Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Η Γιώτα Τσερτεκίδου, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Αποδεχόμενη την πρότασή μας η Γιώτα για μια κουβέντα περί ποίησης και καθημερινών ανησυχιών, μεταξύ όλων είπε κάτι πολύ σοφό, δείχνοντάς μας το μεγαλείο της ψυχής της: «Ευλογημένοι οι άνθρωποι που έχουν την δύναμη να θρηνούν χωρίς...

να καταστρέφουν την ζωή τους. Ευλογημένοι όσοι έχουν μνήμη γιατί υπήρξαν Άνθρωποι…»
Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Θα μπορούσα να απαντήσω η ανεμελιά, αλλά ανέμελη είμαι και τώρα όταν το επιθυμώ, θα μπορούσα να πω τα παιχνίδια αλλά πάλι παίζω με τον γιό μου, οπότε μου έχει λείψει η ζεστή αγκαλιά του μπαμπά μου, της γιαγιάς μου, του παππού μου και όλους όσους έχω χάσει και θα ήθελα να είναι δίπλα μου όχι μόνο με την σκέψη αλλά με όλες τις αισθήσεις.
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Η σταχτοπούτα, η χιονάτη και η ραπουνζέλ!!!
Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Μα φυσικά, αμέτρητες φορές.
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Την υπομονή και την αισιοδοξία είναι ευλογία τα δυο αυτά χαρίσματα.
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Τα ιδανικά μου δεν τα διαπραγματεύομαι σε ότι αφορά την πίστη μου στην πατρίδα και στην θρησκεία.
Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Θα τις έκλεινα το μάτι πονηρά και θα την έλεγα η εγώ όλα, η όλα εγώ!
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με πράξεις… και πολλές πολλές αγκαλιές στους εκλεκτούς της καρδιάς μου!
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Ναι είναι η πρώτη μου φύση.
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Με Ποίηση και παρουσιάσεις του πρώτου μου βιβλίου ‘’Μια αιωνιότητα θα περιμένω την στιγμή σου’’.
Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Την ευτυχία που νιώθω ως άνθρωπος.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Η Αλίκη στο ναυτικό.
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν έχω γούρια.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
Ευλογημένοι οι άνθρωποι που έχουν την δύναμη να θρηνούν χωρίς να καταστρέφουν την ζωή τους. Ευλογημένοι όσοι έχουν μνήμη γιατί υπήρξαν Άνθρωποι.
Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Ελπίζω να είναι πιο Ανθρώπινο και όχι εφήμερο όπως σήμερα.
Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Από φόβο, είναι εφήμερη και κατευθυνόμενη η εξουσία γι αυτό φοβάται, τρέμει στην ιδέα των ιδανικών μορφωμένων ανθρώπων.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Ο Έλληνας δεν αφήνει την τύχη του σε κανενός τα χέρια, Τιτάνας υψώνεται και κρατεί τον κόσμο όλο στις πλάτες του!
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Δωρεάν υγεία και παιδεία σε όλους. Με υγεία σωματική και πνευματική το έθνος μας θα ναι η κορυφή του κόσμου, το άλφα και το ωμέγα της ανθρωπότητας.
Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Προσωπικά δεν φοβάμαι τίποτα. Με απασχολεί όμως με τα τόσα προβλήματα μην χάσουν την πίστη και τα ιδανικά τους πάνω στην σύγχυση που μας επιβάλλουν. Βομβαρδιζόμαστε καθημερινά με στόχο το ξεπούλημα της ψυχής μας. Όχι θα αντισταθούμε με διαύγεια πνεύματος και θα καλλιεργούμαστε καθημερινός για ένα λαμπρό μέλλον.
Αν μια κακιά μάγισσα σας έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Σαν μια νεράιδα θα μεταμόρφωνα με το ραβδάκι μου την κακιά μάγισσα σε φίλη συνοδοιπόρο.
Πιστεύετε στα όνειρα;
Όχι. Μόνο στα όνειρα που κάνουμε συνειδητά και τα πραγματώνουμε με την καλή μας διάθεση.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να κρατήσεις τις παραδόσεις, είναι ο πλούτος και η ευλογία σου!


Η Τσερτεκίδου Παναγιώτα του Γεωργίου και της Αναστασίας γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη όπου και έζησε μέχρι τα δώδεκα της χρόνια, έπειτα εγκαταστάθηκε στην Κατερίνη όπου διαμένει μόνιμα έως σήμερα με την οικογένεια της. Είναι μητέρα ενός αγοριού που υπεραγαπάει. Τελείωσε σχεδιάστρια μέσω Η/Υ. Παρακολούθησε μαθήματα φωτογραφίας δύο τμημάτων, Καθώς και μαθήματα ζωγραφικής δύο χρόνια. Τον Μάιο του 2013 συμμετείχε με το ‘’Απλανές βλέμμα’’ στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης Εφήβων-Ενηλίκων και πήρε Τιμητική Διάκριση από την Λογοτεχνική-Συγγραφική ομάδα <<ΙΔΕΟΠΝΟΟΝ>> τις <<ΠΝΟΕΣ ΛΟΓΟΥ & ΤΕΧΝΗΣ>>, <<iamvosart>> και την εφημερίδα <<ΠΝΟΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ>>. Το 2013 συμμετείχε στην Ποιητική Ανθολογία των εκδόσεων Πνοές Λόγου & τέχνης. Το 2014 συμμετείχε στις Ερωτικές Γραφές, Ημερολόγιο 2014 των εκδόσεων Πνοές Λόγου & Τέχνης. Έχει συμμετάσχει στην Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης με Ποιητές της Πιερίας σε συνεργασία με το <<Σύλλογο Εικαστικών Καλλιτεχνών Πιερίας>> των Artistas Balkan. Έχει πάρει έπαινο για την συμμετοχή στον 1το Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό Διηγήματος της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας. Είναι μέλος της Ένωσης Συγγραφέων Πιερίας. Η Γιώτα Τσερτεκίδου γράφει Ποίηση από μικρή ηλικία, έχει στην συλλογή της παιδικά και εφηβικά ποιήματα. Το βιβλίο Ποίησης ‘’Μια αιωνιότητα θα περιμένω την στιγμή σου’’ είναι το πρώτο της πνευματικό παιδί.

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)