Τρίτη 23 Ιουνίου 2015

Η Φωτεινή Παππά απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Με τα χρώματα της φύσης ζωγράφισε εκείνο το πρωινό μας την γνωριμία μας και λίγο πριν ολοκληρώσουμε την κουβέντα μας, είχε καταφέρει να μας εντυπωσιάσει με τα χρώματα της ψυχής της…


Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; H  Xαρά της απλότητας 

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Η σταχτοπούτα

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Ναι, αρκεί  να μην έχει να κάνει με έλλειψη σεβασμού.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Την  υπομονή.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Είμαι απόλυτη πολλές φορές  και αυτό οδηγεί και στο ελάττωμα  για τους άλλους, ότι  λέω πάντα την αλήθεια. Στον χώρο  μας ειδικά αυτό είναι μεγάλο ελάττωμα.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Υπήρξε περίοδος στην ζωή μου που το έζησα και αυτό. Λύγισα, αλλά δεν γονάτισα. Πέντε χρόνια το πάλεψα, όμως  η υπομονή  και η αγάπη μου για την ζωγραφική με βοήθησαν πολύ, το ξεπέρασα.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; 20 χρόνια από την ζωή μου  τα αφιέρωσα αποκλειστικά και μόνο στην οικογένεια μου. Νομίζω ότι αυτό δείχνει πολλά.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Είναι  στοιχείο του χαρακτήρα μου.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Δουλεύω  9-6μμ και  2 με 3 ώρες  καθημερινά ζωγραφίζω. Κυρίως  αργά το βράδυ.

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας; Την αγάπη μου για την ζωγραφική και την οικογένειά μου

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία; Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη, μου αρέσουν όλες.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Μια εικόνα μικρή της Παναγίας. Σε μια δύσκολη στιγμή μου την χάρισε ,κοριτσάκι τότε η ανιψιά μου.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Ζήσε την κάθε μέρα σαν να είναι η τελευταία. Έχω κάνει και την σειρά  
free  από αυτό εμπνευσμένη.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Δεν βλέπω τηλεόραση πια. Όταν έχω χρόνο ακούω μουσική. Μακάρι η ενημέρωση να ήταν αντικειμενική.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Πιστεύω ότι οι τέχνες  δεν φιμώνονται  .Ο καλλιτέχνης  θα εκφράσει αυτό που θέλει να πει. Απλά η εξουσία έχει τα μέσα να μην διασωθεί  η έκφρασή του.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Αυτό θέλουν οι εκάστοτε κυβερνόντες να καλλιεργούν. Συμφέρει το βόλεμα. Δεν ισχύει για όλους τους Έλληνες όμως. Γεννήθηκα σε ένα χωριό με το μνημείο του Ζαλόγγου πάνω από το κεφάλι μου. Ο πατέρας μου ήταν στην αντίσταση. Εγώ χρόνια αγωνιζόμουν για όλα τα δικαιώματα που μας έκλεψαν σε μια νύχτα.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Για κανένα λόγο να μην υπάρχει πείνα, εκμετάλλευση και κακομεταχείριση σε παιδικές ψυχούλες. Λατρεύω τα παιδιά…

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Με την άνοδο της τεχνολογίας  ο άνθρωπος έχει χάσει την προσωπική επαφή. Τα αισθήματα συμπόνιας, αγάπης  ακόμα και λύπης έχουν αλλάξει. Δεν τα ζούμε με την ένταση που τους πρέπει. Τα προσπερνούμε εύκολα.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Έχω δύο… πεταλούδα  ή  άλογο

Πιστεύετε στα όνειρα;
Δεν υπάρχει ζωή χωρίς όνειρα. Η ζωγραφική ήταν όνειρο ζωής στα 53  μου κατάφερα να το ζω.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Ότι λέω και στα παιδιά μου. Εάν υπάρχει αγάπη ,υγεία ,υπομονή και εργατικότητα όλα θα πάρουν το δρόμο τους.



Το όνομα μου  είναι  Φωτεινή Παππά. Γεννήθηκα  στο  χωριό Καμαρίνα, του Δήμου Ζαλόγγου στην Πρέβεζα. Δεν έχω κάνει σπουδές στη ζωγραφική, είμαι αυτοδίδακτη. Σκοπός της ζωής μας είναι η ευτυχία. Πρέπει λοιπόν να κυνηγούμε τα όνειρά μας γιατί αυτό μας φέρνει κοντά στον σκοπό μας. Η ζωγραφική για μένα είναι ποίηση, ανάγκη έκφρασης. Ζωγραφίζοντας μιλάς για όσα δεν χρειάζεται να πείς . Άρχισα να ασχολούμαι εντατικά από το1997.Στην αρχή με χρώματα νερού κατόπιν με ακρυλικά και πάντα με την ιδιαίτερη αγάπη μου το μολύβι. Αγαπημένο μου θέμα γυναίκες- λουλούδια. Προβάλω την γυναίκα με αγάπη, σεβασμό, με αισθησιασμό και ρομαντική διάθεση.
Η πρώτη μου συμμετοχή σε έκθεση με τα έργα  ‘’Άγρια ομορφιά’’,’’Kάπου στην  Κάρυστο’’, έγινε τον Δεκέμβρη του2013 κατόπιν διαγωνισμού στην ομαδική έκθεση  Energy Athens του EUROPEAN CENTER(ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΩΝ), Μητροπόλεως 74,Πλάκα Αθήνα. Για την ίδια διοργάνωση επιλέχτηκα με τα έργα ‘’Ορίζοντες, FreeAννα” και για την έκθεση 2014-2015 που έγινε τον Ιανουάριο 2015.
Συμμετοχή επίσης σε ομαδικές εκθέσεις όπως Ποσειδωνία Σύρου,gallery Art Kolonaki,Boo Art Café με την Art Way, Gallery Time of Art Κηφισιά, Φ.Σ. Παρνασσός με την Πανελλήνια Εταιρία Πολιτιστικών Εκδηλώσεων.
Η πρώτη μου ατομική έγινε στην Δημοτική Πινακοθήκη << ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ>> στην Πρέβεζα τον Αύγουστο του 2014.
Μερικά από τα έργα μου έχουν γίνει εξώφυλλο σε βιβλία του ποιητή-συγγραφέα Σωτήρη Σπηλιώτη και εικονογράφηση στο παιδικό βιβλίο < Χριστουγεννιάτικα ποιήματα> του ίδιου.
Επίσης συμμετοχή στο εικαστικό ανθολόγιο <<Βόλτα στο φεγγάρι>> από τις Διαδρομές Τέχνης και <<Απρίλης 2015>> από τις εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ.
Το Καλοκαίρι θα συμμετέχω επίσης με έργα μου στο  ‘’ΔΙΕΘΝΕΣ FESTIVAL ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ ‘’  με τίτλο <<Η θεωρία του σκοπού της ζωής>>.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)