Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Η Κωνσταντίνα Κοράκη απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Με μεγάλη μας χαρά υποδεχτήκαμε στην αυλή μας την Κωνσταντίνα...
μια δημιουργό που αγαπάει τη γραφή, αφιερώνει ώρες ατελείωτες γι’ αυτή, αλλά παράλληλα δεν σταματά να αναζητά όλα εκείνα τα «αγαθά», που θέλει ένας γραφιάς να έχει άμεση επαφή με τον χώρο που κινείται.

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η ξενοιασιά και το παιχνίδι.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Μου άρεσαν όλοι οι ήρωες από τα παραμύθια. Ιδιαίτερη εντύπωση μου είχε κάνει ο «Μολυβένιος Στρατιώτης». Αγαπημένους ήρωες άρχισα να έχω αργότερα με τα παιδικά μυθιστορήματα και τα κόμικς. Οι χαρακτήρες της Ένιντ Μπλάιτον, του Μίχαελ Έντε, η Κάντυ-Κάντυ, ο Ντόναλντ, τα  ανιψάκια του κ.α.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Ενίοτε, αλλά αλίμονο αν κάθε ήρωας είχε μια δόση από εμένα...

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Δεν ξέρω αν είναι Θείο δώρο, αλλά προσπαθώ να μπαίνω στη θέση του άλλου.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Ο εκνευρισμός.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
Δεν θέλω να σκέφτομαι ότι η μοίρα καθορίζει τα πάντα. Μερικές καταστάσεις επαναλαμβάνονται, αλλά μπορεί να τις προκαλούμε οι ίδιοι χωρίς να το συνειδητοποιούμε.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Διακριτικά, ίσως και «αθόρυβα».

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Πάντα υπάρχει λίγο φως μες στο σκοτάδι. Ακόμα και αν κοιτάξουμε ένα λουλούδι, παίρνουμε λίγο θάρρος.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Αυτό τον καιρό ολοκληρώνω το δεύτερο μυθιστόρημά μου. Παράλληλα,  διατηρώ μια στήλη με άρθρα, διηγήματα και συνεντεύξεις, κυρίως για τον χώρο της φαντασίας στο ονλάιν περιοδικό Book-Tour.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Μου αρέσει πολύ η «Κάλπικη Λίρα» του Γιώργου Τζαβέλλα. Είναι σπονδυλωτή, καλογυρισμένη και έχει αφηγητή· ίσως, να μου θυμίζει διηγήματα σε οπτική μορφή. Άλλες είναι το «Μάθε, παιδί μου, γράμματα» του Μαραγκού, ο «Δράκος» του Κούνδουρου με τον Ντίνο Ηλιόπουλο, η «Στουρνάρα 288» του Ντίνου Δημόπουλου και η ταινία με τον Βέγγο στον ρόλο του πράκτορα 000.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Οι φωτογραφίες· μας χαρίζουν χαμόγελα...

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
«Ρόδα είναι και γυρίζει».

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Όπως δείχνουν τα πράγματα, ελάχιστα έχουν αλλάξει στην ουσία. Μεγάλος όγκος πληροφοριών, συχνά κατευθυνόμενες.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Και τα δύο ισχύουν, αν και τελευταία τείνω να πιστεύω το δεύτερο. Πλέον, βλέπουμε καλλιτέχνες να φλερτάρουν με την εξουσία, οπότε ποιος ο λόγος να την καυτηριάζουν;

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Είναι πιο «εύκολο» να στέκεσαι στο ίδιο σημείο, παρά να κάνεις βήματα.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιον νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Χρειαζόμαστε δικαιοσύνη, αξιοκρατία, τήρηση εργασιακών δικαιωμάτων και πολλά άλλα.

Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
«Μια ψιψίνα με φουντωτή ουρά
όμορφη, τσαχπίνα και πορτοκαλιά.
Ίσως, θα ΄θελα να είμαι ελαφίνα
και να τραγουδάω δίπλα σε μια ροζαλί καντίνα.
Μπορεί και σκατζοχοιρίνα,
με αγκαθάκια γεμάτα γλύκα.
Μα τι λέω, θέλω να γίνω αηδόνι
και να βαστάω ένα πολύχρωμο τρομπόνι·
να τραγουδάω δίχως άλλο,
μ΄ έναν πολύχρωμο παπαγάλο».

Πιστεύετε στα όνειρα;
Τα όνειρα -κατά τη γνώμη μου- αντικατοπτρίζουν τα άγχη, τους φόβους μας και τις επιθυμίες μας. Καμιά φορά μας προειδοποιούν, όταν παραμελούμε τον εαυτό μας.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Από ό,τι έχω καταλάβει, τα παιδιά μιμούνται τις πράξεις μας. Στις συμβουλές λίγη σημασία δίνουν...


Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Εδώ και χρόνια εργάζομαι στον χώρο της εκπαίδευσης σε δημοτικά σχολεία.
Το πρώτο μου μυθιστόρημα εφηβικής φαντασίας με τίτλο «Η Ανταριασμένη, οι Φίλοι και τα Κτήρια» εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016 από τις εκδόσεις «Λυκόφως». 
(
https://www.goodreads.com/book/show/31937778)
Η στήλη μου στο Book-Tour με άρθρα και συνεντεύξεις:
Διηγήματά μου έχουν δημοσιευτεί στο «Book-Tour», στο «Fractal» και στο «τοβιβλίο.net».


 (Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)