Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

Κουβέντα στην «αυλή», με την ηθοποιό… Κωνσταντίνα Δαούτη



Όταν ένας νέος άνθρωπος σου ανοίγει την καρδιά του...
και σου λέει πως: «…η ανάγκη μου να παραμείνω παιδί, να δημιουργώ “κόσμους” από το τίποτα, με οδήγησε στο θέατρο», καταλαβαίνεις το πόσο αγαπάει αυτό που κάνει, αλλά και το πόσο μέσα από αυτή της την αγάπη «αγκαλιάζει» την ίδια της τη ζωή.

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Έγινε σχεδόν ανεπαίσθητα. Ξεκίνησε όταν ήμουν ακόμα παιδί, από τις πρώτες “παραστάσεις” που στήναμε με την αδελφή μου στο σαλόνι του σπιτιού μας, με θεατές τους γονείς μας. Όταν μεγάλωσα αυτή η ανάγκη μου να παραμείνω παιδί, να δημιουργώ “κόσμους” από το τίποτα,  με οδήγησε στη δραματική σχολή και από εκεί όλα πήραν το δρόμο τους.

Τι σας έκανε να συμμετέχετε σε αυτή την παράσταση «Το Πρόβατο» & ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτή; 
Μου άρεσε πολύ το κείμενο και η ομάδα με την οποία έχουμε πολύ ωραία χημεία και δέσαμε από την αρχή. Στο έργο υποδύομαι την Μαρία, την αδελφή του παπά, η οποία έχει σχεδόν μεγαλώσει μέσα στο επαρχιακό καφενείο της ιστορίας... Τα υπόλοιπα, θα τα μάθετε επί σκηνής!

Ποιο μήνυμα θα «στέλνατε» σ’ έναν υποψήφιο θεατή της παράστασης; 
Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Σχεδόν όλοι έχουν έναν κρυφό άσο στο μανίκι. 

Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή παράσταση;
Η ενεργή θέληση όλων των συντελεστών στο να ειπωθεί η ιστορία.

Τι σημαίνει η λέξη «σανίδι» για εσάς;
Η σκηνή μου δίνει ελευθερία να υπάρξω σε διαφορετικά σύμπαντα

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής θεατρικής σκηνής, ποια αρχαία τραγωδία θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;
Αγαπημένη μου είναι η «Μήδεια», οπότε θα πρότεινα αυτή αν και οι περισσότερες αρχαίες τραγωδίες συνεχίζουν να θέτουν επίκαιρα ζητήματα.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας θεατρικός συγγραφέας;
Μου αρέσει ο Σαίξπηρ γιατί ασχολήθηκε με σοβαρά ζητήματα αντιμετωπίζοντας τα όπως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη ζωή: με χιούμορ.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν μπορώ να πω πως έχω αγαπημένο αντικείμενο.
Έχω αγαπημένους ανθρώπους και μια γάτα που λατρεύω και λειτουργεί ως αγχολυτικό στην καθημερινότητα μου.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Θα χρησιμοποιήσω μια φράση από το “πρόβατο”, παραφράζοντας τον Καβάφη: Μια πιο αξιοπρεπή ζωή θέλω.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να μην βάζει φρένο στη φαντασία του.  Να μην σταματά να ελπίζει. Αυτό θα συμβούλευα και έναν ενήλικα.


Η Κωνσταντίνα Δαούτη γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στη Ρόδο. Σπούδασε στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου και στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Δήλος- Δήμητρα Χατούπη».
Εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, είναι εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά και εφήβους, και όταν δεν γράφει ποιήματα, κάνει stand up comedy.
Παίζει γιουκαλίλι, της αρέσει το καλοκαίρι και περνάει πολύ χρόνο με τη γάτα της, τη Ρίγανη.
 (Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)