Τρίτη 14 Απριλίου 2015

Η Μαρία Νάντη, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Δεν διστάζει να πει τα πράγματα με τ’ όνομά του και ούτε κρύβεται πίσω από τις λέξεις όταν κάνει λόγο για το αύριο της τέχνης, που έντεχνα κάποιοι με τις μεθόδους τους, προσπαθούν να τις φιμώσουν…


Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Από τα παιδικά μου χρόνια μου έχει λείψει το ξέγνοιαστο παιχνίδι που κάναμε με τις ώρες με τα άλλα τα παιδιά της γειτονιάς μου ... θα θελα αν γινόταν να υπήρχε αυτό το ανέμελο παιχνίδι των παιδιών ακόμη στις γειτονιές ...να γεμίζει με γέλια και κατακόκκινα μάγουλα ο ορίζοντας όλων των παιδιών ...
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Αγαπημένος μου ήρωας δεν ήτανε κάποιος συγκεκριμένος γιατί πάντα σε όλα τα παραμύθια κάθε Ήρωας αντιπροσώπευε κάτι εξίσου σημαντικό για μένα ...Οι ήρωες των παραμυθιών έχουν όλοι να μας διδάξουνε από κατι και όχι μονάχα στα μικρά παιδιά αλλά και στους μεγάλους ...
Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Δεν θα το θυμόμουνα καν μετά από έστω μια μέρα ότι ίσως κάποιος να με είχε πικράνει ...πάντα συγχωρώ ή μάλλον πάντα προσπαθώ να έρχομαι στην θέση του άλλου όσο μπορώ ...δεν θεωρώ άξιο τον εαυτό μου ώστε να πω ότι τον συγχωρώ γιατί κι εγώ πάντα λάθη κάνω και μάλιστα πολλά και σίγουρα έχω πικράνει πολλούς έστω άθελά μου ...βέβαια και συγχωρώ και συνεχίζω μια νέα σελίδα με κάθε άνθρωπο που μπορεί να έρθει ένα κακώς κείμενο στην όποια σχέση μας ...
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Ειλικρινά δεν ξέρω ...ελπίζω όμως αν έχω κάποιο Θείο Δώρο αυτό να είναι η ελάχιστη μου προσπάθεια να γίνω καλύτερος άνθρωπος και να κάνω ότι μπορώ για έναν καλύτερο κόσμο...
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Η μεγάλη μου ανασφάλεια ...
Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Θεωρώ ότι δεν υπάρχει κάποια μοίρα που μας γυρίζει την πλάτη ...Όμως σίγουρα υπάρχει Θεός και κάθε μέρα προσεύχομαι σε Εκείνον όχι για να τον καλοπιάσω ακριβώς ...αλλά για να τον παρακαλέσω για πράγματα που εύχομαι για όλους τους ανθρώπους... για όλους μας...
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Προσπαθώντας να κάνω ότι καλύτερο και σωστότερο για τον φίλο , τον συνάνθρωπο για ότι μπορεί να γίνει καλύτερο και ομορφότερο ...
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Υπάρχει αλλά δυστυχώς όχι τόσο συχνά ...μάλλον τις περισσότερες στιγμές έχω έναν φόβο μέσα μου για το μέλλον , για το τι θα γίνει αύριο , πως θα είναι το μέλλον ...παρόλα αυτά προσπαθώ όσο μπορώ να βλέπω τα θετικά της ζωής και να συγκρατώ την αισιοδοξία μου σε σταθερή βάση ...
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Κυρίως γράφω ...
Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Τα όνειρά μου ...
Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Τι να πω εδώ; Όλες! Λατρεύω τον ελληνικό κινηματογράφο αφάνταστα ...αν όμως πρέπει να διαλέξω θα έλεγα την ελληνική ταινία < Πέντε χιλιάδες ψέματα > με τον Γιώργο Κωνσταντίνου ...
Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Δεν έχω κάποιο αγαπημένο αντικείμενο ή γούρι ... Αυτό που πάντα κρατώ όπου βρεθώ είναι η σκέψη αγαπημένων μου ανθρώπων. Αυτό θα έλεγα είναι και το γούρι μου ...
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Αγαπάτε Αλλήλους ...
Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Μάλλον για ένα αρκετό διάστημα δεν θα υπάρχει κάτι ουσιώδες που να μπορούν να προσφέρουν τα ΜΜΕ. Πιστεύω όμως ότι κάποια στιγμή θα αλλάξουν τα πράγματα εντελώς... θα έρθουν χρόνια που τα ΜΜΕ θα είναι όπως παλιά περίπου ...εκείνα τα όμορφα χρόνια που υπήρχαν αξιόλογες σειρές και εκπομπές ...
Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Πιστεύω ότι η εξουσία σαφής φιμώνει τις τέχνες από φόβο ... Η τέχνη ...κάθε είδος τέχνης εξελίσσει και τον πολισμό και τον άνθρωπο και αυτό δεν βολεύει πολλούς ...και όχι μόνον ανθρώπους της εξουσίας ...
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Ο φόβος ...η ψυχολογία μας δυστυχώς νομίζω ότι έχει μέσα της έναν φόβο για τα πάντα ... άσχετα αν αυτός ο φόβος δεν έχει δικαιολογημένα αίτια ...ίσως αυτό να σχετίζετε και από τότε που ακόμη βρισκόμασταν υπό τον ζυγό των τούρκων ....Πάντως σίγουρα ο φόβος υπάρχει μες στο μυαλό του Έλληνα έντονα ...
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Τον νόμο της απαγόρευσης κάθε είδους βίας ... Πιστεύω ότι αν η βία σταματήσει όσο είναι βέβαια αυτό εφικτό , θα αλλάξουν πολλά άσχημα πάνω στην γη μας ...
Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Το ότι ξεχνάμε πως όλοι είμαστε άνθρωποι ... το ότι ξεχνάμε τον συνάνθρωπο δίπλα μας ...
Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Άλογο ....
Πιστεύετε στα όνειρα;
Βέβαια και πιστεύω ...Τα όνειρα μπορούν αν τα κυνηγήσουμε να γίνουν ένα λιθαράκι για ένα όραμα μεγάλο ...για έναν κόσμο που θα μοιάζει Παράδεισος ....αρκεί να το πιστέψουμε και να το προσπαθήσουμε , χρίζοντας όλοι μαζί !
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να προσπαθήσει στην ζωή του να είναι πάντα ένας σωστός και καλός άνθρωπος ...να βοηθά και να πολεμά για το καλό και την αγάπη!



Χάθηκε το όνειρο ...
Στις άδειες νύχτες που ανέτειλε
πέτρινη η πανσέληνος
έγινε αδιάφορος ο ουρανός .
Στις μέρες που ξημέρωσε σιδερένιος ο ήλιος
τα χαμόγελα πάγωσαν .
Στον καιρό που μετάνιωσε
κι άλλαξε ξαφνικά λύγισαν οι εποχές .
Και τώρα που το τελευταίο μου δάκρυ πεθαίνει
δεν βρίσκω βροχή να δανειστώ μιά σταγόνα θολή
να χαράξω ένα ποίημα στον δρόμο που ακόμη προσμένει ...

(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)