Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Η Κωνσταντίνα Σανδάλη, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η αυλή μας της θύμισε τα παιδικά της χρόνια και τη γιαγιά της που της έλεγε παραμύθια. Μαζί της αναλύσαμε χαρακτήρες και σχολιάσαμε καταστάσεις για να καταλήξουμε με προτροπή δικιά της στο συμπέρασμα ότι, είναι...

προσβλητικό για τον ίδιο μας τον εαυτό να αναλωνόμαστε σε κενούς και δήθεν συνανθρώπους…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Απ’ τα παιδικά μου χρόνια μού έχει λείψει η ξεγνοιασιά της εκάστοτε ηλικίας που διάβαινα. Οι διακοπές στη θάλασσα που ποτέ δεν μπόρεσα να πάω, μάλλον να με πάνε και οι επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους που λάτρευα.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Δεν είχα κάποιον συγκεκριμένο ήρωα παραμυθιών που αγαπούσα ή θαύμαζα ιδιαίτερα. Εκείνο που με μάγευε στα προφορικά παραμύθια που αφηγούταν η γιαγιά μου ήταν η άγνωστη έκβαση της ιστορίας και το γεγονός ότι υπερίσχυε πάντα το καλό.

Τι είναι για σας οι φίλοι;
Οι φίλοι για μένα είναι η πνοή μου, η ανάσα που παίρνω κάθε μέρα, το γέλιο μου, η ξεγνοιασιά μου. Δίχως εκείνους δε νομίζω πως θα ήμουν το ίδιο πλάσμα που είμαι τώρα.
Είναι πολύ σημαντικοί για την προσωπική μου ισορροπία.

Τι θέση νομίζετε ότι έχετε σήμερα μέσα στην κοινωνία;
Τη θέση μιας μάνας, μιας επιχειρηματίας, μιας προβληματιζόμενης συγγραφέως. 

Ο «γείτονάς» σας, πιστεύεται ότι σας λέει αλήθειες ή σας ειρωνεύεται;
Ο γείτονας μου είναι απλώς ο γείτονάς μου και είτε λέει αλήθειες, είτε με ειρωνεύεται λίγο με απασχολεί. Στις αλήθειες του βάζω ερωτηματικό και στις ειρωνείες του τελεία και παύλα.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Αναλόγως το τι μου έχει κάνει. Δεν φέρω το αλάθητο αλλά ούτε κι είμαι θεός για να δίνω άφεση αμαρτιών. Άρα πράττω σύμφωνα με τη λογική μου, συναισθηματική ή μη. 

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στον χαρακτήρα σας;
Την ικανότητα να βλέπω πέραν των τειχών, των φαινομενικά αδιάβατων συναισθηματικών συμπεριφορών και να τις αναλύω με γνώμονα πολλές παραμέτρους.

Τι είναι για σας η δυστυχία;
Η ανικανότητα να βιώνεις τις απλές ανθρώπινες στιγμές και ν’ αναζητάς ένα ιδεώδες μη υπαρκτό.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Το ότι δεν έχω καθόλου υπομονή μα μήτε και ανεκτικότητα με τους κενούς ή δήθεν ανθρώπους.

Αν η μοίρα σάς γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Δεν θα την καλόπιανα, θα την πάλευα μέχρι τελικής πτώσεως.

Τι είναι για εσάς η ευτυχία;
Ένα γέμισμα και ένα άδειασμα ταυτόχρονα όπως έχω γράψει σ’ ένα βιβλίο μου.

Πώς εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με πολλές αγκαλιές, δίχως λεκτικές τσιγκουνιές, αγαπώ και το λέω.

Έχετε κλάψει ποτέ στη ζωή σας;
Πολλές φορές ευτυχώς ή δυστυχώς.

Έχετε προδώσει ποτέ την εμπιστοσύνη του άλλου;
Δεν το γνωρίζω, δεν μου το έχουν επισημάνει.

Έχετε μετανιώσει ποτέ για κάτι;
Που δεν έχω προλάβει να διαβάσω περισσότερα βιβλία.

Τι είναι για εσάς η απιστία; Φόρος τιμής, τρόπος ζωής ή μια άτυχη στιγμή;
Τίποτα απ’ όλα αυτά. Είναι απλά η αρχή του τέλους, έτσι, τόσο απλά.

Τι είναι αυτό που σας δίνει ενέργεια;
Η δημιουργικότητα. Να διαβαίνω τη μέρα μου δημιουργώντας πράγματα και καταστάσεις από το τίποτα.
Το διάβασμα. Η ανάγνωση ενός καλού βιβλίου με ενδυναμώνει και με ενεργοποιεί ακόμη περισσότερο.
 
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Ακόμη και μέσα στην απόλυτη απελπισία μου.

Τι συναίσθημα σας δημιουργεί η καθημερινότητα;
Καλό θα έλεγα. Έχει τα άσχημά της η ρουτίνα αλλά έχει και τα καλά της. Κρατώ τα καλά  και προχωρώ στην επόμενη μέρα.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με τη δουλειά μου και λίγο με τη συγγραφή.

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Τη δίψα μου για ζωή, για ενδοσκοπική αναζήτηση, τις ελπίδες και τις προσδοκίες μου.

Ποιο βιβλίο θα θέλατε να είχατε γράψει;
Αν θα έλεγα ένα, θα έλεγα μεγάλο ψέμα. Το δέος για τα βιβλία που έμειναν στη ψυχή μου υπερκαλύπτει την ευχή να τα είχα γράψει εγώ, μου αρκεί που γράφτηκαν και αξιώθηκα να τα διαβάσω.

Σε ποια ταινία θα θέλατε να ήσαστε πρωταγωνιστής;
Δε θα το ήθελα, και ποτέ δε μου πέρασε από το νου κάτι τέτοιο.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας τραγούδι;
Εκείνο που με καλύπτει συναισθηματικά αναλόγως τη διάθεσή μου.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν έχω κάποιο γούρι.

Ποιος είναι ο ιδανικός προορισμός για διακοπές;
Σε θάλασσα δίπλα να είμαι και δε με ενδιαφέρει το που.

Ποιο ταξίδι θα θέλατε να ξανακάνετε;
Εκείνο στη Σαντορίνη.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
«Αύριο είναι μια άλλη μέρα»

Πως φαντάζεστε τον κόσμο από ψηλά;
Μικρό και καθόλου θορυβώδη.

Ποιο υπουργείο θα θέλατε να αναλάβετε και για ποιο λόγο;
Κανένα και για κανένα λόγο. Πιστεύω πως ό,τι και να κάνεις μέσα από τις οδούς της πολιτικής στο τέλος θα διαβρωθείς από τα συμφέροντα.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Να ξηλώνονται από τις καρέκλες τους οι βουλευτές, να λογοδοτούν για τα πάντα και να μην πληρώνονται. Να βλέπαμε ποιοι θα προσέλθουν τότε.

Ποιον από τους πολιτικούς μας, θα θέλατε να τον δείτε ως ήρωα σε καρτούν;
Κανένας τους, δεν αξίζουν τέτοια τιμή και ούτε θα ήθελα να τους «χειροκροτούν» τα παιδιά μας. 

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Την ικανότητα τους να σε τρώνε ζωντανό.

Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Άλογο και μόνο άλογο.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Κάποτε πολύ, σήμερα όχι.

Τι κάνετε πριν πέσετε το βράδυ για ύπνο;
Διαβάζω βιβλία.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να διαβάζει, είναι μια μοναδική ψυχική παρακαταθήκη.




Η Κωνσταντίνα Σανδάλη ζει και  εργάζεται στον Άγιο Γεώργιο Βοιωτίας , με την οικογένεια της. το μυθιστόρημα « Άγγελοι με γαλήνεψαν» είναι η πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική λογοτεχνία.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ & τον Παύλο Ανδριά)