Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Ο Ιορδάνης Καλέσης απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Με τον «Δράκο του Κούνδουρου», ταύτισε την εικόνα...
που παρουσιάζει σήμερα η χώρα μας ο Ιορδάνης, κατά τη διάρκεια της κουβέντας μας και δεν έχει άδικο…

Ποια γεύση, σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η γεύση της ανεμελιάς και του ατελείωτου παιχνιδιού μέχρι να φωνάξει και να ξαναφωνάξει η μαμά για να γυρίσω επιτέλους σπίτι.

Ο «θεατρίνος» στην οικογένεια, ποιος ήταν;
Ο πατέρας μου. Μου διηγείται συχνά ότι όταν ήταν μαθητής είχε απαγγείλει ένα ποίημα. Τον «Ματρόζο». Και μάλιστα όχι μόνο μου διηγείται το γεγονός αλλά κάθε φορά απαγγέλει τους ίδιους δραματικούς στίχους και την επόμενη φορά – όταν η κουβέντα πάει στα περι της υποκριτικής και του θεάτρου, πάλι μου διηγείται την ίδια ιστορία, απαγγέλει τους ίδιους στίχους και κάθε φορά τονίζει ότι ήταν τέτοιος ο τρόπος της απαγγελίας του τότε, που το ακροατήριο… δεν μπορούσε να κρατήσει τα δάκρυά του! Εγώ φυσικά καθώς ξέρω ότι θα ακούσω για άλλη μια φορά τα ίδια… δεν μπορώ να συγκρατήσω το γέλιο μου!

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Η μεγάλη εσωτερική μου ανάγκη να επικοινωνήσω ουσιαστικά και αληθινά με τους συνανθρώπους μου.

Τι σας έκανε να συμμετέχετε σε αυτή την παράσταση;
Ο ρόλος που μου δόθηκε. Ήταν ένας καλογραμμένος κωμικός ρόλος που σε κερδίζει από την πρώτη του κιόλας ατάκα. 

Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή παράσταση;
Καλούς φωτισμούς, καλά σκηνικά, καλή μουσική, καλό κείμενο, καλούς ηθοποιούς και καλούς θεατές!

Πως φαντάζεστε το μέλλον της δουλειάς σας μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Η κρίση με βοήθησε να πάψω να φαντάζομαι αλλά να βιώνω την καθημερινότητα της δουλειάς μου στο παρόν.

Η τηλεόραση βοηθάει στην προβολή του ηθοποιού ή τον φθείρει άμεσα;
Τον βοηθάει. Εκτός κι αν εγκλωβιστεί σε ρηχούς τηλεοπτικούς ρόλους.

Την Ελλάδα με ποια ταινία θα την ταυτίζατε;
Με τον «Δράκο του Κούνδουρου».

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας έχει περιορίσει τις εξόδους του στο θέατρο;
Ο ίδιος που έχει περιορίσει τις εξόδους του γενικά.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής θεατρικής σκηνής, ποια αρχαία τραγωδία θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;
Την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Για να ταυτιστούν με την σκληρότητα του Κρέοντα και την επιμονή του στους νόμους και την τάξη, που τελικά τον οδηγούν στον πόνο και την απώλεια των αγαπημένων του προσώπων.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας θεατρικός συγγραφέας;
Η Μαριάννα Κυριακάκη.

Ποιο ρόλο θα θέλατε να παίξετε ή ποιο ρόλο έχετε παίξει και σας είχε «κερδίσει»;
Ο Ιταλός αξιωματικός Τονίνο Τόπο.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν έχω κάποιο τυχερό αντικείμενο.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;

Όλα καλά.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Οι Γερμανοί ξανάρχονται.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Θα του έλεγα πως ότι και να γίνει θα είμαι δίπλα του.


Σπουδές
Ανώτερη Δραματική Σχολή “Ίασμος” Β. Διαμαντόπουλου Απόφοιτος 2003
Playback Theater στο Studio Υπό το μηδέν του Ν. Καραγέωργου
Ουδέτερη, Εμβρυακή, Εκφραστική Μάσκα με τον Francois Lecoq
Παντομίμα – Κλόουν με τον Ροτζέρ Πορεντόν
Αρχαίας Τραγωδίας (Μονόλογοι) και Ο Ψυχοκινητικός κόσμος του Ηθοποιού με αφορμή το “Γλάρο” του Τσέχωφ με τον Δημήτρη Ήμελλο
1st International Festival of Making Theater Θέατρο των Αλλαγών
Υποκριτικής και κίνησης στη Σκηνή με τη Lilo Baur
Κινησιολογίας και Δημιουργικής Έκφρασης με την Sylvia Macchi
Θέατρο
Ειρήνη του Αριστοφάνη για παιδιά διασκευή Γ. Καλατζόπουλου σκην. Μ. Αρβανιτάκη (δούλος)
Όλα για την Ελίζα της Μαριάννας Κυριακάκη στο θέατρο Λύχνος (μακιγιέρ Σάκης)
Η μύγα του Ζώρζ Λάγκελαν σκην. Δ. Λυκιαρδόπουλος (επιθεωρητής Ο ‘Χάρα)
Ρούζ, λιβάνι και κονιάκ του Θ. Κατσαρού σκην. Μ. Αντωνίου (Παπα-Φώτης)
Εκάβη στον Παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Πελοποννήσου σκην. Βασ. Κονταξής (Ταλθύβιος)
Ο γάτος που έμαθε σ’ έναν γλάρο να πετάει με την ομάδα Εναερίτες του Σ.Ε.Η. (Ζορμπάς)
Ένα πραγματικά ελεύθερο ζευγάρι διασκευή στο έργο του Ντάριο Φο bar theatre στο Χυτήριο
Ένα παράξενο απόγεμα του Αντ. Δωριάδη σκην. Βασ. Κονταξής
Ήταν όλοι τους παιδιά μου σκην. Κωστής Καπελώνης με τον θίασο ΣυνΘήκη (Τζώρτζ)
Η σημασία να είναι κανείς σοβαρός σκην. Γ. Λιβανός στο Studio Κυψέλης (Μπάτλερ)
Other Side σκην. Ηλέκτρα Ελληνικιώτη στο Booze
Ο Λασσάνης της Κοζάνης σκην. Γιάννης Καλατζόπουλος στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης
Τα μάγια της πεταλούδας με την ομάδα χορού X-art χορογρ. Κατ. Ανδριοπούλου
Neon με την ομάδα Τσούκου – Τσούκου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου
σκην. Αντώνης Τσιοτσιόπουλος
Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων σκην. Κώστας Φιλίππογλου στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας
Ιφιγένεια εν Ταύροις σκην. Λ. Τσάγκας στο Θέατρο “Κνωσσός”
Αντιγόνη σκην. Λ. Τσάγκας
Αχαρνής σκην. Α. Μιχόπουλος χορογρ. Κ. Κοσμίδης
'Ορνιθες σκην. Α. Μιχόπουλος στο Θέατρο “Τζ. Καρέζη”
Συμμετοχή στην Τελετή Λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας σκην. Θ. Μοσχόπουλος
“Λίγο up όλα” του Σ.Ε.Η. για την Ημέρα του Ηθοποιού σκην. Γ. Καλατζόπουλος
Με τη θεατρική ομάδα του τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ. “Bald Theater”:
Η Αναγέννηση του Έρωτα Α. Καραγιάννης (χορογραφίες φλαμένκο)
Δραματοποιημένα αποσπάσματα από ποιήματα του Ο. Ελύτη
Αντίο Πορφυρό μιούζικαλ των Β. Συρόπουλου / Μ. Τσικνή
Με την θεατρική ομάδα του δήμου Συκεών Θεσσαλονίκης :
Εκκλησιάζουσες Αριστοφάνη (νέος)
Ο Επιθεωρητής Ν. Γκόγκολ (Ντόμπτσινσκι)
Αντζελίνα η Σταχτοπούτα Κ. Ρουγγέρη (πρίγκιπας)
Βότκα Μολότωφ Ν. Σάιμον (οδοντίατρος)
Σκηνοθεσία
Η Φωτούλα που φωτίζει παιδική παράσταση με κούκλες για τις εκδόσεις Παρισιάνου
Γυμνοί στο χρόνο της Α. Τσιλιμπάρη στον Πολυχώρο Αλεξάνδρεια
Το τέρας του Γιάννη Θ. Οικονομίδη στο Life n Art Theater
Κινηματογράφος
Dogs, cats and rats σκην. Α. Γεωργαντάς μεγάλου μήκους
Ο γάμος σκην. Αλεξ. Κακαβάς μικρού μήκους
Το πλάσμα σκην. Α.Κακαβάς μικρού μήκους
Δεύτερη Φύση σκην. Β. Μαρινάκης μικρού μήκους Βραβείο Ε.Κ.Κ. 28ο Φεστιβάλ Δράμας
Ένα χρόνο μετά σκην. Ν. Γραμματικόπουλος μικρού μήκους
Ο μικρός πρίγκιπας σκην. Ε. Λάππα μικρού μήκους (πτυχιακή εργασία)
Τηλεόραση
Coupling ΑΝΤ1 (μπάρμαν)
Αφηγήσεις – μεταγλωττίσεις
Ο Μπάρρυ και οι Ντισκοσκώληκες ταινία κινουμένων σχεδίων (μύγα) σκην. Ακίνδυνος Γκίκας
Η απελευθέρωση της Σάμου ντοκιμαντέρ του Α. Κακαβά
Η Αθήνα μέσα από τα μάτια των περιηγητών αφήγηση  CD ROM του Μουσείου Μπενάκη


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)