Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 2017

Πότε είναι καλοτυχία να φας (αντί να σπάσεις) ένα ρόδι;


Αν μέχρι τώρα συνήθιζες να σπας ένα ρόδι στην αλλαγή...
του χρόνου για καλοτυχία, φέτος καλύτερα να το φας ευχόμενος/η όσα είναι τα σπυριά του τόσα να είναι και τα καλά που θα φέρει στην υγεία σου (και στο σπιτικό σου)! Διάβασε γιατί.
Σύμβολο καλής τύχης και γονιμότητας
Τα φλογερά σπυριά του πολύσπορου μήλου, όπως είναι η λατινική ονομασία του, συμβολίζουν τη γονιμότητα και ο ρόδινος χυμός του παρομοιάζεται με το νέκταρ της αγάπης.
Οι αρχαίοι Έλληνες το θεωρούσαν σύμβολο ευγονίας, υγείας και αναγέννησης (υπήρξε ιερό έμβλημα των Ελευσίνιων Μυστηρίων, για το οποίο ο Παυσανίας αρνιόταν να μιλήσει), ενώ οι Κινέζοι σύμβολο αθανασίας. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι το ονόμαζαν φρούτο των θεών. Η λαϊκή μας παράδοση το συνδέει με τον γάμο, την καλοτυχία και το ευ ζην. Εσύ, αντί να το σπάσεις για να σκορπίσεις τους σπόρους του, μπορείς να το γευθείς για να επωφεληθείς από τις ευεργετικές του ιδιότητες.
Φυσικό δυναμωτικό
Θέλεις να ξέρεις πόσα είναι τα καλά που κουβαλάει στην θρεπτική του προίκα το ρόδι; Το κατακόκκινο χρώμα των σπόρων του παραπέμπει στις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, οι οποίες είναι περισσότερες σε ποσότητα και από αυτές του κόκκινου σταφυλιού ή του πράσινου τσαγιού. Σαν αποτέλεσμα, μειώνει τον κίνδυνο απόφραξης των αγγείων, εμφράγματος του μυοκαρδίου και εγκεφαλικών επεισοδίων και δεν αφήνει την LDL χοληστερίνη να οξειδωθεί, ενώ μειώνει τα λιπίδια στο αίμα. Περιέχει φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, χαλκό, άφθονο κάλιο, σελήνιο και βιταμίνη C, καθώς και βιταμίνες B5 και B6.  Έτσι ο χυμός του αποτελεί, στην κυριολεξία, ένα φυσικό δυναμωτικό, αφού αυξάνει την παραγωγή του αίματος και τονώνει την καρδιά μετά από έντονη σωματική άσκηση.
Αντικαρκινικό, αποτοξινωτικό, αφροδισιακό
Το ρόδι, σύμφωνα με έρευνες, αποτελεί ασπίδα προστασίας κατά των καρκίνων του μαστού, του προστάτη και του δέρματος, την εξέλιξη των οποίων μπορεί επίσης να επιβραδύνει. Ρυθμίζει το σάκχαρο στους διαβητικούς, βοηθάει το ορμονικό σύστημα της γυναίκας στην εμμηνόπαυση και μειώνει την υψηλή πίεση του αίματος. Ανακουφίζει επίσης από τον βήχα και τον πυρετό και απαλύνει τα συμπτώματα της πρωινής ναυτίας στις εγκύους. Είναι στυπτικό και καταπολεμά την διάρροια, ενώ δεν του λείπουν οι αφροδισιακές και αποτοξινωτικές ιδιότητες. Στις τελευταίες οφείλεται η συμβολή του στην προστασία του δέρματος και στην αντιμετώπιση της οστεοαρθρίτιδας. Ακόμα, η συστηματική πόση του χυμού του μειώνει την ανάπτυξη των λιποκυττάρων στην περιοχή της κοιλιάς.
Πώς να το διαλέξεις
Υπάρχουν ποικιλίες με ανοιχτόχρωμη εξωτερική σάρκα και ροζ, ολόγλυκα σπυριά στο εσωτερικό τους, όπως επίσης και λαχταριστοί ολοκόκκινοι καρποί με γλυκόξινους σπόρους στο βαθύ χρώμα του ρουμπινιού. Να θυμάσαι ότι το ώριμο, γεμάτο φρούτο έχει μεγάλο βάρος, άρα όσο πιο βαρύ τόσο πιο χυμώδες. Επίσης,  όσο πιο κόκκινο είναι το χρώμα των σπόρων, τόσο υψηλότερη είναι η ποσότητα των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχουν.
Δυσκολεύεσαι στο καθάρισμα;
Το κόβεις στα τέσσερα και πιέζεις κάθε ένα κομμάτι με τα χέρια σου πάνω από ένα μπολ για να απελευθερωθούν οι σπόροι, αφού πρώτα αφαιρέσεις την μεμβράνη που τους τυλίγει. Για ευκολία, μπορείς να ρίξεις το περιεχόμενο του κάθε κομματιού μέσα σε ένα μπολ με νερό, οπότε οι σπόροι θα κατέβουν στον πυθμένα και η λευκή μεμβράνη που τους τυλίγει θα ανέβει στην επιφάνεια. Αφαιρείς τυχόν μικρά λευκά κομμάτια σάρκας με ένα κουτάλι και στραγγίζεις το νερό.

Για να πάρεις τον χυμό του, αρκεί να το κόψεις οριζόντια στα δύο όπως το πορτοκάλι και να το στύψεις, αφού πρώτα αφαιρέσεις την μεμβράνη, γιατί πικρίζει λίγο. Ένα ρόδι μετρίου μεγέθους δίνει περίπου μισό ποτήρι χυμού. Να το προτιμάς όμως ολόκληρο, για να μην χάνεις τις  πολύτιμες φυτικές ίνες του… (bimag.gr)