Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012

Κατερίνα Σωπύλη – Μπουγαζιανού: «Τα όνειρα μας είναι το κρυφό μονοπάτι που μας οδηγεί στην προσωπική μας ευτυχία»


«Κουβέντα στην αυλή…»
…με τη συγγραφέα Κατερίνα Σωπύλη – Μπουγαζιανού


H Κατερίνα Σωπύλη - Μπουγαζιανού ζει  στην Αθήνα και εργάζεται ως νοσηλεύτρια. Είναι παντρεμένη και μητέρα τριών παιδιών.
Η σχέση της με την γραφή ξεκινάει από πολύ νωρίς γράφοντας μικρά διηγήματα. Περίπου σε ηλικία 16 ετών ξεκινάει  το πρώτο της ταξίδι πλάθοντας χαρακτήρες στο χαρτί. Μέχρι τα 34 χρόνια της σε κανέναν δεν ανέφερε ότι είχε αυτό το κρυφό πάθος.  Το 2011 ξεκινάει την πρώτη της νουβέλα  '' ΟΝΕΙΡΑ ΔΙΧΩΣ ΟΥΡΑΝΟ''  τυχαία  δείχνει το έργο της  σε ένα φιλικό πρόσωπο που την παρακινεί να το δείξει σε κάποιον εκδοτικό οίκο.
Οι εκδόσεις ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ και η υπεύθυνη Μαρία Στυλιανού δείχνει αμέριστα το ενδιαφέρον της αμέσως μόλις διαβάζει την νουβέλα. Τον Φεβρουάριο του 2012 το όνειρο γίνεται πραγματικότητα και το πρώτο λογοτεχνικό παιδί της το κρατάει στα χέρια της...



Ο σοφός λαός μας πολύ εύστοχα λεει ότι τα όνειρα είναι προάγγελοι αυτών που έρχονται και ενοχές των πεπραγμένων μας. Τα δικά σας όνειρα, είναι όπως  τον τίτλο του βιβλίου σας ή ένα πέπλο «μυστηρίου» που πλανάται πάνω από τα κεφάλια μας;

Τα όνειρα μας είναι πάντα το κρυφό μονοπάτι που μας οδηγεί στην προσωπική μας ευτυχία. Είναι η αιτία να δημιουργήσουμε στόχους ώστε να δουλέψουμε πιο σκληρά για αυτά τα οποία θέλουμε να δούμε να παίρνουν σάρκα και οστά.
Θα συμφωνήσω με την ρήση του λαού μας, όσον αφορά το πρώτο σκέλος. Ότι δηλαδή τα όνειρα μας είναι προάγγελοι όλων αυτών που έρχονται αν και εφόσον βέβαια δουλέψουμε για αυτά. Για το δεύτερο σκέλος ότι δηλαδή είναι ενοχές των πεπραγμένων μας δεν θα με βρείτε σύμφωνη διότι δεν θα πρέπει να έχουμε ενοχές για οτιδήποτε έχουμε πάρει απόφαση να πράξουμε.
Τα δικά μου όνειρα έχουν ουρανό, γεμάτο αστέρια που με στηρίζουν σε κάθε μου κίνηση. Λαμπερά αστέρια που σαν το μονοπάτι του ονείρου εμφανιστεί το φωτίζουν ώστε να βρω ευκολότερα τον δρόμο. 
Τα δικά μου όνειρα είναι απλά , μικρά και όχι μεγαλεπήβολα. Το πρώτο υλοποιήθηκε και σχετικά γρήγορα. Απέκτησα μια όμορφη οικογένεια που ολοκληρώθηκε πέρυσι με την γέννηση του μικρού μου γιου. Έπειτα ήρθε στο φως η συγγραφική μου ιδιότητα. Απλά πάλι , ένα όνειρο ακόμα μετά από αρκετή προσωπική δουλειά ήρθε να γίνει πραγματικότητα. Αυτό χάρη σε κάποιους ανθρώπους που με πίστεψαν , πίστεψαν στο έργο μου, στην γραφή μου. Ήταν κάτι που δεν επιδίωκα , αν και πάντα είχα κρυφό πόθο κάτι δικό μου να εκδοθεί

Είστε μια εργαζόμενη μητέρα, μια καλή νοικοκυρά και μια «ιέρια» του λόγου και του πνεύματος. Αρκετοί ρόλοι για μια γυναίκα που ζώντας την καθημερινότητα, βρίσκει τη δύναμη και το χρόνο ν’ ασχοληθεί με το «όνειρο»! Πως τους διαχειρήζεστε όλους τους ρόλους και κατά πόσο σας επιτρέπουν να αποπνεύσετε...

Ιέρεια του λόγου και του πνεύματος ….
Με τιμά ιδιαίτερα ο όρος αυτός αλλά δεν νομίζω να με αντιπροσωπεύει. Θέλει πολύ δουλεία ώστε να μπορεί κάποιος να κατέχει αυτόν τον τίτλο.
Ο χρόνος ποτέ δεν ήταν σύμμαχος μου. Απλά έχω χωρίσει την ημέρα μου και κάποιες ώρες τις αφιερώνω στην γραφή. Έχοντας πάντα στο πλευρό μου τον σύζυγο μου , να με βοηθάει ώστε να κάνω καλύτερα αυτό που αγαπάω.


Μέσα από τις αράδες του βιβλίου σας, ο αναγνώστης καλείται να κάνει ένα ταξίδι ανάμεσα στ’ αστέρια με οδηγό τον πόθο της ευτυχίας. Τι είναι για εσας τα αστέρια, ο ουρανός και το ολόγιομο φεγγάρι;

Όσον αφορά τα αστέρια και το φεγγάρι είναι γνωστόν ότι πάντα αποπνέουν μυστικιστικά και ερωτικά μηνύματα. Σε άλλους θυμίζουν ξεχασμένους έρωτες, σε άλλους γεννούν ελπίδες για καινούργιους.
Για εμένα είναι πηγή έμπνευσης αφού ο ρομαντισμός που εκπέμπουν υπάρχει στην καθημερινότητα μου. Και προσπαθώ να τον μεταδώσω και στα γραπτά μου.

Οι άνθρωποι συνήθως, διαγράφουν το χθές για δικούς τους λόγους και διστάζουν να ατενίζουν με σιγουριά το μέλλον γιατί τους τρομάζει η άγνοια και η ευθύνη των πραξεών τους. Εσείς με μια «βελούδινη» σιγουριά, καταρρίπτετε  αυτό το σκεύασμα και κάνετε την υπέρβαση. Πως το πετυχένετε αυτό;

Το μέλλον μας στηρίζεται στο παρελθόν μας , άρα στις πράξεις μας. Όταν αυτές συνοδεύονται από συνειδητές αποφάσεις το ατενίζουμε με σιγουριά και αυτοπεποίθηση. 

Το «όνειρο», έγινε πράξη και πλεον με άλλον αέρα, ετοιμάζετε το επόμενο βιβλίο σας. Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια γι’ αυτό;

Ναι, πραγματικά. Ήταν κάτι που ήρθε αυτόματα. Όταν γράφεις γιατί αυτό σε εκφράζει δεν σταματάς.
Το δεύτερο βιβλίο μου είναι ένας διακαής πόθος μου. Έχει να κάνει με την καταστροφή της Σμύρνης και την Κωνσταντινούπολη . Θα μου πείτε , όπως και το άκουσα ότι είναι κάτι ‘’πολυπαιγμένο ’’. Έχω πολλά να δώσω σε αυτό το θέμα επάνω ,και σίγουρα θα είναι μια ιστορία που δεν έχει καμία σχέση με ότι έχουμε διαβάσει μέχρι σήμερα, επηρεασμένη από τα βιώματα της οικογένειας μου …
Η συνέχεια στο χαρτί…

Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ
Παύλος Ανδριάς