Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Μαθήματα στοματικής υγιεινής σε παιδιά και εφήβους...



Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα της βιωματικής μάθησης για τη στοματική υγιεινή στα Ελληνικά Σχολεία από την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία...


Το πρόγραμμα που έγινε με την υποστήριξη της Colgate, κατέδειξε την αποτελεσματική αλλαγή στάσης και συμπεριφορών, αλλά και την βελτίωση της στοματικής υγείας παιδιών και εφήβων.

Σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε παιδιά, η οποία καταδεικνύει ότι το πρόγραμμα Βιωματικής Μάθησης για την Στοματική Υγεία, είχε απτά αποτελέσματα στην στάση, τη συμπεριφορά αλλά και την στοματική υγεία των παιδιών 9 και 12 ετών, ύστερα από 6 και 18 μήνες, από την εφαρμογή του.

Στην ίδια εκδήλωση βραβεύθηκαν παιδιά από σχολεία της Αθήνας και της Χίου, για την διάκρισή τους στον διαγωνισμό Αφίσας, με τίτλο «Λαμπερά Χαμόγελα, Φωτεινό Μέλλον», στον οποίο συμμετείχαν με τις δημιουργίες του περισσότερα από 400 παιδιά από όλη την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, που υλοποιείται από το 2001, έχουν εκπαιδευθεί μέχρι σήμερα 340.000 παιδιά σε όλη τη χώρα, στο σωστό βούρτσισμα και τις συνήθειες καλής στοματικής υγιεινής.

Από το 2010 διδάσκεται σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια η αγωγή στοματικής υγείας, με τη μέθοδο της βιωματικής μάθησης και μέσα από ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για πρώτη φορά συνεργάζεται ο εκπαιδευτικός με τον οδοντίατρο. Μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει 2.000 σχολικές μονάδες και περισσότεροι από 39.000 μαθητές.

«Με στόχο πάντα την βελτίωση της Στοματικής Υγείας του Ελληνικού Πληθυσμού, οι δράσεις μας συνεχίζονται και θα συνεχίζοντα και στις πιο δύσκολες εποχές που περνάμε τώρα. Μπράβο στα παιδιά που βραβεύσαμε, που δημιούργησαν με Έμπνευση για την Υγεία και το Μέλλον», δήλωσε ο κύριος Αθανάσιος Κατσίκης, Πρόεδρος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας.

Η μελέτη που παρουσιάστηκε με τίτλο «Αγωγή Στοματικής Υγείας με Βιωματική Μάθηση σε παιδιά 9 και 12 ετών στο σχολείο», διενεργήθηκε σε δύο φάσεις: η πρώτη, πριν την έναρξη του Προγράμματος Ενημέρωσης για τη Στοματική Υγιεινή και η δεύτερη φάση μετά την ολοκλήρωσή του – ύστερα από 6 και 18 μήνες.
Από τη μελέτη προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
• Η βιωματική μάθηση βρέθηκε πιο αποτελεσματική από τη συμβατική:
– Στη βελτίωση της στοματικής υγιεινής των παιδιών 9 ετών, έξι μήνες μετά το πρόγραμμα.
– Στη βελτίωση της στάσης και συμπεριφοράς των παιδιών 12 ετών, έξι μήνες μετά το πρόγραμμα.
–Στη βελτίωση της στοματικής υγιεινής και στη μείωση της ουλίτιδας των παιδιών 12 ετών, 6 και 18 μήνες μετά το πρόγραμμα.

• Η βιωματική μάθηση είναι πιο αποτελεσματική στους εφήβους.

•O εκπαιδευτικός μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της στοματικής υγείας των παιδιών.

• Επανάληψη του προγράμματος τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

• Ένταξη της αγωγής στοματικής υγείας με βιωματική μάθηση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων... (vipnews)