Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Η Άννα Ασπραδάκη απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η Άννα, όπως και γραπτά της, έτσι και στη ζωή της φροντίζει...
να κρατάει ζωντανό καθετί που αγάπησε, με αποτέλεσμα να κάνει το λόγο της και γενικά τον τρόπο σκέψης της οικείο και φιλικό σε όποιον αποφασίσει να κάνει διάλογο μαζί της, αφήνοντας στην άκρη τα προσωπεία των δήθεν…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Από τα παιδικά χρόνια, μου έχει λείψει η αθωότητα και η ανεμελιά. Τότε που το συναίσθημα υπερτερούσε της λογικής. Όλα γίνονταν με έναν τρόπο μαγικό. Δεν υπήρχε τίποτα να δηλητηριάζει την καρδιά και το μυαλό μας. Από την άλλη όμως, δεν δικαιούμαι να νοσταλγώ κάτι το οποίο για μεγάλο έναν αριθμό παιδιών δεν είναι δεδομένο. Τα χάρηκα, πέρασαν και τώρα κοιτάμε μπροστά. Αισθάνομαι τυχερή που έζησα ονειρικά παιδικά χρόνια και προσπαθώ με κάθε τρόπο να κάνω ότι καλύτερο μπορώ και για να έχει την ίδια τύχη και παιδί μου.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Όπως όλα τα κορίτσια, έτσι και εγώ ταυτιζόμουν με τις όμορφες πριγκίπισσες που άλλαζε η ζωή τους από μια ασήμαντη αφορμή. Συνήθως αυτές οι πριγκίπισσες ήταν ταπεινές. Από όλα αυτά λοιπόν κράτησα το ηθικό δίδαγμα. Παρά τις αντιξοότητες, όσο διατηρούμε τον χαρακτήρα και την ταπεινότητα μας, κάποια στιγμή είναι σίγουρο πως θα επιτύχουμε.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας; Κάθε συγγραφέας αποκαλύπτεται από τα βιβλία του είτε το θέλουμε είτε όχι. Πολλά στοιχεία από τους ήρωες μας βρίσκονται μέσα μας ή θα θέλαμε να βρίσκονται. Μπορεί στα δικά μου βιβλία, Οι πρωταγωνιστές να μην είναι “Καλά παιδιά”, ωστόσο οι ήρωες που τους πλαισιώνουν φροντίζω να έχουν αρκετά καλά στοιχεία ώστε να εξισορροπηθεί κατάσταση. Είναι πολύ σημαντικό μέσα σ' ένα βιβλίο, Να βγαίνουμε από τον εαυτό μας, ώστε να μπορέσει στο αναγνωστικό κοινό να νιώσει έντονα συναισθήματα. Μαζί με τους αναγνώστες, τα βιώνουμε κι εμείς γνωρίζουμε καλύτερα κάθε πλευρά του εαυτού μας και την ενσαρκώνουμε στους ήρωες μας.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Αυτό που πραγματικά με χαρακτηρίζει, είναι το πάθος και ο ενθουσιασμός μου. Με ότι καταπιάνομαι, Παθιάζομαι, ενθουσιάζομαι. Θέλω συνεχώς να εξερευνώ νέα μονοπάτια, Αλλά και σκοτεινά Δαρδανέλια, προκειμένου να ανακαλύψω όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής μου. Γι' αυτό δοκιμάζω, Χωρίς να φοβάμαι. Αν δικαιωθώ, έχει καλώς. Άν όχι, μαθαίνω το μάθημα μου και προσπαθώ να βελτιώσω ότι με έκανε να αποτύχω.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Το βασικότερο ελάττωμα μου θεωρώ ότι είναι η ανυπομονησία μου. Δυσκολεύομαι πολύ να περιμένω και αυτό δημιουργεί προβλήματα και σε εμένα αλλά και στους γύρω μου.

Την μοίρα, την θεωρείται γραφιά της ζωής σας; Η μοίρα, δείχνει μια προδιάθεση. Ωστόσο οι επιλογές μας, Είναι αυτές που καθορίζουν αν θα είμαστε ευτυχισμένοι ή δυστυχισμένοι σ' αυτή ζωή. Θεωρώ ότι η μοίρα μας, Είναι το μυαλό μας. Όσο το εξασκούμε τόσο πιο καλά θα πηγαίνει η ζωή μας.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Την αγάπη μου την εκδηλώνω με κάθε τρόπο. Προσπαθώ να ανοίγω τους ανθρώπους και να τους κάνω να εκδηλώνονται για αυτό άλλωστε είμαι πολύ διαχυτική μαζί τους. Θεωρώ ότι δε πρέπει να φοράμε προσωπεία στην επικοινωνία μας με τους συνανθρώπους μας, Αλλά να είμαστε αληθινοί, Εγκάρδιοι, ευγενικοί και να τους εκτιμάμε όλους. Αυτοί που το αξίζουν θα το απολαύσουν ενώ αυτοί που δεν το αξίζουν, θα προβληματιστούν.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Η αισιοδοξία είναι η πρώτη λέξη που υπάρχει στη ζωή μου. Είναι ο κινητήριος μοχλός, χωρίς αυτή δε θα μπορούσα να πάω πουθενά. Κάθε μέρα ξεκινάω με μια ελπίδα για κάτι νέο, Καλύτερο, διαφορετικό.

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Αυτό το διάστημα είμαι Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης, Κοινωνικής Πολιτικής και Εθελοντισμού στον δημο Λυκόβρυσης Πεύκης, οπότε όλος ο χρόνος έχει εξαντληθεί με την ενασχόλησή μου με τοπική αυτοδιοίκηση. Ωστόσο πιστή συντροφιά παραμένει η συγγραφή του τρίτου βιβλίου μου.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύεται ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας; Η αγαπημένη μου ελληνική ταινία ειναι η “Μοντέρνα Σταχτοπούτα” με την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Θεωρώ ότι κάθε άνθρωπος, Οφείλει να είναι αισιόδοξος, δυναμικός και να διεκδικεί όλα αυτά που επιθυμεί. Συνεπώς συντάσσομαι απόλυτα με αυτή την ταινία.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Δεν πιστεύω στα γούρια. Αυτό που έχω πάντα να με συντροφεύει και να με βοήθα είναι η καλή μου διάθεση.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Αυτό που συχνά λέω είναι ότι δεν κλαίμε ποτέ πριν μας δείρουν. Αυτή τη την φράση την χρησιμοποιώ συχνά, Προσπαθώντας να δώσω μια νότα αισιοδοξίας στους ανθρώπους γύρω μου.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Το μέλλον των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης δεν απέχει πολύ από την κατάσταση που ήδη έχει δημιουργηθεί. Οι τηλεοράσεις έχουν κλείσει, Οι εφημερίδες έχουνε πάψει να πωλούνται, οπότε σιγά-σιγά παίρνουν τη θέση που τους αξίζει. Οι Λαμπρές εξαιρέσεις βέβαια υπάρχουν παντού.  

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Η εξουσία θα πρέπει να πάψει να ασχολείται με τις τέχνες. Καλό θα ήταν Ο καθένας να υπηρετεί τον Ρόλο του ώστε να μην υπάρχουν επικαλύψεις. Αν στην πολιτική δεν υπάρχουν όρια, Τότε για πιο λόγο να υπάρχουν στην τέχνη;

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Εγώ ευτυχώς δεν θεωρώ τον εαυτό μου σαν κάποιο έλληνα που έχει αφήσει στην τύχη στα χέρια άλλων. Παρά το πιεσμένο μου πρόγραμμα αποφάσισα να ασχοληθώ ενεργά με τον τόπο μου και να προσπαθήσω να τον βελτιώσω στο βαθμό που μπορώ. Είναι πολύ εύκολο να κρίνουμε στους καναπέδες του σπιτιού μας, αλλά πραγματικά είναι ιδιαίτερα δύσκολο να πολεμούμε καθημερινά μέσα σε άθλιες συνθήκες για τον καλύτερο μέλλον των παιδιών μας. Προτείνω λοιπόν, οι νέοι άνθρωποι να ασχολούνται με τα κοινά και να προσπαθούν για το καλύτερο. Χαρακτηρισμοί, απαξιώσεις και κριτική δεν ωφελούν κανέναν μας. Άλλωστε όποιος δεν τραβά κουμπί μπορεί να κουνά την βάρκα.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Ο νόμος θα ήταν να σεβόμαστε τον συνάνθρωπο και να τον αγαπάμε. Από εκεί ξεκινούν όλα. Αν μπορούσαμε να ακολουθήσουμε παραπάνω πρόταση δεν θα χρειαζόταν τίποτα άλλο.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Αν η κακιά μάγισσα ήθελε να με κάνει ζώο, ας με έκανε λιοντάρι. Δυνατή, Ατρόμητη, όμορφη και βασίλισσα της ζούγκλας.

Πιστεύετε στα όνειρα; Δεν πιστεύω στα όνειρα που βλέπουμε στον ύπνο μας. Αν θέλουν τα όνειρα μας να βγουν αληθινά, Πρέπει να ξυπνήσουμε.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Αυτό που του λεω είναι να ακούει την καρδιά του και το μυαλό του. Εγώ θα είμαι δίπλα του σε ότι κι αν επιλέξει, προσπαθώντας να τον βοηθήσω με τις δυνάμεις που έχω. Το σύνδρομο της ζωής που δεν έζησα, δε θέλω να το περάσω στο παιδί μου. Δουλεύουμε σκληρά, ακολουθούμε τα όνειρα μας και όλα θα πάνε καλά.


Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα . Είμαι παντρεμένη και έχω έναν γιο. Σπούδασα Νοσηλευτική στα ΤΕΙ της Αθήνας και έπειτα εξειδικεύτηκα στην διδασκαλία της Νοσηλευτικής στα Τεχνικά Λύκεια, διδάσκοντας μαθήματα ειδικότητας. Παράλληλα φοιτούσα σε δραματική σχόλη. Έχω παίξει και σκηνοθετήσει αρκετές θεατρικές παραστάσεις. Το τελευταίο διάστημα ασχολούμαι με τα κοινά. Είμαι Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης, Κοινωνικής Πολιτικής και Εθελοντισμού στον δήμο Λυκόβρυσης- Πεύκης, προσφέροντας καθημερινά με μεράκι και αγάπη για τον τόπο μου. Η συγγραφή ήταν πάντα για έμενα μια αγαπημένη συνήθεια. Ένας τρόπος έκφρασης, που μπορούσε να δημιουργήσει την ιδανική ισορροπία στην κατά τα άλλα όμορφη ζωή μου, προσθέτοντας ένα κερασάκι δημιουργίας. Σε μια εθιμοτυπική επίσκεψη σε ένα Υπουργείο, εμπνεύστηκα και έγραψα το πρώτο ολοκληρωμένο μου βιβλίο με τίτλο «Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ». Η “Εκδίκηση” κυκλοφόρησε στις 9 Δεκεμβρίου από τις εκδόσεις Όστρια. Έπειτα ακολούθησαν «ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΑΛΤΟ» και «Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ». Αυτά τα δύο δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμη. Τα τρία βιβλία δεν έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους. Το μόνο κοινό τους είναι η πλοκή που χαρακτηρίζεται από πολλές ανατροπές, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον στον αναγνώστη. Αυτό είναι και το δυνατό σημείο του κάθε μου βιβλίου.
Email:anna_aspradaki@yahoo.gr

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)