Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Η Κατερίνα Λέκκα, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Η Κατερίνα, έχοντας τη δική της θεωρία περί των καταστάσεων που ζούμε, έχει το σθένος να φωτογραφίσει τα κακώς κείμενα και να μας τα εκθέσει, ξορκίζοντας την έννοια «μοίρα» που όλοι επικαλούνται, πιστεύοντας ότι αυτή εν δυνάμει στερεί την ελεύθερη βούληση, τη δημιουργία και την πρόοδο…



Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Μου λείπει η ξεγνοιασιά, τα παιχνίδια στα ανοικοδόμητα οικόπεδα, οι σχολικές εκδρομές, τα καλοκαίρια στους Παξούς με τους γονείς μου…

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
«Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος», ήταν ο ήρωας που μου δημιούργησε πολλά συναισθήματα.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Η συγνώμη είναι σοβαρή υπόθεση. Αν την τσιγκουνευτείς, τότε βαστάς μέσα σου ένα αρνητικό συναίσθημα, το οποίο διαφθείρει τον ψυχισμό σου ύπουλα. Επομένως συγχωρώ, αλλά κρατώ σε απόσταση εκείνον που με πλήγωσε.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Δεν προσποιούμαι.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Είμαι φλύαρη, ιδίως όταν βρίσκομαι με φίλους!

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Δεν μ’ αρέσει η λέξη «μοίρα».  Στερεί την ελεύθερη βούληση, τη δημιουργία, την πρόοδο. Πιστεύω στις καλοπροαίρετες ευκαιρίες που δίνουμε ο ένας στον άλλον. Όσο για το καλόπιασμα, δεν είναι του χαρακτήρα μου. Προτιμώ την πειθώ με ορθούς ισχυρισμούς.

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Υπάρχουν χίλιοι κι ένας τρόπος για να δείξω την αγάπη μου:  μια δυνατή αγκαλιά, ένα τρυφερό χάδι, ένα χαμόγελο, ένα γλυκάκι, ένα ραβασάκι, ένα ποίημα, ένα τραγούδι…

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Είναι το οξυγόνο μου. Αυτή με κρατά στα δύσκολα!

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Γράφω το καινούργιο μου μυθιστόρημα, είμαι μέλος της Ένωσης Εικαστικών Καλλιτεχνών «Διώνη» με πολιτιστικές δραστηριότητες και ανθρωπιστική βοήθεια σε κέντρα Α.Μ.Ε.Α. και όπου υπάρχει η δυνατότητα να βοηθήσουμε.

Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Η κλοπή είναι μια μορφή βίας. Δεν θα ήθελα να μου συμβεί, γιατί πιστεύω ότι από εκείνη τη στιγμή θα αλλάξει ο χαρακτήρας μου και δε θα είμαι πια «εγώ», αλλά κάποια «άλλη».

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Η κόμισσα της Κέρκυρας με τη Ρένα Βλαχοπούλου.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Είναι το κοχύλι Χαλιότις ή αλλιώς «Αυτί της θάλασσας» με γυαλιστερή φιλντισένια εσωτερική επιφάνεια στην οποία υπάρχει η εικόνα της Παναγίας με το Χριστό αγκαλιά.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Δεν έχω.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Τα Μ.Μ.Μ δεν θα πεθάνουν ποτέ! Συμπορεύονται με την επικαιρότητα. Τα Μ.Μ.Μ είναι ως ένα βαθμό η φωνή του λαού. Τα τελευταία χρόνια έχασαν την πορεία τους για έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση. Αυτή τη στιγμή η κοινωνία έχει ανάγκη από ποιότητα, σοβαρότητα, αλήθειες και νομίζω πως πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Συνήθως η εξουσία που προσπαθεί να φιμώσει την τέχνη είναι αυτή που δεν διέπεται από δημοκρατικές αρχές. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση η εξουσία να μην μπορεί να την στηρίξει στο βαθμό που πρέπει λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων. Όπως και να έχει η τέχνη είναι αυτεξούσια, έχει μια δυναμική, είναι ο κώδικας επικοινωνίας του λαού. Μπορεί για κάποιο διάστημα να περιοριστεί αλλά τελικά κανείς και τίποτα δεν μπορεί να την περιορίσει ή να τη φιμώσει.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Ο Έλληνας είναι ειδική περίπτωση ανθρώπου. Εκεί που νομίζεις ότι φέρεται αναίσθητα ή αδιάφορα, εκεί αρπάζει τον ταύρο από τα κέρατα και τον καθηλώνει. Δεν νομίζω ότι αφήνει την τύχη του στα χέρια άλλων. Το έχει αποδείξει και στο παρελθόν. Ο Έλληνας του σήμερα δε θέλει πια να αναλώνεται σε λαϊκισμούς, διχόνοιες, και ασύμφορες καταστάσεις για το μέλλον του. Θέλει έναν οραματιστή ενωτικό αρχηγό που θα του δώσει το έναυσμα για πρόοδο, δημιουργία, προκοπή.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Η δικαιοσύνη είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της κοινωνίας. Συνήθως η έλλειψη αισθήματος δικαίου οδηγεί σε ακρότητες. Η εφαρμογή του νόμου περί εφαρμογής των νόμων προστατεύει από πολλά δεινά και την εξουσία και τους πολίτες ενός κράτους.

Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Τη διπροσωπία και το μίσος!

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Επειδή είναι κακιά δεν νομίζω ότι θα μου έδινε το δικαίωμα επιλογής. Ωστόσο, αν την κατάφερνα να με αφήσει να διαλέξω, θα της ζητούσα να με κάνει το πιο γρήγορο ζώο της γης, για να προφθάσω μια καλή μάγισσα, η οποία θα με ξανάκανε άνθρωπο.

Πιστεύετε στα όνειρα;
Πιστεύω στα όνειρα που κάνω και προσπαθώ να τα πραγματοποιήσω.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να καλλιεργήσει το πνεύμα του και την ψυχή του, για να αποκτήσει σωστή κρίση.



Γεννήθηκα στην Αθήνα και κατάγομαι από τους Παξούς. Σπούδασα Γαλλική Φιλολογία και υπηρέτησα στην εκπαίδευση για αρκετά χρόνια. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια ψυχολογίας  για παιδιά και εφήβους. Αρθρογραφούσα στην τοπική εφημερίδα της Αργυρούπολης ‘‘Επικοινωνία’’. Είμαι μέλος της Ένωσης Εικαστικών Καλλιτεχνών «ΔΙΩΝΗ».  Έχω ζήσει στο Βέλγιο, στη Γαλλία, στη Νέα Υόρκη και στην πολιτεία του Οχάιο. Σήμερα μένω με την οικογένειά μου στην Αργυρούπολη.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)