Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

«Έφυγε» η Πόλυ Πάνου...


Μία από τις σημαντικότερες φωνές του λαϊκού τραγουδιού, η Πολύ Πάνου, «σώπασε» για πάντα σε ηλικία 73 ετών. Το τελευταίο διάστημα η μεγάλη μας ερμηνεύτρια νοσηλευόταν σε ιδιωτικό νοσοκομείο της Αθήνας, καθώς αντιμετώπιζε...

σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα υγείας.


Η Πόλυ Πάνου γεννήθηκε στις 28 Οκτωβρίου 1940 στην Αθήνα ως Πολύτιμη Μπίθα (κατά άλλους Πολύτιμη Κολιοπάνου). Μεγάλωσε στην Πάτρα. Κρυφά από τους γονείς της, συμμετέχει σε διαγωνισμό ταλέντων, τραγουδά το τραγούδι «Μητέρα» του Φώτη Πολυμέρη και παίρνει το πρώτο βραβείο. Το 1953 μπήκε στη δισκογραφία με το «Πήρα τη στράτα την κακιά» σε μουσική του Γρηγόρη Μπιθικώτση, ο οποίος ήταν αυτός που την ανακάλυψε.
Από το 1956 με το «Να πας να πεις της μάνας μου» των Γιώργου Ζαμπέτα και Χαράλαμπου Βασιλειάδη η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη: «Τα αδέλφια δε χωρίζουνε», «Τα λιμάνια», «Το δαχτυλίδι», «Άλλα μου λεν τα μάτια σου», «Ένα σφάλμα έκανα», «Εσένα δε σου άξιζε αγάπη», «Η παντρεμένη», «Ο κόσμος όλος σε κατακρίνει» κ.ά. Ήταν, μάλιστα, η πρώτη που τραγούδησε «Τα παιδιά του Πειραιά».


Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ίδρυσε τη δισκογραφική εταιρεία «Βεντέττα», μαζί με τον Πάνο Γαβαλά.

«Εγώ, πριν απ’ όλα, για τον εαυτό μου τραγούδησα, τραγουδούσα, τραγουδάω. Σ’ εμένα έδινα και δίνω πάντα λογαριασμό. Χωρίς τρακ, χωρίς τίποτα. Σκασιαρχείο έκανα εγώ από το σχολείο για το τραγούδι. Μια ζωή σκασιαρχείο. Είχα, κι έχω πάντα, μεγάλο, πολύ μεγάλο πάθος. Το αγάπησα πολύ το λαϊκό τραγούδι», είχε δηλώσει η μεγάλη μας ερμηνεύτρια το 2008 στον Σωτήρη Κακίση... (govastileto)