Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

Ασφαλιστικό «βιογραφικό» με δόσεις…


Αλλάζουν τα δεδομένα στον ασφαλιστικό τομέα, μετά και την παρουσίαση του Υπουργείου Εργασίας αναφορικά με το «βιογραφικό» περίπου 5,35 εκατ. ασφαλισμένων...


Πιο συγκεκριμένα, πρόσβαση από τον προσωπικό τους υπολογιστή θα έχουν στο «ασφαλιστικό τους βιογραφικό», δηλαδή την επαγγελματική τους διαδρομή και τα ένσημά τους, από τη Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου ασφαλισμένοι, μέσω του πληροφοριακού συστήματος «Άτλας».
Όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση του νέου συστήματος ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, ήδη έχει ψηφιοποιηθεί το ασφαλιστικό ιστορικό των εργαζομένων για τα τελευταία 21 χρόνια, ενώ έως το τέλος του 2015  θα έχει ολοκληρωθεί το 100% της καταγραφής και για τα έτη πριν το 1994. Στην νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν συγκεντρωθεί συγκεκριμένα περισσότερες από 22,8 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης, από την 01-01-1994  μέχρι και σήμερα, δίνοντας στους εργαζόμενους της χώρας τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση μέσω ατομικών ψηφιακών λογαριασμών στο «ασφαλιστικό τους προφίλ». Ο κ. Βρούτσης έκανε λόγο για «ιστορική ημέρα για το ασφαλιστικό σύστημα» και τόνισε ότι το νέο σύστημα, αποτελεί «έναν ακόμη ‘άθλο’ του υπουργείου Εργασίας», αλλά και «ουσιαστικό άλμα για την ποιότητα της καθημερινότητας του πολίτη». Ανέφερε  ότι στο πλαίσιο των διοικητικών ενοποιήσεων εντός του 2015 ολοκληρώνεται η δημιουργία του Ενιαίου Κέντρου Απονομής Συντάξεων, μέσω του οποίου θα εκδίδονται οι συντάξεις για όλα ανεξαιρέτως τα ταμεία σε λίγες μόλις μέρες.

Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να επισκεφθούν την ηλεκτρονική διεύθυνση www.atlas.gov.gr  να επιλέξουν «Ασφαλιστικό Βιογραφικό» και να καταχωρήσουν τους κωδικούς τους στο Τaxis και τον ΑΜΚΑ τους. Με τον τρόπο αυτό θα εμφανιστούν στην οθόνη τους συνοπτικά τα διαστήματα ασφάλισης σε κάθε φορέα και με την επιλογή εκτύπωση θα μπορούν να δουν αναλυτικά την πλήρη ανάλυση του χρόνου ασφάλισης. Τέλος, όπως ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του ο διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ κ. Χάλαρης, θα μπορούν να εκτιμήσουν το συνολικό χρόνο ασφάλισης τους οι 5,35 εκατ. ασφαλισμένοι, να διαπιστώσουν έγκαιρα πιθανές ελλείψεις ή σημεία που χρήζουν διόρθωσης αλλά και να παρακολουθούν κάθε μήνα την ενημέρωση του λογαριασμού τους… (iefimerida.gr)