Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018

Κουβέντα στην «αυλή», με την συγγραφέα Μάγδα Κισσούδη



Με γλυκύτητα που τη διακρίνει, η Μάγδα ήρθε στην αυλή μας...
για να μιλήσουμε για όλα εκείνα που την εκφράζουν και της δημιουργούν την ανάγκη να εκφραστεί και να «ζήσει» τη μαγεία της συγγραφής…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Το πατρικό μου σπίτι και όσα έζησα εκεί με την υπέροχη οικογένειά  μου.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Η Χάιντι... εκείνο το ορφανό κοριτσάκι που μεγάλωνε στις ελβετικές Άλπεις μαζί με τον παππού της.

Ο κάθε ήρωας των βιβλίων σας, «προδίδει» μικρά μυστικά του εαυτού σας;
Νομίζω πως ναι... προδίδονται μερικά χαρακτηριστικά του εαυτού μου.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Δύσκολο να μιλάω για τον εαυτό μου. Ίσως η ευαισθησία μου.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Το άγχος μου που πολλές φορές είναι αδικαιολόγητο αλλά και ο αυθορμητισμός μου.

Την μοίρα, την θεωρείτε γραφιά της ζωής σας;
ΝΑΙ!!! Πιστεύω στην μοίρα!!!

Πως εκδηλώνετε την αγάπη σας;
Με αγκαλιές, εκπλήξεις και σημειώματα!

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Όχι πάντα!

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Πάντα ασχολούμαι με την οικογένεια μου...

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία ή ποια πιστεύετε ότι είναι συνοδοιπόρος στη ζωή σας;
Δύσκολο να ξεχωρίσω μόνο μία γιατί λατρεύω τον ελληνικό κινηματογράφο... Μεταξύ αυτών η ταινία «Υπολοχαγός Νατάσα» με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν έχω κάποιο γούρι.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Εξαρτάται από την εξουσία.

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας δυσκολεύεται να αγκαλιάσει το βιβλίο;
Η τεχνολογία και η εξέλιξή της...

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Νόμο για την προστασία του περιβάλλοντος.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; 
Γλάρος

Πιστεύετε στα όνειρα;
Ναι...και στα όνειρα που βλέπουμε στον ύπνο μας και στα όνειρα ζωής...

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να κρατήσει ζωντανή την παιδικότητα του και να κυνηγήσει τα όνειρά του...


Η Μάγδα Κισσούδη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε δημοσιογραφία στο Κ.Ε.Φ.Κ.Σ. 
Για 13 χρόνια εργάστηκε στην τηλεόραση (TV ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, TV ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ,  TV EUROPE ONE, TV BS)  παρουσιάζοντας δελτία ειδήσεων και ποικίλες ενημερωτικές εκπομπές. Παράλληλα ασχολήθηκε με το ραδιόφωνο και την έντυπη δημοσιογραφία.
Από τα  παιδικά της χρόνια έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην λογοτεχνία και την ποίηση, γεμίζοντας  τις λευκές σελίδες των τετραδίων της  με ιστορίες,  ποιήματα και στίχους τραγουδιών. 
Το 1999 εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο «ΣΤΟ ΒΥΘΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ», ενώ κείμενα και ποιήματά της έχουν δημοσιευθεί σε εφημερίδες της Θεσσαλονίκης.

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)