Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Η Καλλιόπη Γραμμένου απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Μιας και το κρύο δεν μας επέτρεψε να βγούμε αυτές τις ημέρες στην αυλή, καθήσαμε...
με την Καλλιόπη μπροστά στο τζάκι και λίγες μέρες πριν την παρουσίαση του βιβλίου της, μας είπε όλα εκείνα που την ενοχλούν, αλλά και για εκείνα που της επιτρέπουν να βλέπει με αισιοδοξία το μέλλον…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Τα ανέμελα, ξένοιαστα, ατελείωτα καλοκαίρια με το όμορφο παρεάκι που είχαμε φτιάξει, στο αγαπημένο Πόρτο Ράφτη.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Η Κάντυ Κάντυ.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Εξαρτάται, αν το έκανε για μια φορά, ίσως. Αν το έκανε επαναλαμβανόμενα, όχι.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Το  πείσμα μου. Αν βάλω κάτι στο μυαλό μου σίγουρα θα το πετύχω. Δεν με ενδιαφέρει το πότε άλλα ο στόχος ή ο σκοπός που έχω.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Ίσως το ότι χάνω εύκολα την υπομονή μου, κάτι που παλιότερα δεν είχα.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Μου την έχει γυρίσει πολλές φορές, από την ώρα που γεννήθηκα. Με τη βοήθεια του Θεού όμως τα κατάφερα και συνεχίζω να τα καταφέρνω, χωρίς καλοπιάσματα και μαλαγανιές.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Μμμ δύσκολο να καταλάβει κανείς τα πραγματικά μου αισθήματα. Όποιον αγαπώ θα το νιώσει, θα το αισθανθεί, χωρίς να πω ή να κάνω τίποτα. Είναι η αύρα, η χημεία…

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Φυσικά. Δεν έχω μάθει να το βάζω κάτω. Δυστυχώς μας πλάθουν και μας θέλουν για το αντίθετο, αλλά γιατί να τους κάνουμε το χατίρι; Όταν η ψυχή και η σκέψη  σου είναι καθαρές, μαθαίνεις να σχεδιάζεις, να ονειρεύεσαι και να χαμογελάς. Όπως είχε πει και ο Οδυσσέας  Ελύτης «Την άνοιξη αν δεν την βρεις, τη φτιάχνεις!»

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Προετοιμάζω την παρουσίαση του πρώτου μου βιβλίου «Τα φτερωτά σανδάλια του μικρού Παυσανία» από τις εκδόσεις ΙΑΜΒΟΣ, που θα γίνουν στη Βίλα Στέλλα, στο Νέο Ηράκλειο, την Κυριακή 10 Γενάρη, στις 5.00 το απόγευμα.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία; Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη, αγαπώ ηθοποιούς και άμα βλέπω ότι παίζουν παρακολουθώ την ταινία.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Αγαπημένα αντικείμενα έχω αρκετά, γιατί τα συνδέω με ξεχωριστά για μένα πρόσωπα. Δεν αποτελούν όμως το γούρι μου…

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; Τέλος πάντων.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Χειρότερα δε γίνετε… Γίνετε; Το μέλλον δύσκολο. Τα ΜΜΕ ζουν και επιβιώνουν από τον κόσμο, που αυτός πλέον δε τρώει κουτόχορτο, ούτε του αρέσει να του χαϊδεύουν τα αυτιά…

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Από ανικανότητα και από φόβο.  Δεν υπάρχουν πλέον πολιτικοί άξιοι του πολιτισμού  και των παραδόσεών μας. Δεν έχουν την παιδεία για να φανούν αντάξιοι των προγόνων μας.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Γιατί έτσι μάθανε μια ζωή υπόδουλοι σε κάποιον. Τους αρέσει να βολεύονται και κοιτάζουν το εαυτό τους και όχι το σύνολο. Οπότε αν αυτά τα χέρια γι’ αυτόν είναι σωτήρια τα θέλει, χωρίς να σκεφτεί τις επιπτώσεις που μπορεί αυτά τα ίδια χέρια να είναι επιζήμια για το διπλανό του.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Ένα νόμο που όλοι οι άνθρωποι στον κόσμο θα είχαν ίσα δικαιώματα, ανεξάρτητα πολιτεύματος, θρησκείας ή παραδόσεων.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Δελφίνι. Φιλικό, ελεύθερο, έξυπνο, χαρούμενο, δυνατό, προστατευτικό, κοινωνικό. 

Πιστεύετε στα όνειρα; Και στα όνειρα και στους εφιάλτες…

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; Να ξεφύγει από το μέλλον που του φτιάχνουνε και να φτιάξει το δικό του ιδανικό, γι’ αυτό μέλλον και με πίστη και αγώνα να καταφέρει να το ζήσει και να το απολαύσει…




Γεννήθηκα και κατοικώ στο Ηράκλειο Αττικής και είμαι μητέρα δυο παιδιών. Έχω σπουδάσει δημοσιογραφία, παιδαγωγικά και εμψυχώτρια διδακτικής ύλης.
Ήμουν υπεύθυνη διδασκαλίας στο «Εργαστήρι της Βιβλιοθήκης» του Δήμου Ηρακλείου Αττικής, στα τμήματα «Εικόνα & γραφή» και  «Θεατρικό παιχνίδι».
Υπεύθυνη σύνταξης στην εφημερίδα «Χαρτί και Καλαμάρι» της παιδικής ενότητας «Ο Μαγικός Κόσμος του Ηρακλή», παραδίδοντας επίσης μαθήματα θεατρικής αγωγής σε σχολεία και αρθρογραφώντας στο μηνιαίο περιοδικό «Το παιδί μου κι εγώ», σε τοπικές εφημερίδες και ενημερωτικά blog.
Έχω σκηνοθετήσει παραστάσεις για το παιδικό θέατρο, αντλώντας θέματα από τη μυθολογία και τη λαογραφία τόπου μας.
Σήμερα, είμαι υπεύθυνη ύλης στο aylogyros.blogspot.com και παράλληλα  αρθρογραφώ με θέμα το παιδί, τη λαογραφία και τη μυθολογία, στη σχολική εφημερίδα «Το σκαλοπατάκι» του 10ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Αττικής. Καθώς και εξωτερικός συνεργάτης στο τμήμα δημοσίων σχέσεων στις εκδόσεις ΙΑΜΒΟΣ, όπου κυκλοφορεί και το πρώτο μου βιβλίο «Τα φτερωτά σανδάλια του μικρού Παυσανία».



(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)