Σε μία απίστευτη ρύθμιση που
ουσιαστικά αντιβαίνει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, προχώρησε το υπουργείο
Μεταφορών της Γερμανίας καθώς αποφάσισε οι οδηγοί αυτοκινήτων...
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, το
μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από το 2016 και θα αφορά όλα τα οχήματα κάτω των 3,5
τόνων. Αυτό θα μεταφραστεί σε ειδικό σήμα, το οποίο θα διαφοροποιείται αναλόγως
διάρκειας, κυβισμού και περιβαλλοντικών κριτηρίων. Το φθηνότερο σήμα θα
κοστίζει 10 ευρώ για δέκα ημέρες και το ετήσιο θα φθάνει τα 88 ευρώ κατά μέσο
όρο. Η ρύθμιση αυτή ουσιαστικά αντιβαίνει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η οποία προβλέπει
ισότιμη αντιμετώπιση όλων των πολιτών της Ε.Ε.
Η επίμαχη φορολόγηση, η οποία
ενδεχομένως να επεκταθεί και στις μοτοσικλέτες, έχει σχεδιαστεί για να
επιμερίσει το κόστος των υποδομών στους αυτοκινητοδρόμους σε όλους ανεξαρτήτως
τους οδηγούς. Πιθανώς, δε, να αποφέρει στα κρατικά ταμεία περί τα 600 εκατ.
ευρώ.
Στην πρώτη φάση σχεδιασμού της
νομοθεσίας, η γερμανική κυβέρνηση κατηγορήθηκε ότι προβαίνει σε διάκριση εις
βάρος όσων έχουν οχήματα με ξένες πινακίδες. Έτσι κατέφυγε στην εξής λύση: τα
ειδικά τέλη κυκλοφορίας θα καταβάλλονται και από τους οδηγούς με οχήματα με
γερμανικές πινακίδες, αλλά αυτά θα συμψηφίζονται με τα συμβατικά τέλη
κυκλοφορίας… (olympia)