Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Η Ζέτα Πολίτη, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!



Ένας άνθρωπος δοτικός και ευχάριστος, ήρθε...
πριν λίγες μέρες στην αυλή μας, για να μας πει αλήθειες, να μας μιλήσει για τα «όνειρα» και τις σκέψεις του. Ζέτα Πολίτη, μια κυρία, μας άνοιξε την καρδιά της…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Η ανεμελιά! Πόσο λάθος τελικά να βιαζόμαστε να μεγαλώσουμε! Πλέον ο χειρότερος μου εχθρός είναι ο χρόνος και μια ολόκληρη μέρα μου φαίνεται στιγμή.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Το πρώτο παραμύθι που διάβασα και θυμάμαι σαν παιδί ήταν ο γνωστός σε όλους μας, "Όλιβερ Τουιστ". Τον λάτρεψα και έγινε ο ήρωας μου!! Ο Τσαρλς Ντίκενς είναι για εμένα ένας συγγραφέας που ταυτίζομαι... Μάλιστα, σε μια δήλωση του έλεγε ότι: "με τις περιπέτειες και τη δυστυχισμένη ζωή του μικρού Όλιβερ, θέλησα ν' αποδείξω ότι το πνεύμα του καλού καταφέρνει πάντα να υπερνικά κάθε αντίξοη περίσταση και τελικά να θριαμβεύει", με βρίσκει τόσο σύμφωνη. Ίσως αυτά τα λόγια τριβέλιζαν το μυαλό μου γράφοντας και τη Πιρπιρίτσα.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας; Νομίζω πως είναι αναπόφευκτο πλάθοντας έναν ήρωα να μην του δώσεις προσωπικά στοιχεία, βιώματα και εμπειρίες. Ένας ήρωας είναι κομμάτι του εαυτού σου ή αυτού που θα ήθελες να είσαι.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Τον ανθρωπισμό μου. Μ’ αρέσει να ακούω, να βοηθάω, να φροντίζω τους ανθρώπους γύρω μου. Δεν μ΄ αρέσουν οι άνθρωποι που είναι ατομιστές και δεν έχουν κοινωνική νοημοσύνη.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Σύμφωνα με τις απόψεις των άλλων το βασικό μου ελάττωμα είναι η υπερβολή μου. Εγώ πάλι θα ήθελα να είμαι λιγότερο συναισθηματική.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας; Το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον! Ωστόσο ξέρετε, στη ζωή έρχονται πράγματα και ευκαιρίες που πρέπει να έχουμε την αναγνωριστική ικανότητα να τα δούμε όταν έρθουν και να τα αξιοποιήσουμε. Αν τότε δεν το κάνουμε την ευθύνη δεν την έχει η μοίρα αλλά εμείς!

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας; Άνευ όρων! Νομίζω πως γίνομαι πολύ εκνευριστική. Είμαι πολύ εκδηλωτική και είμαι αυτός ο άνθρωπος που θα σου πει 20 φορές ότι σ αγαπάει, θα σε πάρει αγκαλιά και θα κάνω ότι περνά από το χέρι μου για να είναι ευτυχισμένοι οι άνθρωποι που αγαπώ.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Θεωρώ πως δε θα υπήρχε διάθεση για ζωή εάν μέσα στο καθένα δεν ήταν αναμμένη η σπίθα της αισιοδοξίας. Για να σας απαντήσω όμως αν υπάρχει στο λεξικό μου, θα σας πω ότι πάντα πιστεύω πως « Στο τέλος όλα θα πάνε καλά , κι αν δεν πάνε, δεν θα είναι το τέλος!», άρα μάλλον υπάρχει!

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Πρόσφατα, δημιούργησα έναν δικό μου χώρο, ένα κέντρο μελέτης και δημιουργίας για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Έτσι η επαγγελματική μου αυτή δραστηριότητα μονοπώλησε τελευταία το χρόνο μου. Μέχρι να βρεθούν οι κατάλληλες ισορροπίες οδηγήθηκα σε μια μικρή παύση από τη συγγραφή...  ωστόσο η μεγάλη μου αγάπη είναι το βιβλίο, όποτε μετά από ένα διάλειμμα, πλέον επέστρεψα και κάτι νέο είναι ήδη στα σκαριά.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας; Δε είναι ελληνική, είναι όμως συνοδοιπόρος της ζωής μου. Πρόκειται για την κορεάτικη ταινία «Spring , Summer, Fall, Winter and Spring» που στόχο έχει τη μάθηση μέσα από τα λάθη μας ώστε να γίνουμε καλύτεροι επιδιώκοντας τη σοφία.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Ένα κόκκινο κολιέ-μάτι, μικρής χρηματικής αξίας αλλά μεγαλύτερης συναισθηματικής.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Τα καλύτερα είναι αυτά που ακόμη δεν έχουν έρθει!

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Θεωρώ πως τίποτα δεν μπορεί να φιμώσει τη τέχνη. Η τέχνη εκφράζεται και είναι ζωντανή παρόλη την ανικανότητα της εξουσίας.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας δυσκολεύεται να αγκαλιάσει το βιβλίο; Στις μέρες που διανύουμε, κάποιος θα μπορούσε να απαντήσει πως ευθύνεται η τεχνολογία και η εισβολή των social media στη καθημερινότητα μας. Εάν όμως σκεφτούμε και πριν δημιουργηθεί αυτή η εξάρτηση του σήμερα νομίζω ότι ο Έλληνας αρέσκεται πάντα σε κάτι ξεκούραστο και «εύκολο», χωρίς πνευματική κόπωση. Σαφώς σε αυτό συντελεί η παιδεία που λαμβάνουμε κατά τη σχολική ζωή. Το βιβλίο είναι ένα «όπλο» που πρέπει να μπαίνει στη ζωή του ανθρώπου από τη βρεφική του ηλικία.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Διαθέσιμοι για εφαρμογή θα ήταν πολλοί νόμοι γιατί δυστυχώς δε τηρούνται ή και αν αυτό συμβαίνει είναι περιστασιακό. Οπότε κόντρα στις επιλεκτικές εφαρμογές του νόμου θα εφάρμοζα την ίση μεταχείριση μεταξύ των πολιτών και του κράτους.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Πολύ ωραία ερώτηση! Ζηλεύω πολύ την ελευθερία που έχουν τα πτηνά. Και δεδομένου ότι λατρεύω τα ταξίδια και τη θάλασσα, θα σας απαντούσα γλάρος.

Πιστεύετε στα όνειρα; Πιστεύω στη δύναμη του υποσυνείδητου. Με γνώμονα λοιπόν πως τα όνειρα είναι δημιούργημα του, θεωρώ πως ένα όνειρο εξελίσσεται προφητικό γιατί εμείς θελήσαμε να το κάνουμε.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Χωρίς δεύτερη σκέψη θα σας έλεγα , πως δε θα ήθελα να δώσω καμία συμβουλή στα παιδιά. Ίσως, αν οι συμβουλές ήταν λιγότερες σε τόσες γενιές, σήμερα τα παιδιά να ήταν αυθεντικότεροι ενήλικες.!


Η Ζέτα Πολίτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Η έμφυτη αγάπη της για τα παιδιά την οδήγησε να επιλέξει το επάγγελμα της παιδαγωγού. Σπούδασε
παιδαγωγικά, αλλά δεν σταμάτησε εκεί. Συνέχισε την εκπαίδευση της πάνω στην εξελικτική ψυχολογία και τη συμβουλευτική.
Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια εντοπισμού και ανίχνευσης προβλημάτων συμπεριφοράς. Επίσης, έχει τιμηθεί και με διάκριση για την οργάνωση και την υλοποίηση της ομιλίας της με θέμα «Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ».
Μεγάλη της αγάπη η συγγραφή. Πρόσφατα ,κυκλοφόρησε το πρώτο της παιδικό παραμύθι με τίτλο «Η αγάπη βασιλεύει στη Πιρπιρίτσα» ,από τις εκδόσεις Λυκόφως.
Είναι η ιδιοκτήτρια του After school, ενός κέντρου προσχολικής και σχολικής μελέτης και ο πρώτος στόχος της για το κέντρο είναι να μιλά στα παιδιά για τη δύναμη της αγάπης , της ανιδιοτελούς αγάπης, που δεν έχει όρια, είναι ανεκτίμητη, υπέροχη και μεταμορφώνει τη ζωή των ανθρώπων.
Εκείνη στον ελεύθερο χρόνο της συνεχίζει να εκπαιδεύεται και να εξελίσσεται.
Με τη συγγραφέα μπορείτε να επικοινωνήσετε στο zetapoliti@yahoo.com, afterschoolathens@gmail.com
(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)