Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Η Σοφία Κορωνίδου απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Τόσα και τόσα που είπαμε με τη Σοφία…
Εκείνο όμως που πραγματικά μας πήρε πολύ ώρα για να το αναλύσουμε, ήταν όταν είπε: «Έχουμε «εκπαιδευτεί» σαν λαός να θεωρούμε πάντοτε τους άλλους υπεύθυνους για όλα και να δηλώνουμε αναρμόδιοι»... 

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η αίσθηση ασφάλειας και ανεμελιάς.  Ότι κι αν γινόταν, όσο άσχημα κι αν πήγαιναν τα πράγματα, θα διορθώνονταν οπωσδήποτε και ο κόσμος θα ήταν πάλι ένα υπέροχο μέρος γεμάτο αγάπη και σιγουριά.  Μεγαλώνοντας και γνωρίζοντας τη ζωή έχασα ένα μεγάλο κομμάτι της αισιοδοξίας μου.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Ο Νιλς Χόλγκερσον που πετούσε πάνω στην πλάτη μιας άσπρης σπιτόχηνας και γνώριζε τον κόσμο και τα θαύματα του.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Βεβαίως και θα το έκανα.  Όλοι κάνουμε λάθη.  Σημασία έχει να μη γίνεται σκόπιμα.  Σε εκείνη την περίπτωση απλά θα έφευγα κλείνοντας την πόρτα πίσω μου.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Το χιούμορ μου.  Με έχει σώσει από πάρα πολύ ζόρικες καταστάσεις και με έχει βοηθήσει να επιβιώσω πνευματικά και ψυχικά σε σκοτεινούς καιρούς.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Ενθουσιάζομαι πολύ εύκολα με καινούρια πράγματα και εμπειρίες και το ίδιο εύκολα βαριέμαι. 

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Δεν πιστεύω σε καλή και κακή μοίρα.  Κάθε γεγονός της ζωής μας έχει κάτι να μας διδάξει. Θα περίμενα με υπομονή να περάσει η μπόρα επιβιώνοντας όσο μπορώ καλύτερα.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με συμπαράσταση, ενθάρρυνση, αγκαλιές και υπερπροστατευτικότητα.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Υπάρχει αλλά παραγκωνίζεται πολλές φορές από τον κυνισμό.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Εκτός από το μεγάλωμα της  μικρής μου κόρης, γράφω συνέχεια και ασταμάτητα.

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Τη συμπόνια για καθετί ζωντανό και το  μικρό κομμάτι της παιδικής αθωότητας μου που συνεχίζω να φυλάω με νύχια και με δόντια.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Λατρεύω τις ελληνικές ταινίες και χρησιμοποιώ πολύ συχνά ατάκες τους.  Αυτή όμως που θεωρώ αξεπέραστη και καταφέρνει πάντα να μου φτιάχνει το κέφι είναι η «Ωραία των Αθηνών» με την πολυαγαπημένη μου Γεωργία Βασιλειάδου.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν έχω γούρια.  Έχω όμως δώρα αγαπημένων μου ανθρώπων που τα φορώ πάνω μου και μου δίνουν θάρρος και θετική ενέργεια.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Ο κύβος ερρίφθη.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Η ενημέρωση των πολιτών για τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα τους και η ελευθεροτυπία αναπόσπαστο κομμάτι της δημοκρατίας.  Τα ανεξάρτητα ΜΜΕ λοιπόν είναι απαραίτητα, ειδικά μέσα την ηθική και οικονομική κρίση που βιώνουμε και όσο κι αν αποτελούν αγκάθι στην ασύδοτη εξουσία των κυβερνώντων, θα συνεχίζουν να υπάρχουν. 

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Πιστεύω πως ισχύουν και τα δύο, αλλά κυρίως το πρώτο.  Η τέχνη που απελευθερώνει το μυαλό και τη φαντασία και ως εκ τούτου διδάσκει τους πολίτες να σκέφτονται αποτελεί πάντοτε απειλή για τους κυβερνώντες. 

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Έχουμε «εκπαιδευτεί» σαν λαός να θεωρούμε πάντοτε τους άλλους υπεύθυνους για όλα και να δηλώνουμε αναρμόδιοι.  Όταν αρνείσαι να πάρεις την ευθύνη των επιλογών και των σφαλμάτων σου, αυτομάτως παραδίδεις και το τιμόνι της ζωής και της τύχης σου σε άλλους.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Θα προχωρούσα αμέσως στην άρση της ασυλίας για όλους τους πολιτικούς αυτής της χώρας.

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Την κουτοπονηριά και την μικροψυχία. 

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Περιστέρι, ώστε να αφήσω τα… ίχνη μου πάνω στα κεφάλια όσων με έχουν αδικήσει και στα παρμπρίζ όσων παρκάρουν πάνω στις ειδικές διόδους διέλευσης για τα αναπηρικά αμαξίδια.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Πιστεύω στα όνειρα που κάνεις ξύπνιος και συμβουλεύω τους πάντες να τα ακολουθούν.  Όσο για τα άλλα, αυτά που βλέπουμε στον ύπνο μας, τις περισσότερες φορές προσέχω τα μηνύματα τους γιατί μου αποκαλύπτουν αυτό που κρύβεται στο υποσυνείδητο μου και αρνούμαι ή αδυνατώ να δω όταν δεν κοιμάμαι.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Ποτέ μην πιστέψεις κανέναν που θα σου πει ότι δεν αξίζεις.



Γεννήθηκα και ζω στη Θεσσαλονίκη μαζί με το σύζυγο μου και τη μικρή  μου κόρη.
Έχω σπουδάσει στη σχολή μεταφραστών της Ελληνοαμερικάνικης Ένωσης και στη σχολή γραμματέων του Κολλεγίου Ανατόλια.
Έχω εργαστεί ως μεταφράστρια και ως γραμματέας για πολλά χρόνια.
Μιλάω αγγλικά και ιταλικά.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)