Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Η Ιουλία Ιωάννου απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η Ιουλία είναι από εκείνους τους ανθρώπους που δύσκολα...
καταθέτουν τα όπλα, όπως και δύσκολα τιθασεύει τη ροή του συγγραφικού της λόγου…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Αυτό που μου έχει λείψει είναι η ανεμελιά, η αθωότητα των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων και φυσικά οι γονείς μου που δεν πρόλαβα να τους χαρώ και ως ενήλικη…

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Μου άρεσε η Χιονάτη, για την καλοσύνη και την αθωότητα που είχε, τη δοτικότητα στην ψυχή της και ίσως… γιατί δεν είχε κοντά της την οικογένειά της, κάποιον να αγαπάει και να νοιάζεται και γι’ αυτό έδωσε όλη της την αγάπη στους μικρούς νάνους!

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Γενικά συγχωρώ, ποτέ δεν κρατάω κακία σε όσους με έχουν πικράνει –και είναι δυστυχώς πολλοί- απλά προσπερνάω, θέλω το χρόνο μου, αλλά προχωράω παρακάτω…

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Την μεγάλη μου επιμονή όταν βάζω ένα στόχο, παλεύω να κατακτήσω τα όνειρά μου και ποτέ δεν υπόσχομαι κάτι αν δεν είμαι σίγουρη ότι μπορώ να το κάνω, όπως και ότι αν πω ότι μπορώ, θα κάνω τα αδύνατα δυνατά για να το κάνω!

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Από τα μεγαλύτερα ελαττώματά μου –και δυστυχώς όσο και να μεγαλώνω αυτό δεν αλλάζει- είναι ότι εμπιστεύομαι εύκολα, δίνω την ψυχή μου στον άλλο και ανάλογα ή θα την κατακτήσει ή θα την τσαλαπατήσει…

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Πολλές φορές η μοίρα μου έχει γυρίσει την πλάτη, αλλά δεν το έβαλα κάτω, με όλες τις αντίξοες συνθήκες προσπαθούσα να αλλάξω μόνη μου τις δύσκολες καταστάσεις. Δεν θα έλεγα ότι την καλόπιανα, απλά έψαχνα τρόπους να αλλάξω τα δύσκολα σε εύκολα…

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με κάθε τρόπο, αγαπάω γύρω μου τα πάντα, τα παιδιά μου, το σύζυγό μου, τα αδέλφια μου, όσους με αγαπούν… την ίδια τη ζωή! Θα έκανα τα πάντα για να μην πονέσει κάποιος άνθρωπος που έχει την ανάγκη μου και την αγάπη μου!

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Από τη φύση μου είμαι αισιόδοξο άτομο, προσπαθώ να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο, τι κι αν έχουν υπάρξει στιγμές που λυγίζω, που πέφτω ψυχολογικά, δίνω χρόνο στον εαυτό μου να ξαναδεί με θετικό τρόπο τα πράγματα γύρω…

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Ασχολούμαι με τη σελίδα μου το agrinio-life, με την ραδιοφωνική μου εκπομπή «Ξεφυλλίζοντας στον αέρα» όπου με συνεντεύξεις σε συγγραφείς προσπαθώ να στηρίξω όσο περισσότερο μπορώ τη μεγάλη μου αγάπη, τα βιβλία. Διαβάζω πάρα πολύ και φυσικά γράφω το τρίτο μου μυθιστόρημα, καθώς η αρχή έγινε με το πρώτο «Έτσι ξαφνικά έγιναν όλα» που κυκλοφόρησε το Μάιο από τις εκδόσεις Λιβάνη, και περιμένω την απάντηση για την έκδοση και του δεύτερου βιβλίου μου…

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Μικρή έβλεπα πολλές ελληνικές ταινίες, δεν έχω κάποια συγκεκριμένη να ξεχωρίσω, μου αρέσουν όλες, ειδικά αυτές με το Λάμπρο Κωνσταντάρα!

Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν δένομαι με αντικείμενα, ούτε έχω αγαπημένο «γούρι», πιστεύω ότι μόνοι μας δημιουργούμε τις συνθήκες να μας έρθουν τα πράγματα όπως θέλουμε…

Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
«Τα καλύτερα είναι αυτά που ακόμη δεν έχουνε ‘ρθει…»

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Ο κόσμος έχει γυρίσει την πλάτη του στα δήθεν, στην τηλεόραση και τα κατασκευασμένα ψέματα! Η πληθώρα δε της παραπληροφόρησης δεν έχει τέλος, γι’ αυτό ευελπιστώ να στραφούν όλο και περισσότεροι προς τα βιβλία, τη γνώση και την ευχαρίστηση που προσφέρει ένα βιβλίο. Θέλω να πιστεύω ότι το καλό θα ξεχωρίσει από το μέτριο και θα κυριαρχήσει… ουτοπικό ίσως, αλλά…

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Και από τα δύο, ο φόβος ότι μπορεί να ξυπνήσει τους κοιμισμένους, γι’ αυτό και μας βομβαρδίζουν με όλες τις αηδίες… και φυσικά από την ανικανότητα να διαχειριστούν τον πολιτισμό μιας χώρας που όλοι εξυμνούν αλλά έξω από την Ελλάδα… γιατί εδώ μόνο ό,τι κάνει ο καθένας μόνος του μπορεί να αναδείξει τις τέχνες και την κουλτούρα μας!

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Ίσως ο φόβος ότι οι άλλοι ξέρουν καλύτερα… ότι αρκείται στα λίγα ψίχουλα που του δίνουν και δεν ψάχνει να βρει την πηγή του κακού που συνεχώς απλώνεται και κοντεύει όλους να μας καταπιεί!

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ τον εαυτό μου «νομοθέτη» αλλά αυτό που πραγματικά θα ήθελα είναι δικαιοσύνη, αρκετές ταξικές διαφορές έχουμε, γιατί να υπάρχουν οι έχοντες και κατέχοντες από τη μία και αυτοί που δεν έχουν τίποτε από την άλλη; Ισότητα και δικαιοσύνη λοιπόν!

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Μμμμ, δεν το έχω σκεφτεί, αλλά μου αρέσει σαν ζώο η γάτα… γιατί προσαρμόζεται στο περιβάλλον που ζει και αν δεν της αρέσει, φεύγει προς αναζήτηση καλύτερου…

Πιστεύετε στα όνειρα;
Ναι, πιστεύω ότι τα όνειρά μας είναι η αντανάκλαση των κρυφών επιθυμιών μας και κυρίως των φόβων μας!

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να κυνηγήσει τα όνειρά του και να μην επιτρέψει ποτέ σε κανέναν να του πει ότι δεν μπορεί να καταφέρει ό,τι θέλει!



Η Ιουλία Ιωάννου γεννήθηκε στο Ελαιόφυτο Αγρινίου και σπούδασε οπτικός στην Αθήνα.
Εργάστηκε εννέα χρόνια σε κατάστημα οπτικών ειδών στην πόλη της, αλλά το ανήσυχο πνεύμα της την οδήγησε να αναζητήσει ενδιαφέροντα έξω από τον περιορισμένο χώρο ενός καταστήματος.
Μετά από διάφορες επαγγελματικές αναζητήσεις, κατέληξε να ασχοληθεί με τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις για δεκατρία χρόνια.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται αποκλειστικά με την προσωπική της ιστοσελίδα agrinio-life, με συνεντεύξεις και παρουσιάσεις προσώπων και πολιτιστικών θεμάτων, βιβλίων και εκδηλώσεων.
Είναι παντρεμένη με τον αθλητικογράφο Χρήστο Στούμπο και έχουν δύο κόρες και ένα γιο, που της δίνουν τη δύναμη να συνεχίζει και να ονειρεύεται.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)