Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

«Ξεφυλλίζοντας το λεύκωμα της Κάλλης», συντροφιά με την Ελένη Γαληνού



Καλλιτεχνικά ανήσυχη δε θα την έλεγες από παιδί…
Μπορεί το όνειρο των παιδικών της χρόνων για το τι θα γίνει όταν μεγαλώσει να μην εκπληρώθηκε… Κατάφερε όμως να την κερδίσει η τέχνη… Πως θα μπορούσε άλλωστε να μην συμβεί αφού οι επιλογές της αυτό έδειχναν…


Ένα ταξίδι που ξεκινά από τα παιδικά μας χρόνια, τότε που κάναμε όνειρα, πλάθαμε ιστορίες για το αύριο και γράφαμε τα πάντα στο «Λεύκωμά μας».

Εσείς, είχατε λεύκωμα;
Είχα, αλλά σπάνια έγραφα. Συνήθως βαριόμουνα ή δεν προλάβαινα. Προτιμούσα να παίζω, να βλέπω τις φίλες μου, ή να γράφω στο τετράδιο με στα στιχάκια. Κι έτσι το όμορφο κόκκινο ημερολόγιό μου, έμενε να περιμένει με μισοτελειωμένες προτάσεις και ανολοκλήρωτες περιγραφές. Κι όταν το ξανάνοιγα, άλλαζα σελίδα κι έπιανα πάλι να πω κάτι που σύντομα το παρατούσα.   

Που το κρύβατε συνήθως;
Στο συρτάρι μου. Δεν φοβόμουν μην το δουν αφού δεν είχε τίποτα συγκλονιστικό μέσα.

Πως ήταν το παιδικό σας δωμάτιο;
Υπέροχο. Βαμμένο πράσινο, με φωτογραφίες ηθοποιών και τραγουδιστών στους τοίχους και μόνιμα ακατάστατο. Απολάμβανα τόσο πολύ αυτήν την ακαταστασία σε αντίθεση με την ενήλικη ζωή μου που λατρεύω την τάξη.

Ποια περιοδικά διαβάζατε;
Αρκετά αλλά πιο αγαπημένα ήταν τα Μίκυ Μάους, ο Λούκυ Λούκ, κι αργότερα το Φαντάζιο.


Ποιο ήταν το επάγγελμα που θέλατε να κάνετε;
Πολύ μικρή ήθελα να γίνω γιατρός, είχα μάλιστα και ένα παιχνίδι με ιατρικό στηθοσκόπιο και ήθελα να κάνω σε όλους ενέσεις.  Μεγαλώνοντας άρχισε να με δελεάζει η τέχνη με πολλές της μορφές και τελικά με κέρδισε εντελώς.

Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο που γράψατε;
Μια νουβέλα, με τίτλο, «Δεν με θυμήθηκες». Έγραψα μάλιστα μέσα και τρία τραγούδια βασισμένα στην ιστορία του βιβλίου και το έβλεπα σαν ταινία. Ως τότε βέβαια δεν είχα σκεφτεί να γίνω συγγραφέας. Ήταν περίπου το 2003 ίσως και 2004, αλλά από εκεί ξεπετάχτηκε η πρώτη σπίθα της συγγραφής και σύντομα φούντωσε.  

Θυμάστε την πρώτη παρουσίαση βιβλίου σας;
Φυσικά. Δεν θα την ξεχάσω ποτέ όσες κι αν ακολουθήσουν. Ήταν καταπληκτικά. Έγινε στο πατάρι του τότε βιβλιοπωλείου του Παπασωτηρίου, στην Πανεπιστημίου. Είχαν έρθει όλοι μου οι φίλοι, οι παλιοί μου συμμαθητές, οι συγγενείς μου, ακόμα και άνθρωποι που δεν γνώριζα. Το βιβλίο μου από τις εκδόσεις Μίνωας, «Όταν στέρεψε η αντοχή» Νοέμβριος 2013.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο;
Δεν νομίζω πως έχω μόνο ένα αγαπημένο βιβλίο. Μου αρέσει πολύ να διαβάζω και σε πολλά βιβλία, βρίσω ωραία πράγματα που θέλω να τα θυμάμαι. 

Ποια ήταν η αγαπημένη σας ταινία στα εφηβικά σας χρόνια;
Μια απ’ τις αγαπημένες μου ήταν: Το Πάρτι, με τον Πίτερ Σέλερς και σε ελληνική ότι είχε Ηλιόπουλο.

Σινεμά ή θέατρο;
Σινεμά.


Τηλεόραση παρακολουθούσατε; Ποιο ήταν το αγαπημένο σας σίριαλ;
Μιλάμε για τότε που η τηλεόραση ήταν ασπρόμαυρη και μόνο απόγευμα. Βλέπαμε με μανία όλη η Ελλάδα Τον άγνωστο πόλεμο. Και σε ξένες σειρές αγαπούσα την Μπονάτσα και τους Αντίζηλους.

Αναμνήσεις ή όνειρα; Σε ποιο από τα δύο υπήρχαν περισσότερες αναφορές;
Κάποτε στα όνειρα, τώρα και αναμνήσεις και όνειρα.

Ποια ευχή κάνατε, πριν πέσετε για ύπνο;
Σαν παιδί, να δω όμορφα όνειρα.

Περιγράψτε μας μια όμορφη ιστορία από τα παιδικά σας χρόνια… Την έχετε βάλει σε κάποιο βιβλίο σας;     
Η αλήθεια είναι πως πέρασα όμορφα παιδικά χρόνια και έχω να θυμάμαι πολλά πράγματα με νοσταλγία. Από τα παιχνίδια, τις φάρσες, τα πάρτι, τους παιδικούς έρωτες.  Όμως στα βιβλία μου δεν έχω βάλει τίποτα από αυτά. Εκεί περιγράφω τις ζωές των ηρώων μου και μόνο σαν απόηχος μπορεί να περνάει κάτι από την προσωπική μου ζωή.


Η Ελένη Γαληνού γεννήθηκε στην Αθήνα, κατάγεται από τη Μυτιλήνη και σήμερα κατοικεί στο Μαρούσι. Σπούδασε στη Σχολή Βακαλό Διακοσμητική και Γραφικές Τέχνες και εργάστηκε πάνω στο αντικείμενό της για δέκα περίπου χρόνια. Αρκετά νωρίς φιλοτέχνησε δύο προσωπικές σειρές χιουμοριστικών σκίτσων που έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη φωτογραφία, τη ζωγραφική, την ποίηση και τη στιχουργική.
Τον Μάιο του 2007 πραγματοποίησε την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής με θέμα «Σύννεφα». Ακολούθησαν δύο ακόμα ομαδικές εκθέσεις στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, το 2007 και το 2008.
Με τη λογοτεχνία ασχολείται αρκετά χρόνια και, επιθυμώντας να εμβαθύνει στην έννοια και την τεχνική του μυθιστορήματος, το 2007 παρακολούθησε μαθήματα δημιουργικής γραφής.
Είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.

Επικοινωνία με τη συγγραφέα:
Σελίδα στο facebook: Ελένη Γαληνού-Eleni Galinou
Instagram: eleni.galinou 

Για τον aylogyros news & την Καλλιόπη Γραμμένου