Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

«Χειρόφρενο» στις μεταβιβάσεις οχημάτων… επ’ αορίστου!!!

Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος


Απαγορευτικό έχει μπει από την προηγούμενη Τετάρτη στις μεταβιβάσεις...
οχημάτων ανά την Ελλάδα, καθώς το σύστημα μηχανογράφησης του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΜΕ) έχει... καταρρεύσει!
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του zougla.gr, τόσο οι επαγγελματίες του κλάδου όσο και οι κάτοχοι οχημάτων που σχεδίαζαν να προβούν σε μεταβιβάσεις ίσως χρειαστεί να περιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, αφού τα σημάδια μόνο ευοίωνα δεν είναι.
Πιο συγκεκριμένα, πέρα από το γεγονός ότι οι τεχνικές υποδομές του ΥΜΕ είναι παλιές, η σύμβαση της εταιρείας «Bull» που είχε αναλάβει τη συντήρηση του συστήματος έχει λήξει από το 2013 (!), με αποτέλεσμα οι μεταβιβάσεις οχημάτων να βρίσκονται στον... αέρα. 
Επαγγελματίες του χώρου που μίλησαν στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα τόνισαν ότι η εν λόγω εμπλοκή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στον κλάδο για προφανείς λόγους.
«Δεν εξαρτάται από εμάς πότε θα επαναλειτουργήσει το σύστημα»
Στελέχη του υπουργείου με τα οποία επικοινώνησε το zougla.gr παραδέχτηκαν ότι υπάρχουν τεχνικά  προβλήματα, τα οποία όμως δεν γίνεται να επιλυθούν χωρίς τη συνδρομή της εταιρείας που είχε αναλάβει τη συντήρηση.
«Πράγματι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα και, εδώ και καιρό, δεν υπάρχει σύμβαση με την εταιρεία που είχε αναλάβει τη συντήρηση. Είναι πρόβλημα που δεν μπορεί να επιλυθεί, γιατί χρειάζονται κάποια ανταλλακτικά από την εταιρεία και είμαστε σε επικοινωνία. Έχει γίνει ένας διαγωνισμός και περιμένουμε. Είναι ανάδοχος η "Bull", ωστόσο συμβόλαιο συντήρησης δεν υπάρχει. Δυστυχώς, τα προβλήματα ξεπερνούν τις δυνατότητες του υπουργείου. Πρόκειται για παλιό σύστημα» ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Στέλεχος εταιρείας: Πιθανόν η βλάβη να αποκατασταθεί σε 10 - 12 ημέρες
Το zougla.gr επικοινώνησε και με στελέχη της εταιρείας «Bull», τα οποία τόνισαν ότι με δεδομένο το γεγονός ότι δεν υπάρχει σχετική σύμβαση σε ισχύ, αναμένουν εγκρίσεις, ώστε να προβούν στην αγορά και εγκατάσταση των ανταλλακτικών που απαιτούνται. 
«Λόγω των capital controls πρέπει να πας στην τράπεζα, να υποβάλεις φόρμα, να εγκριθεί το ποσό και να σταλούν τα ανταλλακτικά. Η διαδικασία για ποσά από 5.000 και πάνω θέλει περίπου 10 με 12 ημέρες» σημείωσαν.
Αναφορικά με τη συντήρηση του συστήματος και τη σύμβαση υπογράμμισαν:
«Από το 2013 δεν υπάρχει σύμβαση συντήρησης, όπως υπήρχε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Κάθε χρόνο γινόταν διαδικασία προσφοράς και ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης συντήρησης. Αποφασίστηκε όμως να μη γίνονται ανανεώσεις, αλλά να γίνει διαγωνισμός, την ώρα που υπάρχει μόνο μια εταιρεία προμηθεύτρια.
»Τελικά, έγινε διαγωνισμός τον Ιανουάριο του 2014, συμμετείχε η εταιρεία, έχουν περάσει όμως 11 μήνες και ακόμα δεν έχει κατακυρωθεί. Ο λόγος είναι ότι δεν θέλει ο υπουργός να κατοχυρώσει τον διαγωνισμό σε μία συμμετέχουσα εταιρεία, αν και ξέρει ότι από την αρχή θα συμμετείχε μόνο η συγκεκριμένη. Το σύστημα ανανεώθηκε το 2007 και είναι ασυντήρητο τρία χρόνια. Τόσο σε επίπεδο hardware όσο και software. Αυτήν τη στιγμή το υπουργείο έχει πληγεί από το hardware»…