Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

Η Κατερίνα Βεργετάκη απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Κουβαλώντας τη φιλοσοφία και τη μαγεία της ποίησης, η Κατερίνα ήρθε...
στην αυλή μας για να μας «καταθέσει» τα μυστικά της ψυχής της, αλλά και μαζί να κουβεντιάσουμε για όλα εκείνα που έχουν εξαλειφθεί από την κοινωνία μας και τις ζωές μας…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Αυτό που μου λείπει από τα παιδικά μου χρόνια, είναι η αθωότητα των ανθρώπων, η ανεμελιά μου ως παιδί γιατί οι γονείς μου είχαν τις έγνοιες και το φιλότιμο στους ανθρώπους, που μαζί με την αθωότητα όπως προείπα, αποτελούν αρετές που σπάνια συναντά κανείς πλέον στους ανθρώπους.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών μου, δεν έχει ένα πρόσωπο! Πάντα ταυτιζόμουν κι αγαπούσα το “καλό”, όποιο πρόσωπο κι αν είχε. Παραδείγματος χάριν, στο παραμύθι “Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι”,  αγαπημένοι μου ήρωες ήταν όλοι, εκτός από την κακιά μάγισσα. Η Χιονάτη, γιατί ήταν ευγενική, δοτική και καλόκαρδη, οι 7 νάνοι, επειδή φιλοξένησαν και προστάτευαν την Χιονάτη και τέλος, ο πρίγκιπας, επειδή την έσωσε από τα μάγια της κακιάς μάγισσας μητριάς της.

Κάθε ποίημα του βιβλίου σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας; Κάθε ποίημα, μπορώ να πω ότι ναι, “προδίδει” μικρά μυστικά του εαυτού μου. Πέρα από την έμπνευση, υπάρχει η ψυχή, το υποσυνείδητο και το συνειδητό του συγγραφέα ή του ποιητή. Τείνουμε έτσι λοιπόν, να ενσωματώνουμε στον γραπτό λόγο μας, απόψεις, βιώματα, συναισθήματα, εικόνες από το παρελθόν και άλλα προσωπικά στοιχεία μας. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ύφος της γραφής, είναι που χαρακτηρίζουν και την μοναδικότητα του έργου του καθενός. Εκεί έγκειται η “μαγεία” της ποίησης, αλλά και οποιουδήποτε άλλου λογοτεχνικού έργου, μέσα από την οποία αποκαλύπτονται πολλές και διάφορες πτυχές του χαρακτήρα του ποιητή ή του συγγραφέα και κατ’ επέκταση και του δικού μου.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Επειδή προτιμώ να μιλούν οι άλλοι για τον χαρακτήρα μου, θα πω απλά ότι, θεωρώ Θείο δώρο και νιώθω τυχερή κι ευλογημένη για την υγεία μου, πρώτα απ’ όλα κι έπειτα για το χάρισμα του λόγου που μου έχει δοθεί.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Κατόπιν ωρίμου σκέψεως και βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, θεωρώ ως βασικό μου ελάττωμα το γεγονός ότι καλοπροαίρετα εμπιστεύομαι εύκολα τους ανθρώπους και τελικά απογοητεύομαι. Κάθε φορά η πτώση μου από τα σύννεφα είναι το ίδιο επώδυνη. Εξακολουθώ όμως, να μην χάνω την πίστη μου στους ανθρώπους.

Την μοίρα, την θεωρείται γραφιά της ζωής σας; Με την μοίρα συν-γράφουμε το βιβλίο της ζωής μου. Δεν έχει την αποκλειστικότητα της συγγραφής του, όπως δεν την έχω ούτε κι εγώ. Η μοίρα μου, μπορεί να ορίζει τα χρονικά όρια όπως παραδείγματος χάριν, το πότε θα συμβεί κάτι, μπορεί να ορίζει κάποια τυχαία συμβάντα στην ζωή μου στα οποία δεν μπορώ να παρέμβω, διότι δεν είμαι θεός, αλλά εγώ είμαι αυτή που δημιουργεί επιλογές κι αποφασίζει ελέγχοντας όλες τις παραμέτρους και αναλύοντας τα δεδομένα της κάθε περίπτωσης ξεχωριστά. Η μοίρα μπορεί να έχει γράψει τον πρόλογο και τον επίλογο στο βιβλίο της ζωής μου, εγώ όμως γράφω τα ενδιάμεσα κεφάλαια, γι’ αυτό εύχομαι οι δυο μας, να έχουμε καλή συμπόρευση μέχρι να γράψουμε και την τελευταία τελεία.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Με όποιον τρόπο μπορώ. Προτιμώ όμως, να δείχνω την αγάπη μου με πράξεις και όχι μόνο με λόγια. Είμαι λάτρης του λόγου, αλλά προτιμώ και την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Κανονικά στα λεξικά, δίπλα στην λέξη αισιοδοξία, θα έπρεπε να υπάρχει η φωτογραφία μου! Αστειεύομαι φυσικά, αλλά θέλω μ’ αυτόν τον τρόπο να πω ότι είμαι εκ φύσεως κι εκ πεποιθήσεως αισιόδοξη. Εννοείται ότι κι εγώ, όπως όλοι οι άνθρωποι, αντιμετωπίζω διάφορα προβλήματα, αλλά έχοντας πάντα θετική σκέψη κι ένα χαμόγελο απλωμένο στο πρόσωπο, προσπαθώ να τα επιλύω. Δεν ξέρω αν καταφέρνω να τα επιλύω πάντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ξέρω όμως ότι μέσα από αυτά μαθαίνω και γίνομαι πιο δυνατή.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Αυτό τον καιρό, σπουδάζω στο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Μονπελιέ εξ αποστάσεως και παράλληλα, ασχολούμαι με το ραδιόφωνο ως ραδιοφωνική παραγωγός, κάνοντας μια εβδομαδιαία εκπομπή με θέματα που αφορούν τον Πολιτισμό.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύεται ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας; Αγαπημένες ελληνικές ταινίες είναι όλες, κυρίως αυτές της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Λίγο περισσότερο όμως, λόγω της καταγωγής μου και επειδή στην συγκεκριμένη ταινία την λένε “Κατερινιώ”, είναι η γνωστή ταινία της Αλίκης, “Η Νεράιδα και το παληκάρι” ή αλλιώς, “Φουρτουνάκηδες και Βροντάκηδες”.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Αγαπημένο αντικείμενο ως “γούρι”, δεν έχω. Υπάρχει όμως ένα αντικείμενο που το έχω πάντα μαζί μου γι’ αυτό που πρεσβεύει και δεν είναι άλλο από μια εικόνα της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου, η οποία, όταν την χρειάζομαι και την επικαλούμαι στις προσευχές μου, είναι πάντα δίπλα μου.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα; Να κοιτάς εκεί που θες να πας, αλλιώς θα πας εκεί που κοιτάς!

Πώς φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Ειλικρινά, δεν μπορώ να φανταστώ το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε. Ανήκω σ’ εκείνη την ομάδα των ανθρώπων που σπάνια βλέπει τηλεόραση κι ο λόγος είναι ακριβώς, η κρίση που βιώνουμε. Η κρίση, όχι μόνο η οικονομική, αλλά κυρίως η κρίση των αξιών που δυστυχώς προβάλλεται κάθε μέρα μέσα από τα κανάλια, από τις ειδήσεις και τις εκπομπές τους. Πιστεύω πως ισχύει και για την τηλεόραση, ότι ισχύει και για την γενικότερη κατάσταση της κρίσης στην οποία βρισκόμαστε. Πιστεύω λοιπόν ότι όταν μάθουμε από την ιστορία μας, την δύναμη που διαθέτουμε ως λαός κι αντιδράσουμε αναλόγως, θ’ αλλάξουν άρδην όλα, ξεκινώντας από την διακυβέρνησή μας και καταλήγοντας στα ΜΜΕ και το μέλλον τους.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Η εξουσία φιμώνει τις τέχνες από φόβο. Από φόβο, γιατί οι μεγαλύτερες εξεγέρσεις δημιουργήθηκαν μέσα από τις Τέχνες. Ας σκεφτούμε τι πετυχαίνει η σάτιρα στο θέατρο, η πολιτική σάτιρα στην ποίηση, τι καταδεικνύουν οι πίνακες ζωγραφικής, τα τραγούδια μας που μιλούν για λευτεριά κι αξίες. Πρόκειται για γλώσσες! Κάθε Τέχνη είναι μια γλώσσα...και τις φιμώνουν για να μην ακούγονται και για να ακούγονται μόνο όσα θέλουν να ακούμε. Συνεπώς, σκοπίμως δεν στηρίζουν τις Τέχνες και όχι από ανικανότητα. ΑΝ δεν φοβούνταν τις Τέχνες, θα φρόντιζαν τόσο για την στήριξή τους όσο και για την διάδοσή τους.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων, είναι ότι δεν έχει μάθει τίποτα από την ελληνική ιστορία, απ’ ότι αποδεικνύεται. Αν είχε μάθει έστω ένα μάθημα, θα είχε πάρει την τύχη του στα χέρια του και δεν θα περίμενε εναγωνίως “τους βαρβάρους” για την σωτηρία του, όπως σοφά έγραψε ο μεγάλος ποιητής Κων/νος Καβάφης.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Πολλούς νόμους θα ήθελα να θέσω σε εφαρμογή, αλλά έτσι όπως έχουν τα πράγματα, πρωτίστως θα έθετα σε εφαρμογή το νόμο περί ασυλίας των βο(υ)λευτών, για να σταματήσει επιτέλους αυτή η τόσων ετών κοροϊδία εις βάρος ενός ολόκληρου έθνους.

Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Μου αρέσουν τα άλογα, αλλά επειδή η ερώτηση περιέχει την κακιά μάγισσα, θα ήθελα να είμαι Πήγασος! Ένα φτερωτό άλογο, λοιπόν!

Πιστεύετε στα όνειρα; Ναι, πιστεύω στα όνειρα! Πιστεύω όχι μόνο σ’ αυτά που βλέπω στον ύπνο μου, αλλά και σ’ αυτά που κάνω έχοντας τα μάτια μου ανοιχτά! Στα δεύτερα, πιστεύω λίγο παραπάνω για να μπορώ να τα υλοποιώ.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Να μην χάσει στην πορεία της ζωής του, το παιδί που είναι τώρα!



Η Κατερίνα Βεργετάκη γεννήθηκε το 1980 στον Βόλο, όπου και κατοικεί. Από την πλευρά του πατέρα της κατάγεται από τον Κρουσώνα, ένα χωριό του Ηρακλείου Κρήτης. Είναι παντρεμένη και έχει δύο παιδιά.
Είναι Προγραμματίστρια Η/Υ. Έχει εργαστεί ως υπεύθυνη πωλήσεων σε εμπορικές επιχειρήσεις του Βόλου και μιλά Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Πορτογαλικά και Οξιτανικά.
Πνεύμα ελεύθερο και ανήσυχο γι' αυτό και τα ενδιαφέροντά της σήμερα, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα. Ασχολείται με τον αθλητισμό και συγκεκριμένα με τον στίβο. Της αρέσουν τα ταξίδια, το διάβασμα και τα επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής και γνώσεων κι αγαπά τις Τέχνες όπως Μουσική, Φωτογραφία, Ζωγραφική κ.α.
Η μεγάλη της λατρεία όμως, είναι η Ποίηση.
Ασχολήθηκε με την ποίηση από τα πρώτα της χρόνια στο σχολείο. Άριστη μαθήτρια και τρεις χρονιές υπότροφη από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών στο Λύκειο, άφησε για λίγο την ποίηση κι αφοσιώθηκε στις σπουδές και στην δημιουργία οικογένειας, ενώ δεν έπαψε ποτέ να διαβάζει.
Ασχολείται συστηματικά με την ποίηση τα τελευταία οκτώ χρόνια.
Άρχισε να δημοσιεύει ποιήματά της, σε διάφορες εφημερίδες του Νομού Μαγνησίας καθώς επίσης και διαδικτυακά, σε κάποια λογοτεχνικά blogs.
Το 2013 απέσπασε το 1ο βραβείο Ποίησης στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό της Μ.Κ.Ε. “Διοτίμα & Μούσες”, ενώ έχει βραβευτεί και σε πολλούς άλλους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.
Το 2014 εκδόθηκε η πρώτη ποιητική συλλογή της με τίτλο “Φυλαχτό” από την “ΗΡΑ Εκδοτική”.
Τα τελευταία τρία χρόνια, ασχολείται με το ραδιόφωνο, ως ραδιοφωνική παραγωγός, κάνοντας μια εβδομαδιαία εκπομπή βασισμένη σε θέματα πολιτισμού.
Το 2015-2016 ξεκίνησε την φοίτησή της, στο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Μονπελιέ (εξ αποστάσεως), περνώντας επιτυχώς το 1ο Ακαδημαϊκό έτος, συνεχίζοντας έτσι τις σπουδές της στη Νεοελληνική γλώσσα, στη Λογοτεχνία και στον Πολιτισμό, που λατρεύει.

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ & τον Παύλο Ανδριά)