Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2017

5 ενδείξεις ότι οδεύετε προς την κατάρρευση!!!



Για πολλούς  (ίσως για τους περισσότερους) ανθρώπους...
η κούραση, το άγχος και η δουλειά στα όρια της… δουλείας  έχει γίνει τρόπος ζωής. Αυτό όμως δεν αφήνει ανεπηρέαστο τον οργανισμό τους. Κι ενώ οι συνέπειες δεν είναι άμεσα εμφανείς, το σώμα στέλνει απεγνωσμένα σημάδια ότι χρειάζεται ένα διάλειμμα.
Η ψυχοσωματική εξουθένωση είναι ένα από τα φαινόμενα που εμφανίζονται ιδιαίτερα συχνά στις μέρες μας. Δείτε μερικές από τις ενδείξεις ότι το σώμα και το μυαλό σας ζητούν ξεκούραση:
Δεν μπορείτε να «πάρετε» τα πόδια σας
Είναι εύλογο, τα πρώτα σημάδια της ψυχοσωματικής εξουθένωσης να περιλαμβάνουν συχνή κόπωση και έλλειψη ενέργειας. Μπορεί ακόμα και όταν πηγαίνετε νωρίς στο κρεβάτι, να εξακολουθείτε να ξυπνάτε κουρασμένοι ή να χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για να ετοιμαστείτε και να βγείτε από το σπίτι. Σε «σοβαρές» περιπτώσεις εδραιώνεται μία κατάσταση σωματικής και ψυχικής εξάντλησης, με αποτέλεσμα τα πάντα να απαιτούν  μια συντονισμένη προσπάθεια. Αυτός ο τύπος ακραίας κόπωσης, συχνά έχει ως αποτέλεσμα μια αίσθηση φόβου για αυτό που βρίσκεται μπροστά σε οποιαδήποτε δεδομένη ημέρα.
Αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου
Η αϋπνία η οποία εμφανίζεται μόνο μία ή λίγες νύχτες κάθε εβδομάδα, είναι μία από τις πρώτες ενδείξεις ότι οδεύετε προς την κατάρρευση. Παρόλο που αισθάνεστε κουρασμένοι, μπορεί να είναι δύσκολο να κοιμηθείτε. Ακόμα και αν κοιμηθείτε, μπορεί να διαταραχθεί ο ύπνος σας (να ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας ή νωρίτερα από ό, τι πρέπει). Στα μεταγενέστερα στάδια, η αϋπνία μπορεί να γίνει μέρος της καθημερινότητάς σας και να υπάρχουν βραδιές που δεν μπορείτε να κοιμηθείτε καθόλου.
Η σωματική σας υγεία δεν είναι στα καλύτερά της
Όταν ένας άνθρωπος καταπονείται, είναι πιο πιθανό να εμφανίσει κρυολογήματα, πονοκεφάλους, ναυτία, κόπωση και πόνους στο σώμα. Το υπερβολικό στρες μπορεί, επίσης, να αυξήσει την αρτηριακή πίεση και να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα, οδηγώντας σε ακόμη μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης ασθένειας.
Η όρεξή σας έχει αποσυντονιστεί
Είναι σημαντικό να τροφοδοτείτε το σώμα σας καθημερινά με θρεπτικά τρόφιμα που του παρέχουν ενέργεια. Σε καταστάσεις στρες και κόπωσης, ο εγκέφαλος αρχικά προσπαθεί να «απενεργοποιήσει»  την πείνα. Ωστόσο, σε μεγάλες περιόδους άγχους εκλύει ορμόνες που παρεμποδίζουν την υγιεινή διατροφή. Η αύξηση της κορτιζόλης ( ορμόνη του στρες) μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερη πείνα και επιθυμία για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος και ζάχαρη.
Σας ενοχλούν τα πάντα
Εάν οι αγαπημένες σας δραστηριότητες ή και οι αγαπημένοι σας άνθρωποι ξαφνικά γίνονται ενοχλητικοί, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρειάζεστε ένα διάλειμμα από την εξουθενωτική καθημερινότητά σας. Το χρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη, άγχος, υψηλή αρτηριακή πίεση και να σας θέσει σε κίνδυνο για σοβαρά προβλήματα υγείας. Ακούστε το σώμα σας και εφαρμόστε τεχνικές χαλάρωσης στην καθημερινή σας ρουτίνα.
Έχετε μειωμένη επιθυμία για σεξ
Η οικειότητα είναι βασικό συστατικό για μια υγιεινή ζωή. Χτίζει εμπιστοσύνη και δεσμούς, που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις ζωές των ανθρώπων και την υγεία τους. Σε κατάσταση στρες, ο εγκέφαλος σταματά να παράγει αρκετά από τα χημικά που είναι υπεύθυνα για τη σεξουαλική ορμή. Εάν βρίσκεστε σε μια τέτοια κατάσταση, ένας καλός ύπνος και λίγη χαλάρωση μπορεί να βοηθήσει στην επανάκτησή της.
Νιώθετε κακόκεφοι
Δώστε προσοχή στη συναισθηματική σας κατάσταση. Εάν παρατηρήσετε ότι έχετε καταθλιπτική διάθεση, ανησυχία ή νιώθετε μεγαλύτερη ανασφάλεια απ’ ό,τι συνήθως, μπορεί απλώς να χρειάζεστε λίγη ξεκούραση. Το «θολωμένο» μυαλό και η δυσκολία συγκέντρωσης μπορεί επίσης να υποδεικνύει ακριβώς το ίδιο πράγμα.
Τι μπορείτε να κάνετε
Χρησιμοποιήστε την τροφή ως φάρμακο. Τροφοδοτήστε το σώμα και την ψυχή σας με νόστιμα τρόφιμα που μπορούν να ενισχύσουν τη διάθεσή σας, παρέχοντας παράλληλα θρεπτικά συστατικά και ενέργεια.
Προτιμήστε: ψωμί ή άλλα ανεπεξέργαστα δημητριακά, φρούτα και λαχανικά, κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, αυγά, ξηρούς καρπούς, φασόλια, σόγια, γάλα & γαλακτοκομικά, λιπαρά ψάρια
Αποφύγετε: αλκοολούχα ποτά, μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, ραφιναρισμένα τρόφιμα
Πιείτε νερό: Το νερό είναι κύριο συστατικό του αίματος. Είναι απαραίτητο για τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα καθώς και για την αποβολή των άχρηστων προϊόντων του μεταβολισμού. Όταν ο οργανισμός δεν ενυδατώνεται σωστά, ένα από τα πρώτα σημάδια είναι το αίσθημα κόπωσης.
Προσδιορίστε τι αιτίες του άγχους σας. Στη συνέχεια, εφαρμόστε στρατηγικές για την αντιμετώπισή τους, όπως να αλλάξετε την κατάσταση προς όφελός σας, να κάνετε έναν περίπατο, να διαλογιστείτε ή να κάνετε γιόγκα.

Μην απομονώνεστε. Συζητήστε το με τους αγαπημένους σας  όταν νιώθετε ότι βρίσκεστε στα όριά σας. Αυτό το μοίρασμα μπορεί να συμβάλει στη μείωση του άγχους σας και στην προστασία της σωματικής και ψυχικής σας υγείας… (mononews.gr)