είναι μια εργασία, ένα επάγγελμα που αποτελείται από στάδια και προτεραιότητες. 

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Οι ενδυναμωτικές σκέψεις.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Λαίδη Μπράακνελ | "Πολύ χαίρομαι που το ακούω" από το έργο του Όσκαρ Ουάιλντ, "Η Σημασία να Είναι Κανείς Ειλικρινής"

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Θα του ζητούσα να γίνει συγκεκριμένο στο θέμα που το απασχολεί. Μετά, θα του έκανα ερωτήσεις για να ανακαλύψει μόνο του τον σύμβολο και την συμβουλή που το ίδιο χρειάζεται να ακούσει.


ΟΛΓΑ ΤΖΩΡΤΖ, Acting Coach - Σκηνοθέτης
Σπούδασε Δραματικές Τέχνες (acting) στην American Academy of Dramatic Arts της Νέας Υόρκης, Ορθοφωνία σύστημα IPA με την Sousan Finch και την Pamela Prather στην Νέα Υόρκη, Kλασικό και Μοντέρνο Χορό στο American College of Greece και Κινησιολογία και Μιμική στο Atelier de Movement της Monika Pagneux και του Phillippe Gaulier στο Παρίσι.
Σπούδασε επίσης, Προπονητική στην Βασιλική Ακαδημία Αντισφαίρισης στο Μπάντμιν της Κορνουόλις με υποτροφία της Βασιλικής Ακαδημίας Αντισφαίρισης, στο Natural Health Science Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό NLP Life Coaching. Εκπαιδεύτηκε με τον Anthony Robbins σε συνεργασία με την Ακαδημία Αυτοβελτίωσης στη Ζυρίχη, τον Mike George σε συνεργασία με το BK World Spiritual University και εργάστηκε ως συντονίστρια ομάδων επίτευξης στόχων και έκφρασης μέσα από την κίνηση και τον λόγο. Έχει ολοκληρώσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Stanford University που αφορούν την Επικοινωνία και το Δημιουργικό πλαίσιο ανάπτυξης της σκέψης και της πράξης.
Συνεργάζεται με το τμήμα σπουδών του Πανεπιστημίου Erasmus του Βελγίου για σεμινάρια που αφορούν την Δραματική Πλευρά του Μουσικού και το Σκηνικό Άγχος, και είναι μέλος του The Volterra Project στην Ιταλία για την χρονιά του 2017. Είναι εξωτερικός συνεργάτης του σκηνοθέτη Christopher Bailey και το Geneva Drama English Society στην Γενεύη.
Είναι καθηγήτρια στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ από το 2006 για εργαστήρια "Υποκριτικής τεχνικής Meisner" και "Υποκριτική στην Κάμερα". Διδάσκει Υποκριτική την τεχνική του Sanford Meisner για την θεατρική σκηνή και την κάμερα. Παραδίδει ONLINE εργαστήρια Συγγραφής Θεατρικού Έργου και Σεναρίου καθώς επίσης και Μονολόγων.
Έχει εργαστεί ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός στην Ελλάδα, Δανία, Γερμανία και ΗΠΑ. Σημαντικές είναι οι συνεργασίες με το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού της Νέας Υόρκης, Orkenfortet Oben Teater της Δανίας, την Freshly Squeezed Orange Juice Theatre Company του Ισραήλ, το Shetler Studios της Νέας Υόρκης και τον Wesley Brown, την Pamela Scott και το Dramatists Guild της Νέας Υόρκης, την Jannis Powell, την Tamar Kummel, το Theatron Inc., την Aaron Concert Artists, την διαφημιστική εταιρεία BBDO και τα τηλεοπτικά κανάλια ANT1 και MEGA. Έχει συνεργαστεί επίσης, ως σκηνοθέτης για τις μεταγλωττίσεις κινούμενων σχεδίων για τον ANT1.
Ως καθηγήτρια Υποκριτικής, συνεργάστηκε με την Δραματική Σχολή "Διομήδης Φωτιάδης", τα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη και το Zed Club, την θεατρική ομάδα του Δήμου Ναυπλίου και ήταν λέκτορας καθηγητής για την Υποκριτική, την Ανάπτυξη Ρόλων και την Συγγραφή Σεναρίου στο SAE Athens Institute στο τμήμα σπουδών 3D Animation and FX.
Έχει λάβει υποτροφίες Fulbright και την American Academy Scholarship.

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)