Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Νέες κυκλοφορίες… από τις εκδόσεις Μεταίχμιο


Νέοι τίτλοι βιβλίων…


Ας είμαστε φεμινιστές
Ένα περιεκτικό βιβλίο για έναν φεμινισμό που δεν εκφοβίζει και δεν έχει τίποτα να φοβηθεί
Τι σημαίνει σήμερα φεμινισμός; Σε αυτό το προσωπικό και πολύ καλά τεκμηριωμένο δοκίμιο -το οποίο βασίζεται στην εξαιρετικά δημοφιλή ομιλία της συγγραφέα στα TEDx με τον ίδιο τίτλο- η Νιγηριανή Chimamanda Ngozi Adichie προσφέρει στους αναγνώστες έναν μοναδικό ορισμό του φεμινισμού στον 21ο αιώνα, έναν ορισμό που βασίζεται στην αποδοχή και την ευαισθητοποίηση. Αντλώντας από τις εμπειρίες της και τη βαθιά της κατανόηση για τον συχνά συγκεκαλυμένο έμφυλο χαρακτήρα κοινών πρακτικών, η Adichie μας προσφέρει μια διεισδυτική διερεύνηση του τι σημαίνει να είσαι γυναίκα σήμερα και απευθύνει ένα αγωνιστικό κάλεσμα: Ας είμαστε όλοι φεμινιστές!
Μια συγγραφέας που έχει να μας πει πολλά.
Times
Η Αντίτσι διαθέτει συγγραφική μαεστρία, απεριόριστη συμπόνια και οξύτατη κοινωνική ματιά.
Dave Eggers, συγγραφέας
Μια νέα συγγραφέας, προικισμένη με το χάρισμα των αρχαίων παραμυθάδων.
Chinua Achebe, συγγραφέας
Chimamanda Ngozi Adichie
μετάφραση: Μαρία Ξυλούρη
ISBN: 978-618-03-1035-1
Σελίδες: 72
Φεβρουάριος 2017
τιμή:   6,60 €
 εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ


ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΒΟΥΝΟ… THOMAS MANN
Μετάφραση: Θόδωρος Παρασκευόπουλος
Πρόλογος: Τίνα Μανδηλαρά
Σειρά: Ξένη κλασική λογοτεχνία/ Μεγάλες αφηγήσεις
Υπεύθυνος σειράς: Δημήτρης Στεφανάκης
(ISBN: 978-618-03-0961-4, τιμή: 22,00 €, σελ.: 944)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017
Τίτλος πρωτοτύπου: Der Zauberberg
Λίγα λόγια για τη σειρά Μεγάλες αφηγήσεις
Στη σειρά Μεγάλες αφηγήσεις εντάσσονται έργα-ορόσημα της παγκόσμιας πεζογραφίας· έργα συγγραφέων που έσπασαν το φράγμα του χρόνου και αξίζει να διαβάζονται από όλους ως μέρος μιας συναρπαστικής επικαιρότητας που μας αφορά. Η σειρά φιλοδοξεί να καλύψει ορισμένα κενά στην ελληνική βιβλιαγορά, αλλά κυρίως να οικοδομήσει μια συστηματική σχέση του νεοέλληνα αναγνώστη με ό,τι θεωρείται σημαντικό και αξεπέραστο στην τέχνη της αφήγησης.
Το Μαγικό βουνό είναι ένα αριστούργημα της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας από έναν νομπελίστα συγγραφέα που διερευνά τη γοητεία και τον εκφυλισμό των ιδεών σε μια εσωστρεφή κοινότητα τις παραμονές του Μεγάλου Πολέμου. Η υπόθεση είναι φαινομενικά απλή. Ο νεαρός μηχανικός από το Αμβούργο Χανς Κάστορπ επισκέπτεται το σανατόριο Μπέργκχοφ της Ελβετίας για να δει τον ξάδερφό του. Μια μικρή αδιαθεσία και ένας παρατεταμένος πυρετός οδηγούν το γιατρό του σανατορίου, αυλικό σύμβουλο Μπέρενς, να του προτείνει να παρατείνει την παραμονή του. Τελικά ο Χανς Κάστορπ αποφασίζει να μείνει στο σανατόριο για τρεις βδομάδες. Μόνο που οι τρεις βδομάδες, χωρίς να το καταλάβει, μετατρέπονται σε επτά χρόνια, καθώς ο Χανς ερωτεύεται και μεθά από τις ιδέες που ακούει να συζητιούνται εκεί.
«Ο Τόμας Μαν έφτιαξε ένα αφηγηματικό κόσμημα περίπου 1.000 σελίδων χρησιμοποιώντας τα πιο πολύτιμα πετράδια της ευρωπαϊκής σκέψης: τη φιλοσοφία, τη θεωρία, την αισθητική, τη μουσική. Ο συγγραφέας διείδε ήδη από το 1924, οπότε και εκδόθηκε το βιβλίο, την κατάπτωση των ευρωπαϊκών αξιών και είχε το θάρρος να συγκρουστεί με το ευκλεές κονκλάβιο των γραμμάτων στη χώρα του – και όχι μόνο. Κατήγγειλε όπου μπορούσε τους γερμανούς διανοούμενους που ασπάζονταν τις θεωρίες του Χίτλερ και φρόντισε να αφιερώσει το Νόμπελ (1929) στις υψηλές ιδέες για τις οποίες πάλεψε μέχρι το τέλος της ζωής του.
Το Μαγικό βουνό είναι μια σύγχρονη συμβολική νέκυια, το βιβλίο είναι το πιο αισιόδοξο κείμενο που έχει γραφτεί ποτέ για τη δύναμη των ανθρώπων στην καρδιά της πιο βασανισμένης και πολύπαθης ηπείρου. Ας το κρατήσουμε. Και ας είναι αυτό το μυστικό μας μέχρι τέλους».
Από τον πρόλογο της Τίνας Μανδηλαρά
ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ
Διάσημος για την ειρωνεία του ο Τόμας Μαν, μαζί με τους Σοπενχάουερ, Νίτσε και Φρόιντ, προσφέρει την ενοποιητική ουσία, την αγάπη για την τέχνη και τη φαντασία, που χρειάζεται ο σύγχρονος κόσμος για να μη διαλυθεί ύστερα από την κατάρρευση των κοινωνικών δυνάμεων και των θρησκειών.
Independent
Προσφέρεται για πολλαπλές αναγνώσεις. Ένα μυθιστόρημα για μια ζωή και όχι απλώς για ένα βροχερό απόγευμα.
Guardian
Ο σημαντικότερος μυθιστοριογράφος του 20ού αιώνα.
Spectator


ΤΙΜΩΡΟΣ… TONY PARSONS
Μετάφραση: Αύγουστος Κορτώ
Σειρά: Αστυνομικό
(ISBN: 978-618-03-0827-3, τιμή: 15,50 €, σελ.: 360)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017
Τίτλος πρωτοτύπου: Slaughter man
Μια οικογένεια δολοφονημένη.
Ξημερώματα Πρωτοχρονιάς μια πλούσια οικογένεια πέφτει θύμα δολοφονίας μες στο σπίτι της σ’ έναν καγκελόφραχτο πολυτελή οικισμό. Ο μικρότερος γιος τους έχει εξαφανιστεί.
Ένας ετοιμοθάνατος σίριαλ κίλερ.
Το όπλο του φόνου οδηγεί τον επιθεωρητή Μαξ Γουλφ σε έναν δολοφόνο που πριν από τριάντα χρόνια έγινε γνωστός ως ο Χασάπης.
Όμως ο Χασάπης είναι πλέον μεγάλης ηλικίας και ετοιμοθάνατος;
Μπορεί στ’ αλήθεια να ξαναμπήκε στο παιχνίδι;
Ένα αγόρι αγνοούμενο.
Το μόνο που γνωρίζει με σιγουριά ο Μαξ είναι ότι πρέπει να βρει το παιδί και να σταματήσει τον δολοφόνο πριν καταστρέψει άλλη μια αθώα οικογένεια ή πριν φτάσει στην πόρτα του…
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Θεαματικό! Έντονο αλλά ανθρώπινο, γρήγορο αλλά αυθεντικό.
Lee Child, συγγραφέας
Τρεις λέξεις μόνο για τον επιθεωρητή Μαξ Γουλφ: Θέλουμε κι άλλο.
Jeffery Deaver, συγγραφέας
Με καθήλωσε από το πρώτο κεφάλαιο ως την τελευταία σελίδα.
Irish Independent
Με αυτό το μυθιστόρημα ο Tony Parsons κατοχυρώνει τη θέση του στην κορυφή της βρετανικής αστυνομικής λογοτεχνίας.
Daily Mail




ΤΑ ΤΑΜΠΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ… MARC FERRO
Μετάφραση: Αγλαΐα Γαλανοπούλου
Προλογικό σημείωμα: Σώτη Τριανταφύλλου
Σειρά: Non fiction
(ISBN: 978-618-03-0583-8, τιμή: 11,00 €, σελ.: 160)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017
Τίτλος πρωτοτύπου: Les Tabous de l'histoire
Oι αποσιωπήσεις της Ιστορίας δεν αποτελούν εξίσου Ιστορία;
Ως ταμπού θα μπορούσε να οριστεί ό,τι δεν τολμούμε να διατυπώσουμε κάτω από ορισμένες συνθήκες. Η Ιστορία περιέχει μεγάλο αριθμό αποσιωπήσεων που δεν είναι απόρροια απαγορεύσεων ή λήθης. Η ανίχνευση των ταμπού μάς επιτρέπει να κατανοήσουμε τα άρρητα στους κόλπους των διάφορων κοινωνιών, μέσα από τον τρόπο που παρουσιάζεται η ιστορία τους. Ταμπού θρησκευτικής και πολιτικής προέλευσης αποφεύγουν ερωτήματα που θα μπορούσαν να κλονίσουν τις παγιωμένες αντιλήψεις μας.
Γιατί, άραγε, αποσιωπάται η σεξουαλικότητα της Ζαν ντ’Αρκ; Πώς πραγματικά πέθανε ο τελευταίος τσάρος; Oι Εβραίοι είναι όλοι τους Σημίτες; Διεισδυτικός, οξυδερκής, προκλητικός, ο Marc Ferro μάς καλεί να διερευνήσουμε ορισμένα από τα πιο επίμονα ταμπού, να τα αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τα διακυβεύματα που συγκαλύπτουν, παρακινώντας μας να ξανασκεφτούμε όσα νομίζουμε ότι ξέρουμε.



ΤΥΦΛΩΣΗ… MARC FERRO
΄Η ΓΙΑΤΙ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μετάφραση-Πρόλογος: Σώτη Τριανταφύλλου
Σειρά: Non fiction
(ISBN: 978-618-03-0828-0, τιμή: 18,80 €, σελ.: 536)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017
Τίτλος πρωτοτύπου: L’ aveuglement
Γιατί αρνούμαστε να δούμε την πραγματικότητα;
Σε μια εποχή όπου η πρόσβαση στην πληροφόρηση είναι πιο εύκολη από ποτέ, σε μια εποχή όπου οι ειδικοί αφθονούν και οι αναλύσεις των γεγονότων εμφανίζονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, παρ’ όλα αυτά η λίστα των απρόβλεπτων κοσμοϊστορικών εξελίξεων μεγαλώνει ολοένα.
Η 11η Σεπτεμβρίου, η παγκόσμια οικονομική κρίση, η άνοδος των εξτρεμιστών ισλαμιστών: Καταστάσεις όπου ολόκληρες χώρες, πολιτικοί ηγέτες και απλοί πολίτες δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να δουν την πραγματικότητα κατάματα. Όλοι τους υπέφεραν από διάφορες μορφές τύφλωσης: έλλειψη κρίσης ή γνώσεων, άρνηση, αναξιοπιστία, ψευδαισθήσεις, δογματισμό, αναποφασιστικότητα μπροστά στις τραγωδίες και τις επερχόμενες εξελίξεις.
Θα μπορούσαμε όμως να προβλέψουμε καταστάσεις; Αντιμέτωποι με τα γυρίσματα της Ιστορίας, θα ήταν δυνατόν να οραματιστούμε το αποτέλεσμα, να κατανοήσουμε τις αιτίες ή και να αντιδράσουμε εγκαίρως; Ο μεγάλος ιστορικός Marc Ferro διερευνά αυτά τα ερωτήματα, αποκρυπτογραφώντας τις αιτίες της ανθρώπινης τύφλωσης. Προτείνει τρόπους για να κατανοήσουμε τον τυχαίο χαρακτήρα της Ιστορίας και για να μάθουμε να βλέπουμε.


ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ… ERIC RICKSTAD
Μετάφραση: Γωγώ Αρβανίτη
Σειρά: Αστυνομικό
(ISBN: 978-618-03-0823-5, τιμή: 16,60 €, σελ.: 456)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017
Τίτλος πρωτοτύπου: Silent girls
ΣΤΗΝ ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΛΕΥΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΕΡΜΟΝΤ…
Ο Φρανκ Ραθ νόμιζε πως είχε ξεμπερδέψει με τις δολοφονίες όταν παρέδωσε το σήμα του αστυνομικού για να γίνει ιδιωτικός ντετέκτιβ και να μεγαλώσει την κόρη του ως ο μοναδικός της κηδεμόνας. Όμως η αστυνομία στην απομακρυσμένη ορεινή κοινότητα που ζει βρίσκει ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο παρατημένο στον δρόμο και διαπιστώνει πως ανήκει σε μια πανέμορφη έφηβη που έχει εξαφανιστεί χωρίς κανένα ίχνος. Του ζητείται λοιπόν να αναλάβει την έρευνα…
ΤΟ ΚΑΚΟ ΚΑΡΑΔΟΚΕΙ…
Αυτή είναι μόνο η αρχή καθώς οι εξαφανίσεις νεαρών γυναικών διαδέχονται η μία την άλλη και ο Ραθ αναγκάζεται να αντιμετωπίσει τόσο τις συνέπειες του βίαιου και επώδυνου παρελθόντος του όσο και τις σκοτεινότερες εκδηλώσεις της ανθρώπινης ψυχής.
ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ.
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Το Ούτε λέξη είναι το True Detective του Βερμόντ... Ολοζώντανοι ήρωες, ατμοσφαιρικό επαρχιακό νουάρ και μια ιστορία που δεν θα αφήσετε από τα χέρια σας.
Steve Ulfelder, συγγραφέας
Μυστήριο που σου παγώνει το αίμα με φόντο τις σκοτεινότερες γωνιές της Νέας Αγγλίας, τα μέρη που οι ταξιδιώτες θα πρέπει να αποφεύγουν όταν πέσει η νύχτα. Ένα αριστοτεχνικά δουλεμένο βιβλίο που θα σας κρατήσει ξάγρυπνους, θα γυρνάτε τις σελίδες χωρίς ανάσα και δεν θα θέλετε να σβήσετε το φως.
Paul Doiron, συγγραφέας
Από τις πρώτες του σελίδες ο τρόμος εισχωρεί κάτω απ’ το δέρμα σου και μένει εκεί μέρες αφού τελειώσεις το βιβλίο. Το Ούτε λέξη συνδυάζει την αγάπη με τη φρίκη, είναι ένα κοκτέιλ έντονων συναισθημάτων που σταλάζει στην καρδιά σου και δεν ξεθυμαίνει ποτέ.
Stephen Foreman, συγγραφέας


Ο Εκτελεστής του Γελωτοποιού… Robin Hobb
Μετάφραση: Ειρήνη Παϊδούση
Σειρά: Φαντασία
(Εξώφυλλο: Μαλακό, Σχήμα: 14 x 20,5
Σελίδες: 968, ISBN: 978-618-03-0241-7, Τιμή: 24,40 €)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017
Τίτλος πρωτοτύπου: Fool’s assassin
Ο Φιτζ –βασιλικός νόθος και πρώην εκτελεστής στην υπηρεσία του βασιλιά– έχει αφήσει πίσω τη γεμάτη δολοπλοκίες ζωή του. Για τον υπόλοιπο κόσμο, ο Φιτζ Σίβαλρι Φαρσίερ είναι από καιρό νεκρός. Κάτω από το προσωπείο του Τομ Μπάτζερλοκ, ο Φιτζ είναι τώρα παντρεμένος με την παιδική του αγάπη, τη Μόλι, και ζει γαλήνια ως κτηματίας. Μόλο που τον στοιχειώνει η εξαφάνιση του Γελωτοποιού που έκανε τόσα πολλά ώστε να γίνει ο Φιτζ αυτός που είναι, τέτοιου είδους προσωπικές πληγές παραμερίζονται από την καθημερινότητα – τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση των απειλητικών ξένων με το λευκό δέρμα, που ρίχνει μια δυσοίωνη σκιά πάνω από το παρελθόν του Φιτζ… αλλά και το μέλλον του. Τώρα, για να προφυλάξει την καινούρια του ζωή, ο πρώην εκτελεστής πρέπει να γυρίσει και πάλι στην παλιά του…
ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ
Η Hobb είναι πάντα ευανάγνωστη. Η κομψή διαύγεια της πρόζας της όμως είναι παραπλανητική. Αυτό που την ενδιαφέρει δεν είναι η καθ’ αυτό γοητευτική γραφή, αλλά εκείνη που προσφέρει τη λιγότερη αντίσταση μεταξύ αναγνώστη και υπόθεσης. Ψάχνοντας παραλληλισμούς, βρίσκεται κανείς συντροφιά με τους μεγάλους περιεκτικούς λογοτεχνικούς μυθιστοριογράφους. Όπως οι καλύτεροι συγγραφείς, η Hobb αποκαλύπτει μέσα από τους χαρακτήρες της τον ίδιο μας τον εαυτό. Οι λαχτάρες τους, οι αποτυχίες τους γίνονται δικές μας ενώ βρίσκουμε την άποψή μας για τον κόσμο ανεξίτηλα αλλαγμένη από τα βιώματά τους. Αυτή είναι η φιλοδοξία της υψηλής τέχνης. Είναι σπάνιοι οι οποιουδήποτε είδους μυθιστοριογράφοι που το επιτυγχάνουν με τον συνδυασμό απλότητας και ηθικού κύρους της Hobb.
The Telegraph UK
Η Hobb γνωρίζει τις περίπλοκες λειτουργίες της απρόβλεπτης ανθρώπινης καρδιάς, και δε βιάζεται να τις αναπαραστήσει στην ιστορία της, να πει αυτό που θέλει με γλύκα, επιμονή, πειθώ. Η αρχή αυτή μιας πολλά υποσχόμενης νέας τριλογίας θα ικανοποιήσει τους θαυμαστές που θέλουν να μοιραστούν κι άλλες περιπέτειες με τον περήφανο μα ευαίσθητο ΦιτζΣίβαλρι και τον συνταξιδιώτη του. Ο Εκτελεστής του Γελωτοποιού παρασέρνει επίσης βαθιά όσους δε γνωρίζουν τη συγγραφέα – αρκετά, ώστε να προσελκύσει νέους πιστούς στις οξυδερκείς παρατηρήσεις της γύρω από φανταστικούς κόσμους που κατοικούνται από ανθρώπους πιστευτούς και κάθε άλλο παρά τέλειους… Είναι ένα βιβλίο που αποσκοπεί περισσότερο στο να γίνει βίωμα παρά βιαστικό ανάγνωσμα.
The Seattle Times
Η Hobb είναι απίστευτα γλαφυρή συγγραφέας που δίνει ιδιαίτερη προσοχή στις εσωτερικές ζωές των χαρακτήρων της. Μπορεί να σε κάνει να κλάψεις για τον θάνατο ενός χαρακτήρα, αλλά μπορεί και να σε κάνει να αναστενάξεις σε μια συζήτηση μεταξύ συζύγων που βρήκαν επιτέλους παρηγοριά ο ένας στον άλλο, ή μεταξύ πατέρα και κόρης που παλεύουν να καταλάβουν ο ένας τον
άλλο. Οι χαρακτήρες της είναι ζωντανοί και ο χρόνος που περνά κανείς μαζί τους είναι απολαυστικός, ακόμα και στις πιο εκνευριστικές στιγμές τους.
io9
Το ιδιαίτερο είδος φανταστικής λογοτεχνίας της Hobb είναι αξιοσημείωτα ευγενές, ειδικά αν συγκριθεί με τη μόδα των τελευταίων ετών για “grimdark” –ζοφερά με έντονη δράση– μυθιστορήματα. Στο μεγαλύτερο όμως μέρος του ο Εκτελεστής του Γελωτοποιού διαβάζεται ως οικιακό δράμα, αφού επικεντρώνεται στην καθημερινή ζωή του Τομ Μπάτζερλοκ και της οικογένειάς του. Ο George R. R. Martin αποκαλεί το έργο της Hobb “φανταστική μυθιστοριογραφία όπως θα όφειλε να γράφεται”, στην πραγματικότητα όμως το τελευταίο αυτό έργο είναι αισθητά περισσότερο εκλεπτυσμένο από τα περισσότερα του είδους του επικού φανταστικού˙ πρόκειται για μια ενδελεχή μελέτη χαρακτήρα που μας οδηγεί βαθιά μες στη ζωή του ήρωά του. Κι όταν τελικά η επική ιστορία ξεδιπλώνεται μέσα από μια έκρηξη γεγονότων, γίνεται ακόμα πιο σοκαριστική και αναπάντεχη.
SFX
Ο Εκτελεστής του γελωτοποιού είναι ένα βραδυφλεγές βιβλίο που κορυφώνεται σε ένα αγωνιώδες φινάλε, το οποίο μας οδηγεί ολοφάνερα σε μια σειρά γεμάτη ακόμα περισσότερη δράση. Η βαθιά ενασχόλησή του όμως με τον χαρακτήρα, φροντίζει να μην γίνεται ποτέ η ιστορία βαρετή… μπορεί να μην είναι Ο εκτελεστής του γελωτοποιού ένας άθλος, τα καταφέρνει όμως σε σημαντικό βαθμό. Ο πεζός της λόγος είναι λαμπερός, οι χαρακτήρες της ξεπηδούν μέσα από τις σελίδες και ακόμα και το συντηρητικό κοινωνικό της περιβάλλον είναι τέλεια δομημένο. Με άλλα λόγια, η Ρόμπιν Χομπ είναι απόλυτη αριστοτέχνης του είδους και το αποδεικνύει περίτρανα στο τελευταίο της μυθιστόρημα.
Tor.com


ΓΥΡΝΑ ΣΠΙΤΙ, ΑΓΓΕΛΕ ΜΟΥ… THOMAS WOLFE
Μετάφραση: Κοσμάς Πολίτης
Πρόλογος: Ηλίας Μαγκλίνης
Σειρά: Ξένη κλασική λογοτεχνία / Μεγάλες αφηγήσεις
Υπεύθυνος σειράς: Δημήτρης Στεφανάκης
(ISBN: 978-618-03-0731-3, τιμή: 17,70 €, σελ.: 664)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017
Τίτλος πρωτοτύπου: Look homeward, angel
Λίγα λόγια για τη σειρά Μεγάλες αφηγήσεις
Στη σειρά Μεγάλες αφηγήσεις εντάσσονται έργα-ορόσημα της παγκόσμιας πεζογραφίας· έργα συγγραφέων που έσπασαν το φράγμα του χρόνου και αξίζει να διαβάζονται από όλους ως μέρος μιας συναρπαστικής επικαιρότητας που μας αφορά. Η σειρά φιλοδοξεί να καλύψει ορισμένα κενά στην ελληνική βιβλιαγορά, αλλά κυρίως να οικοδομήσει μια συστηματική σχέση του νεοέλληνα αναγνώστη με ό,τι θεωρείται σημαντικό και αξεπέραστο στην τέχνη της αφήγησης.
Το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Thomas Wolfe Γύρνα σπίτι, άγγελέ μου, που τον καθιέρωσε ως μια από τις λαμπρότερες λογοτεχνικές φωνές του 20ού αιώνα ασκώντας σημαντική επιρροή στο έργο πολλών μεταγενέστερων συγγραφέων, κυκλοφόρησε το 1929. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία, διασκευάστηκε για τη θεατρική σκηνή και μεταφράστηκε σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Το μυθιστόρημα αφηγείται την ιστορία του Ευγένιου Γκαντ που μεγαλώνει σε μια μικρή επαρχιακή αμερικάνικη πόλη στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Μοναχικός παρίας αλλά και παθιασμένος αντιμέτωπος με έντονες καταστάσεις και με μια οικογενειακή τραγωδία πριν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να αφήσει το σπίτι του αν θέλει να διαμορφώσει την προσωπική του ταυτότητα.
Η συγγραφή αυτού του μυθιστορήματος αποτέλεσε το θέμα της κινηματογραφικής ταινίας Ένας χαρισματικός άνθρωπος (2016) με πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φερθ, Τζουντ Λο, Νικόλ Κίντμαν.
«Καθώς αφήνεσαι στη ροή του ανοικονόμητου μα τόσο χυμώδους αυτού μυθιστορήματος, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθείς γιατί το Γύρνα σπίτι, άγγελέ μου επιδεικνύει ως λογοτεχνικό έργο τέτοια ανθεκτικότητα στη δοκιμασία του χρόνου (και γιατί μάγεψε σε κάποια φάση της ζωής τους δύο τελείως διαφορετικές συγγραφικές ιδιοσυγκρασίες, όπως οι Κέρουακ και Ροθ)…
Είναι η ατομική οδύσσεια ενός νέου ανθρώπου που γυρεύει να βρει παθιασμένα τη φωνή του και τον βηματισμό του στη ζωή, τη χειρονομία του απέναντι στους άλλους γύρω του. Όμως δεν είναι μόνον η ιστορία ενός ατόμου ή της οικογένειάς του.
Είναι επίσης η ιστορία μιας κωμόπολης της Αμερικής: του μικρόκοσμου, της ζεστασιάς, των προκαταλήψεων, των πιέσεων και των περιορισμών στη σκέψη και τη ματιά, των αγκυλώσεων μα και της αλληλεγγύης, της αγάπης. Τέλος, είναι ένα πορτρέτο της Αμερικής που συνδυάζει την αγροτική με την αστική, εκβιομηχανισμένη κοινωνία, με αναφορές που φτάνουν ως τον βαθύ δέκατο ένατο αιώνα. Κατά προέκταση: είναι η Αμερική της κοινοτικής αλληλεγγύης και της ατομικής ελευθερίας».
Από τον πρόλογο του Ηλία Μαγκλίνη
ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ο Όσβαλντ Σπένγκλερ επισηµαίνει στην Παρακµή της ∆ύσης πως καθετί εθνικό έχει φυλετικό χαρακτήρα και είναι γλωσσικά ανεπίδεκτο και στοχαστικά αδέξιο. «Ο κοσµοπολιτισµός» προσθέτει ο µεγάλος γερµανός στοχαστής «είναι και παραµένει λογοτεχνία». Αναζητώντας κανείς τη ζωντανή απόδειξη των λεγοµένων του, δεν θα έβρισκε καλύτερο παράδειγµα από τον Κοσµά Πολίτη, τον δηµιουργό του Λεµονοδάσους και της Eroica. Ακολουθώντας την παράδοση που δηµιούργησε ο Αλέξανδρος Παπαδιαµάντης, ο Πολίτης συνδύασε το συγγραφικό του έργο µε πλήθος µεταφράσεων· η πολυγλωσσία του αλλά και το καίριο γλωσσικό του αισθητήριο µας άφησαν µια πολύτιµη κληρονοµιά. Ο έλληνας συγγραφέας αναµετρήθηκε επανειληµµένα µε κείµενα ιδιαιτέρως απαιτητικά, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσµα, από έργα του Ντοστογιέφσκι και του Πόε µέχρι την πεζογραφική πρωτοπορία της εποχής του – τον Τζέιµς Τζόις, τον Χένρι Τζέιµς, τον Φιτζέραλντ, τον Αραγκόν και τον Στάινµπεκ.
Σε µια από τις καλύτερες µεταφραστικές του στιγµές, ο Κοσµάς Πολίτης µεταφέρει στα καθ’ ηµάς και το εµβληµατικό Γύρνα σπίτι, άγγελέ µου του Τόµας Γουλφ. Καταφέρνει να ξαναζωντανέψει σε µια αρυτίδωτη γλώσσα το παραληρηµατικό έπος του αµερικανού συγγραφέα, λογοτεχνικού σούπερ σταρ του Μεσοπολέµου, επιτρέποντας στον έλληνα αναγνώστη να νιώσει µε τη σειρά του τις ισχυρές αφηγηµατικές δονήσεις που προκαλεί ένα αφειδώλευτο και ατίθασο ταλέντο.
Δημήτρης Στεφανάκης



Ξαναστέκομαι στα πόδια μου, της Καλλιόπης Εμμανουηλίδου
Η ζωή είναι απρόβλεπτη. Ανεργία, χωρισμός, απώλεια, ασθένεια είναι μερικές μόνο από τις κρίσεις που μπορεί να μας χτυπήσουν απρόσμενα την πόρτα. Όταν προκύπτουν καταστάσεις και γεγονότα που δεν μπορούμε να διαχειριστούμε, έχουμε δύο επιλογές: Η μία είναι να αγνοήσουμε το τραύμα, που όμως θα συνεχίσει να μας πονάει, κρυφά, μυστικά και διαρκώς. Η άλλη επιλογή είναι να αναγνωρίσουμε ότι τραυματιστήκαμε και να αφήσουμε την εμπειρία αυτή να μας αλλάξει, να μας μετασχηματίσει, να μας εξελίξει.
Το βιβλίο αυτό αποτελεί έναν οδηγό ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας. Περιγράφει και αναλύει τις πιο συχνές κρίσεις που μπορεί να μας τύχουν, με γνώμονα τι χρειαζόμαστε περισσότερο όταν εμείς ή κάποιο κοντινό μας πρόσωπο ερχόμαστε αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις. Μέσα από ανάλυση, χρήσιμες τεχνικές και πρακτικές ασκήσεις, θα μάθουμε πώς να διαχειριζόμαστε καλύτερα τις κρίσεις, αλλά κυρίως πώς να φροντίζουμε τον εαυτό μας, ώστε η κρίση αυτή να μη σημάνει τη διάλυση της ζωής μας αλλά την εξέλιξή της.

Η Καλλιόπη Εμμανουηλίδου είναι ψυχολόγος με μεταπτυχιακά στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία, τη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Έρευνα. Έχει δίπλωμα γενικής συμβουλευτικής και συμβουλευτικής διαταραχών πρόσληψης τροφής. Είναι κάτοχος διδακτορικού με θέμα τη νοημοσύνη και το ταλέντο. Διδάσκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και εργάζεται ως ψυχολόγος και ως επιμορφώτρια στη Θεσσαλονίκη.

Σειρά: Δοκίμιο
(ISBN: 978-618-03-0817-4, σελ.: 232, τιμή: 14,40 € )
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017




Πέπλο σιωπής του Stuart Nevill
ΜΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Όταν η Ρία Καρλάιλ κληρονοµεί το σπίτι του αποξενωµένου αδελφού της µητέρας της, δεν είναι καθόλου προετοιµασµένη γι’ αυτό που πρόκειται να ανακαλύψει στο ερµητικά κλειστό πίσω υπνοδωµάτιο. Ένα δερµατόδετο βιβλίο τής τραβά την προσοχή. Το περιεχόµενό του θα τη σοκάρει: ένα γυναικείο νύχι, µια µπούκλα και µια λίστα θυµάτων δολοφονίας.
ΕΝΑ ΦΡΙΚΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΜΥΣΤΙΚΟ
Τροµοκρατηµένη η Ρία, απευθύνεται στο µοναδικό πρόσωπο που πιστεύει ότι µπορεί να τη βοηθήσει: τον παλιό της εραστή, τον επιθεωρητή Τζακ Λένον. Ο Λένον όµως αντιµετωπίζει µια από τις σοβαρότερες κρίσεις στη ζωή του: είναι σε διαθεσιµότητα και περιµένει να περάσει από πειθαρχικό γιατί σκότωσε σε αυτοάµυνα έναν συνάδελφό του. Η θέση του θα γίνει ακόµα δυσκολότερη καθώς η Ρία βρίσκεται δολοφονηµένη και το βιβλίο µε τα στοιχεία για τους φόνους εξαφανίζεται.
ΕΝΑΣ ∆ΟΛΟΦΟΝΟΣ ΠΟΥ ∆ΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΧΑΣΕΙ
Ενώ η Αστυνομία τον καταδιώκει ως ύποπτο για τον φόνο της Ρία, ο Λένον θα πρέπει να ξετυλίξει το κουβάρι των ένοχων μυστικών στο ηµερολόγιο του νεκρού και να φέρει στο φως µια συνωμοσία που έµενε θαµµένη εδώ και πολλές δεκαετίες.

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
O Neville είναι ο βασιλιάς του ιρλανδικού νουάρ.
Guardian

Αυτό το συναρπαστικό θρίλερ είναι το καλύτερο έργο του Neville µέχρι σήµερα.
Sunday Mirror

Η αστυνοµική λογοτεχνία στα καλύτερά της.
Lee Child, συγγραφέας

Ο τύπος ξέρει να γράφει.
James Ellroy, συγγραφέας

Ένας σπουδαίος συγγραφέας στην καλύτερη στιγμή του.
Sunday Independent

O Stuart Neville (Στιούαρτ Νέβιλ) αναδείχθηκε σε µπεστσελερίστα συγγραφέα µε το πρώτο του βιβλίο Τα φαντάσµατα του Μπέλφαστ (Μεταίχµιο, 2010), για το οποίο τιµήθηκε µε το βραβείο των Los Angeles Times και µε το Grand Prix Καλύτερου Ξένου Αστυνοµικού Μυθιστορήµατος στη Γαλλία. Έκτοτε έχει εκδώσει έξι ακόµα πολύ επιτυχηµένα µυθιστορήµατα. Τα πέντε από αυτά ήταν υποψήφια για τον τίτλο Theakstons Old Peculier Crime Novel of the Year, ενώ το βιβλίο του Ratlines ήταν στη βραχεία λίστα για το CWA Ian Fleming Steel Dagger. Έχει µεταφραστεί σε πολλές γλώσσες σε όλο τον κόσµο. Από τις εκδόσεις Μεταίχµιο κυκλοφορούν επίσης οι τρεις προηγούµενες περιπέτειες του επιθεωρητή Λένον: Τα φαντάσµατα του Μπέλφαστ, Συνωµοσία της φωτιάς, Κλεµµένες ψυχές.
Για να διαβάσετε περισσότερα: www.stuartneville.com και www.metaixmio.gr

Σειρά: Αστυνομικό
Μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη
(ISBN: 978-618-03-0270-7, σελ.: 352, τιμή: 15,50 €)
Χρόνος έκδοσης: Φεβρουάριος 2017

Τίτλος πρωτοτύπου: The final silence