Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

O Άκης Δείξιμος απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Ο Άκης, ένας συνθέτης - τραγουδιστής που σε αντίθεση με τη φρεσκάδα της...
ηλικίας του, έχει μεγάλη εμπειρία, πλούσιο ρεπερτόριο και μια υπέροχη, αξιοζήλευτη φωνή… ήρθε στην αυλή μας, δίχως ν’ αποχωριστεί την κιθάρα του για να μιλήσουμε για τις μεγάλες του αγάπες, τη μουσική και το τραγούδι… και να μας μαγέψει με τη φωνή του!

Ποια γεύση σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Θυμάμαι πως ήμουν πολύ πολύ μικρός και μου έπαιρνε η μητέρα μου κάτι βαζάκια με γεύση φρούτων. Πρέπει να ήταν βερίκοκο… τα θυμάμαι λες κι έχω να φάω από χθες!

Ο αγαπημένος τροβαδούρος στην οικογένεια, ποιος ήταν;
Αναμφισβήτητα ο Αντώνης Βαρδής, θειος μου και νονός μου...

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με τη μουσική;
Αυτός ήταν σίγουρα ο σημαντικότερος λόγος που ασχολήθηκα με την μουσική και την κιθάρα μου.

Με τι θα θέλατε ν’ ασχοληθείτε επαγγελματικά τη σεζόν που έρχεται;
Δε σου κρύβω ότι αυτή τη σεζόν ξεκίνησα να διδάσκω τραγούδι στο Ωδείο τέχνης του Γιώργου Φακανα στο Μοσχάτο, ενώ παράλληλα ξεκίνησα από το μηδέν, ως μαθητής, καθώς κάνω μαθήματα πιάνου... Στόχος μου είναι να εξοικειωθώ με το πιάνο, και να το χρησιμοποιώ πλέον και αυτό στις συνθέσεις μου.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, ένα καλό τραγούδι;
Ένα καλό τραγούδι πρέπει να περιλαμβάνει εικόνες... και στιχουργικά αλλά και μουσικά να έχει μελωδία που να τις τονίζει. Νομίζω ότι και στο εμπορικό τραγούδι αλλά και στο ‘έντεχνο’ υπάρχει μια έλλειψη όμορφων εικόνων, και έτσι έχουμε ως αποτέλεσμα λιγότερα καλά τραγούδια κατά τη γνώμη μου.

Πως φαντάζεστε το μέλλον της δουλειάς σου μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Έχω ακούσει πολλές θεωρίες σχετικές με το μέλλον της δουλειάς μου. Μια αισιόδοξη από αυτές που λέει πως θα γίνει ξεκαθάρισμα και θα μείνουν οι καλοί μόνο, Είναι ιδιαίτερα αστείο, γιατί για να γίνει αυτό και να επικρατήσουν οι καλοί σε αυτή τη δουλειά, πρέπει πρώτα να υπάρξει μια σχετική μουσική παιδεία σ’ αυτή τη χώρα, η οποία είναι ανύπαρκτη. Το σίγουρο φυσικά είναι ότι αυτό το χόμπι-επάγγελμα που κάνουμε, θα συνεχίσει πάντα να υπάρχει (πάντα θα υπάρχει μουσική) αλλά κυρίως σαν χόμπι για τους περισσότερους, και σαν επάγγελμα για λίγους.

Η εξουσία πιστεύετε, είναι μια ασύνθετο γκρουπ ή μια καλοδουλεμένη ορχήστρα;
Άμα η εξουσία ήταν μια καλοδουλεμένη ορχήστρα, η κοινωνία μας θα ήταν σίγουρα σε πολύ πολύ καλύτερη κατάσταση. Δυστυχώς οι καταστάσεις αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο για την εξουσία μας.

Την Ελλάδα με ποιο τραγούδι θα την ταυτίζατε;
Με απόλυτη βεβαιότητα θα απαντήσω....ΖΑΒΑΡΑΚΑΤΡΑΝΕΜΙΑ!!!

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας «περιφρονεί» τον ελληνικό στίχο;
Δυστυχώς είναι δυσεύρετος πλέον ο καλός στίχος. Όσο ο στόχος παραμένει το κέρδος και το χρήμα, και όχι η διάθεση για δημιουργία και καριέρα σοβαρή, διαχρονική, ο στίχος θα επιμένει να ναι φτωχός και τα τραγούδια όχι καλά. Δεν είναι τυχαίο που σήμερα δεχόμαστε να ακούμε ότι μας πλασάρουν, αλλά δε δίνουμε δεκάρα τσακιστή για τα τραγούδια. Φυσικά στο ιντερνέτ τα βρίσκεις όλα πλέον τσάμπα, αλλά η πειρατεία στη μουσική υπήρχε πάντα. Ο κόσμος όμως σεβόταν τα καλά τραγούδια και προτιμούσε να πληρώσει για να αποκτήσει το άλμπουμ, επειδή το ίδιο το άλμπουμ ως προϊόν, σεβόταν αυτόν που θα το αγόραζε.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής μουσικής, ποιο είδος μουσικής θα προτείνατε στους ξένους;
Νομίζω πως το είδος που θα πρότεινα θα ήταν το γνήσιο λαϊκό τραγούδι, που φυσικά δυστυχώς δεν υπάρχει πια, οπότε θα τους έβαζα να ακούσουν κάτι από Ζαμπέτα να μαγευτούν από τον τρόπο που μίλαγε τα ελληνικά της η κυρία Βίκυ Μοσχολιού.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συνθέτης;
Ο αγαπημένος μου συνθέτης είναι ο θειος μου ο Αντώνης Βαρδής. Είχε τρομερή φαντασία στον τρόπο που έγραφε, παρόλο που ήταν αυτοδίδακτος μουσικός. Πολλές φορές αναρωτιέμαι πως μπορούσε και έγραφε κάποια πράγματα! Είναι πολύ ιδιαίτερη η δουλειά του συνθέτη και του στιχουργού, εφόσον είσαι καλός παραμένεις αθάνατος και άφθαρτος στο χρόνο, οπότε στα σίγουρα μπορώ να πω ότι ο θειος μου είναι αθάνατος.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της μουσικό όργανο, τι θα θέλατε να είστε και γιατί;
Εφόσον το έκανε αυτό σε μένα μια μάγισσα, θα επέλεγα να είμαι άρπα, που είναι ένα όργανο πολύ μεγαλοπρεπές με απίστευτη αισθητική και ήχο μαγικό!

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Οι πένες μου...πάντα έχω μια μαζί μου παντού και την νιώθω σαν γούρι.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Η αγαπημένη μου ατάκα αφορά συνήθως τραγουδιστές που δεν έχουν ταλέντο και είναι η εξής: «...αγαπάς το τραγούδι? Παράτα το!!!»

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
Επειδή είμαι λάτρης της κωμωδίας, νομίζω πως η αγαπημένη μου ελληνική ταινία είναι το «Μια τρελή τρελή οικογένεια» με Καρέζη, Αλεξανδράκη, Παπαγιανόπουλο και Μαίρη Αρώνη (πάστα φλώρα)! Ξεκαρδίζομαι πάντα όταν την βλέπω...

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να επιμένει να ονειρεύεται και να αγωνίζεται για τα όνειρά του, όσο δύσκολο κι αν είναι και όσο κι αν δεν ευνοούν πλέον οι συνθήκες.


Ο Άκης Δείξιμος γεννήθηκε στο Μοσχάτο και σε ηλικία μόλις 10 ετών ξεκίνησε σπουδές κιθάρας ενώ παράλληλα συμμετείχε στην παιδική χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου, δίνοντας σημαντικές παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Επαγγελματίας μουσικός ως το 1992 ο Άκης Δείξιμος και το 1997 ξεκινά να συνθέτει τα πρώτα του τραγούδια που οδήγησαν και συνεχίζουν να οδηγούν σε πολύ επιτυχημένες συνεργασίες με μεγάλα ονόματα όπως ο Αντώνης Ρέμος, η Νατάσσα Θεοδωρίδου, ο Βασίλης Καρράς, ο Σταμάτης Γονίδης, η Λίτσα Γιαγκούση, ο Δημήτρης Κόκοτας, ο Γιάννης Πλούταρχος, η Πέγκυ Ζήνα κ.ά.
Μεγάλες επιτυχίες σε μουσική Άκη Δείξιμου: "Αν υπάρχει Παράδεισος"/Νατάσα Θεοδωρίδου, "Απόδειξέ το"/Αντώνης Ρέμος, "Θαύματα"/Νίνο, "Στο αντίθετο ρεύμα"/Γιάννης Πλούταρχος, "Κάνει μοναξιά"/Ηλίας Βρεττός, "Μες την τρέλα μου"/Κέλλυ Κελεκίδου και άλλα πολλά.
Το τραγούδι του "Τώρα το θυμήθηκες" σε στίχους Ναταλίας Γερμανού που τραγούδησε η Νατάσα Θεοδωρίου, μπήκε στη συλλογή 'BUDDHA BAR 4' και πούλησε σε όλο τον κόσμο!
Ο Άκης Δείξιμος συμμετείχε στο τηλεοπτικό show του ΑΝΤ1 "X-Factor" ως καθηγητής φωνητικής των συμμετεχόντων, καταφέρνοντας να κερδίσει με μαθητές των ομάδων που είχε αναλάβει, τις δυο από τις τρεις χρονιές του show.
Tη φωνή του, εκτός από τα δικά του τραγούδια, την συναντάμε πίσω από τα μεγαλύτερα ονόματα της Ελληνικής δισκογραφίας, αφού έχει συνεργαστεί σχεδόν με όλους στα φωνητικά (backing vocals).
H προσωπική του δισκογραφία ξεκινάει το 1998 με το cd "Σε αποδράσεις μυστικές" (Warner Music), σε στίχους του Πάνου Φαλάρα και μουσική δική του, από το οποίο ξεχώρισε το τραγούδι "Καληνύχτα Ιωάννα".
Το δεύτερο δισκογραφικό του βήμα, έγινε το 2003, με το cd "Πάλι νύχτωσε" (Universal Music), σε μουσική δική του και στίχους πολλών γνωστών στιχουργών.
Το 2009 κάνει το τρίτο δισκογραφικό του βήμα με το cd "Διάβασε τα μάτια μου", από το οποίο ξεχώρισε το τραγούδι "Αγάπη μου και μένα" (Άκης Δείξιμος-Άννα Ιωαννίδου) με ένα πολύ επιτυχημένο remix του Χριστόδουλου Σιγανού και του Valentino.
Το τελευταίο διάστημα τον γνωρίσαμε ακόμα περισσότερο από τις συμμετοχές του σε τρία τραγούδια και video clips μαζί με τον γνωστό ράπερ TUS και την Ελισάβετ Σπανού ("Κάν'την", "Παντελάκης" και "Hipnosedon"), στα οποία την παραγωγή υπογράφει ο Φοίβος.


Ας δούμε τι λένε γι’ αυτόν οι άνθρωποι που τον ξέρουν καλά:
«Ο Άκης είναι ανιψιός και βαφτισιμιός μου και από μικρό τον παρακολουθούσα και είχα διακρίνει το ταλέντο του και την αγάπη του για την μουσική. Σπουδάζοντας βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο και νομίζω πως η στιγμή αυτή που κάνει το CD είναι η καταλληλότερη γιατί εκτός από καλός τραγουδιστής, μουσικός και συνθέτης, είναι πιο ώριμος και με περισσότερες γνώσεις. Του εύχομαι μέσα απ’ την καρδιά μου να έχει μεγάλη επιτυχία και ν’ αγαπηθούν τα τραγούδια του από τον κόσμο». Αντώνης Βαρδής

«Ο Άκης είναι ολοκληρωμένος καλλιτέχνης, μουσικός, τραγουδιστής και πάνω απ’ όλα σπουδαίος άνθρωπος. Του χρειαζόταν μια ευκαιρία και νομίζω πως του δίνεται με αυτό τον δίσκο. Επιπλέον είναι πολύ καλός και στο πάλκο. Πιστεύω -και του το εύχομαι- ότι θα καθιερωθεί πολύ γρήγορα». Πασχάλης Τερζής

«Με τον Άκη μας δένουν πάρα πολλά. Εκτός από την κοινή μας αγάπη για τη μουσική, μεγαλώσαμε στα ίδια στενά του Μοσχάτου και κάναμε φωνητικά στους πιο σημαντικούς δίσκους της ελληνικής δισκογραφίας τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι ένας τραγουδιστής που σε αντίθεση με τη φρεσκάδα της ηλικίας του, έχει μεγάλη εμπειρία, πλούσιο ρεπερτόριο και μια υπέροχη, αξιοζήλευτη φωνή. Του αξίζουν τα καλύτερα και του εύχομαι μέσα απ’ την καρδιά μου καλό δρόμο προς την κορυφή. Άκη σ’ αγαπάω πολύ!» Πέγκυ Ζήνα

«Ο Άκης αποτελεί έναν από τους μόνιμους συνεργάτες μου τα τελευταία 10 χρόνια. Είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού τα τραγούδια που έχω βγάλει αυτή τη δεκαετία χωρίς να τον χρησιμοποιήσω. Όταν τον καλώ στο στούντιο, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι θα έχω το καλύτερο αποτέλεσμα, όσο δύσκολη κι αν είναι η ‘αποστολή’ που του αναθέτω. Θα μπορούσα να πω ότι δεν μου έχει αφήσει περιθώρια να μπορώ να φανταστώ ότι θα μπορούσε να υπάρχει κάποιος καλύτερος ή έστω ισάξιός του! Είναι πολύ ταλαντούχος, πολύ έμπειρος πια, άριστος συνεργάτης και απόλυτα επαγγελματίας. Άλλωστε νομίζω ότι έδειξε τις ικανότητές του στο μουσικό reality του ΑΝΤ1 X-Factor, όπου η ομάδα την οποία ανέλαβε να εκπαιδεύσει και καθοδηγήσει, έφτασε με απόλυτη ασφάλεια στην επιτυχία. Άκη μου, σου εύχομαι κάθε επιτυχία. Με πολλή αγάπη και εκτίμηση, Φοίβος»

Το YouTube channel του: http://www.youtube.com/AkisDiximosTv


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)