Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019

«Ξεφυλλίζοντας το λεύκωμα της Κάλλης», συντροφιά με την Λένα Τερκεσίδου



Κάπου στα σοκάκια της Κυψέλης, ένα μικρό κορίτσι έκανε...
όνειρα και σκεφτόταν να γίνει δασκάλα… Σε μια γειτονιά γεμάτη θέατρα και σινεμά δε θα μπορούσε να μην τα λατρέψει… Αυτό το κορίτσι δεν ήταν άλλο από την Λένα Τερκεσίδου…


Η αθωότητα της ψυχής μας, είναι αυτή που μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε το ταξίδι της ζωής.
Ένα ταξίδι που ξεκινά από τα παιδικά μας χρόνια, τότε που κάναμε όνειρα, πλάθαμε ιστορίες για το αύριο και γράφαμε τα πάντα στο «Λεύκωμά μας».

Εσείς, είχατε λεύκωμα;
Ναι, στο Δημοτικό είχα δημιουργήσει πολλά λευκώματα και το τελευταίο το έχω φυλαγμένο μέχρι τώρα.

Που το κρύβατε συνήθως;
Το έκρυβα σε συρτάρι του γραφείου μου ανάμεσα σε βιβλία.

Πως ήταν το παιδικό σας δωμάτιο;
Μεγάλωσα σε μια μονοκατοικία με κήπο στην Κυψέλη και μοιραζόμουνα το παιδικό μου δωμάτιο με τον μεγαλύτερο αδερφό μου. Το δωμάτιο ήταν μεγάλο, είχε δυο κρεββάτια, σαλονάκι με δυο πολυθρόνες και ένα μεγάλο γραφείο με πολλά συρτάρια. 

Ποια περιοδικά διαβάζατε;
Αγόραζα κάποια περιοδικά αλλά διάβαζα και «Μικρό Ήρωα» που αγόραζε ο αδερφός μου. Συνήθως τα έβρισκε ο πατέρας μου κάτω από το στρώμα και τα έσκιζε. 

Ποιο ήταν το επάγγελμα που θα θέλατε να κάνετε στο μέλλον;
Όταν ήμουνα μικρή ήθελα να γίνω δασκάλα.


Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο που γράψατε;
Το πρώτο βιβλίο που έγραψα είχε θέμα τη διατροφή. «Επιτέλους βρήκα τη δίαιτά μου», 1999, Εκδόσεις Καστανιώτη.

Θυμάστε την πρώτη παρουσίαση βιβλίου σας;
Η πρώτη παρουσίαση του βιβλίου «Επιτέλους βρήκα τη δίαιτά μου» έγινε τον Ιούνιο 1999 στο «Κέντρο λόγου και Τέχνης» των εκδόσεων Καστανιώτη. Ο Θανάσης Καστανιώτης μου είπε να κάνω την παρουσίαση μετά το καλοκαίρι διότι ο Ιούνιος δεν θεωρείται καλός μήνας. Εγώ όμως επέμεινα και τότε εκείνος μου είπε: «Αφού θέλεις να την κάνεις θα το πάρεις όλο πάνω σου». Εγώ δέχτηκα και οργάνωσα την παρουσίαση μόνη μου. Είχα μεγάλη αγωνία πώς θα πάει μέχρι που μισή ώρα πριν την παρουσίαση άρχισε να έρχεται ο κόσμος. Τελικά ήρθαν τόσοι πολλοί, που δεν χωρούσαν στην αίθουσα. Όσοι δεν κατάφεραν να φθάσουν στον πάνω όροφο που ήταν ο χώρος των εκδηλώσεων, κρέμονταν στη σκάλα, άλλοι παρέμειναν όρθιοι έξω στο δρόμο, ενώ κάποιοι έφυγαν. Πουλήθηκαν 170 βιβλία, δηλαδή όλα όσα είχαν φέρει, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν οι δικοί μου να δώσουν πίσω τα βιβλία τους, για να τα αγοράσουν αυτοί που δεν τα βρήκαν. Και πάλι όμως κάποιοι έφυγαν με άδεια χέρια. Όταν τελείωσε η παρουσίαση η ευτυχία μου ήταν απίστευτη, επειδή τα κατάφερα και επιπλέον επιβεβαιώθηκα που επέμεινα να γίνει η παρουσίαση. Δυο μέρες μετά με πήρε ο υπεύθυνος του εκδοτικού οίκου και μου είπε: «Ήρθε πολύς κόσμος». Και εγώ του απάντησα «Ναι, αλλά δεν είχατε φέρει βιβλία για να πουλήσετε».  
 
Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο;
Το αγαπημένο μου βιβλίο είναι τα «Ματωμένα χώματα», Διδώ Σωτηρίου.

Ποια ήταν η αγαπημένη σας ταινία στα εφηβικά σας χρόνια;
Η ταινία που μου άρεσε ήταν «Ξαφνικός έρωτας» του Γ. Τσεμπερόπουλου.

Σινεμά ή θέατρο;
Αγαπάω εξίσου το σινεμά και το θέατρο. Και στα δύο πήγαινα από μικρή.

Τηλεόραση παρακολουθούσατε; Ποιο ήταν το αγαπημένο σας σίριαλ;
Παρακολουθούσα τηλεόραση. Μου άρεσε ο «Γιούγκερμαν».

Αναμνήσεις ή όνειρα; Σε ποιο από τα δύο υπήρχαν περισσότερες αναφορές;
Περισσότερες αναφορές υπήρχαν στις αναμνήσεις.

Ποια ευχή κάνατε, πριν πέσετε για ύπνο;
Προσευχόμουν λέγοντας το «Πάτερ Ημών».

Περιγράψτε μας μια όμορφη ιστορία από τα παιδικά σας χρόνια… Την έχετε βάλει σε κάποιο βιβλίο σας;
Όταν ήμουνα μικρή τα καλοκαίρια πήγαινα για λίγες μέρες στη γιαγιά μου, που έμενε στον Πειραιά. Πολλές φορές πηγαίναμε με το λεωφορείο το πρωί για μπάνιο στη Φρεατύδα και το απόγευμα σινεμά. Μια φορά  πήγαμε να δούμε το δραματικό έργο «Αι δύο ορφαναί». Σε όλη τη διάρκεια του έργου εγώ έκλαιγα και παρόλο που η  γιαγιά μου μου έλεγε: «Σταμάτα επιτέλους, ψέματα είναι», εγώ συνέχιζα να κλαίω με αναφιλητά. Όταν τελείωσε το έργο και άναψαν τα φώτα εκείνη τρόμαξε όταν με είδε να είμαι κατακόκκινη και πρησμένη από το κλάμα. «Ρεζίλι με έκανες. Δε θα σε ξαναπάρω μαζί μου.», μου είπε με αυστηρό τόνο στη φωνή. Φεύγοντας από τον κινηματογράφο εγώ κρυβόμουνα να μη με δουν. Και ήμουνα πολύ στενοχωρημένη, διότι εκτός από τη λύπη που μου είχε προξενήσει το έργο, φοβόμουνα πως η γιαγιά θα πραγματοποιήσει την απειλή της και δε θα ξαναπάω σινεμά. Εκείνη όμως τελικά δεν το έκανε και την επόμενη φορά που με πήρε μαζί της  είδαμε κωμωδία. 


Η Λένα Τερκεσίδου είναι διαιτολόγος - διατροφολόγος (Master του Πανεπιστήμιου Middlesex της Αγγλίας), σύμβουλος ψυχικής υγείας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει ασχοληθεί με πλήθος δημοσιεύσεων στον περιοδικό Τύπο, καθώς και με σειρά παρουσιάσεων σε τηλεοπτικές εκπομπές.
Έχει εκδώσει τα βιβλία: "Έρωτας με την πρώτη μπουκιά" - συλλογή διηγημάτων (Ταξιδευτής, 2008, 3η έκδοση· Διεθνές Βραβείο Λογοτεχνικού Βιβλίου με Γεύσεις και Βραβείο Καλύτερου Εξωφύλλου, Ισπανία 2008), "Goodbye, κύριε Φρόυντ" - μυθιστόρημα (Αρμός, 2012, 2η έκδοση), "Θέλεις να πούμε αλήθειες"; - μυθιστόρημα (Κέδρος, 2016).
Βιβλία για παιδιά:
"Οι θησαυροτροφές" (Άγκυρα, 2006) 5η χιλιάδα, "Ο Σάκης Γαλατάκης σε επικίνδυνη αποστολή" (Διάπλαση, 2006), "Θέλεις να γίνουμε μιλκ σέικ;" - θεατρικό έργο (Διάπλαση, 2008), "Ο Σάκης Γαλατάκης στο Φαστφουντοχωριό" (Διάπλαση, 2009), "Οι σωματοφύλακες της κατσαρόλας" (Ταξιδευτής, 2009 - Mίνωας, 2016), "Ο Σάκης Γαλατάκης στο Ζαχαροχωριό" (Διάπλαση, 2010), "Ο χρυσοψαρένιος" (Διάπλαση, 2010), "Η επανάσταση της Ντένιας Ντοματένιας" (Διάπλαση, 2010), "Η Μάγισσα Τιβικουτή" (Διάπλαση, 2010), "Τραγουδώ και μαθαίνω να τρώω σωστά" (Διάπλαση, 2012), "Ο Ερμής, το άτακτο πόνυ" (Διάπλαση, 2012), "Το όνειρο του μάγου Τέρη Ξεφτέρη" (Μίνωας, 2016).
Θεατρικό έργο για παιδιά:
"Οι σωματοφύλακες της κατσαρόλας". Θέατρο της Ημέρας 2008-2009, 2009-2010, 2010-2011, 2015-2016, με την παιδαγωγική επιμέλεια (θεατρικό παιχνίδι) του Λάκη Κουρετζή και σε σκηνοθεσία της Μάγκυς Μοντζολή.
Βιβλία για διατροφή:
"Επιτέλους, βρήκα τη δίαιτά μου" (Καστανιώτης, 1999, 3η έκδοση), "100 γρήγορες, νόστιμες και διαιτητικές συνταγές της Λένας" (Καστανιώτης, 1999, 5η έκδοση), "Η χρυσή διατροφή των αρχαίων Ολυμπιονικών" (Καστανιώτης, 2003), "Πολύτιμες αρχαίες αφροδισιακές συνταγές" (Καστανιώτης, 2003· Παγκόσμιο Βραβείο Ιστορικού Βιβλίου Διατροφής σε διεθνή διαγωνισμό, Ισπανία 2004), "Η δίαιτα που έκανε θεά την Αφροδίτη" (Καστανιώτης, 2003· 3η αναθεωρημένη έκδοση 2010), "Σύγχρονος θερμιδομετρητής τροφίμων και μαγειρεμένων φαγητών" (Διάπλαση, 2006), "Εύκολες δίαιτες για γρήγορο και υγιεινό αδυνάτισμα" (Διάπλαση, 2007), "Γευστικές συνταγές χωρίς ενοχές" (Διάπλαση, 2010· Διεθνές Βραβείο Υγείας και Διατροφής, Ισπανία 2010).

 (Για τον aylogyros news & την Καλλιόπη Γραμμένου)