Παρασκευή 29 Ιουλίου 2016

Ο Σπύρος Πετρουλάκης απαντά, στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


«Με το καλό να σμίξουμε», μας είχε πει κάποια στιγμή ο Σπύρος και να που...
τώρα τα λέμε με το κρητικόπουλο κάτω από το γεροπλάτανο πίνοντας τις ρακιές μας, αφήνοντας τη σκέψη μας να χαθεί στα λόγια της καρδιάς…

Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια; Οι αλάνες στις γειτονιές, οι ανοιχτές αυλόπορτες και η μυρωδιά από το ρυζόγαλο της γιαγιάς Ελένης.

Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν; Ο Τζακ της φασολιάς, αφού ήταν ένα παιδί με θάρρος, θράσος και δύναμη να ανέβει ως τον ουρανό.

Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει; Θαρρώ πως όλοι μας το έχουμε κάνει. Όχι μία αλλά πολλές φορές στη ζωή μας. Ωστόσο είναι κάποιες φορές που ορισμένες καταστάσεις δεν μπορείς αν τις συγχωρέσεις, δεν έχεις τον τρόπο να δείξεις τόσο μεγαλοψυχία.

Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας; Δύσκολη ερώτηση. Θα απαντούσα πιο εύκολα αν με ρωτούσες τι θα ήθελα να αλλάξω στον χαρακτήρα μου.

Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα; Η ξεροκεφαλιά μου θαρρώ.

Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε; Θα δούλευα ακόμα σκληρότερα για να αλλάξω την «κακή μου μοίρα». Όχι παρακάλια, όχι καλοπιάσματα. Τίποτα δεν χαρίζεται, τα πάντα κατακτώνται. Πάλη λοιπόν.

Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας; Αγαπώ το καθετί μπορεί να μου προκαλέσει την ψυχή. Γίνομαι δοτικός και δεν μετανιώνω ποτέ για όσα έχω μπορέσει να δώσω, ακόμα κι αν έχω πληγωθεί.

Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας; Έτσι ξεκινώ τη μέρα μου. Με χαμόγελο και αισιοδοξία. Ακόμα κι αν η προηγούμενη μέρα έχει κλείσει με «φαρμάκι».

Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό; Με τις παρουσιάσεις του νέου μου βιβλίου «Η Παναγιά της φωτιάς» όπου έχω κληθεί να οργώσω τη μισή Ελλάδα. Μια «ασχολία» δημιουργική που με προκαλεί να γνωρίσω και να γνωριστώ.

Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία; Της κακομοίρας, ο περιβόητος Ζήκος!

Ποιο είναι το αγαπημένος σας αντικείμενο, το «γούρι» σας; Ένα μαύρο ροζάριο, δώρο από μια φίλη βιβλιοπώλη, που το έχω πάντα μαζί μου και επειδή είναι δώρο αγάπης, το θεωρώ ότι πιο γούρικο έχω πάνω μου.

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα; «Με το καλό να σμίξουμε». Είναι μια κρητική έκφραση που κρύβει μέσα της όλη τη φιλοσοφία μου, αφού έχει να κάνει με το «καλό» και με το «σμίξιμο» των ανθρώπων.

Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε; Όλες οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί από την κρίση και δυσκολεύονται να αναπνεύσουν, έτσι ήταν αναπόφευκτο να πληγούν και τα ΜΜΕ. Για όλους τους κλάδους είναι δύσκολη η επιβίωση στην Ελλάδα της κρίσης.

Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει; Όχι από φόβο πια, αφού θεωρώ ότι οι καλλιτέχνες δεν έχουμε πλέον τη δύναμη και τα πνευμόνια να βροντοφωνάξουμε την αντίθεση μας και να προβάλουμε την τέχνη μας μπροστά στην εξουσία. Έτσι η εξουσία εφησυχάζετε και έχει το κεφάλι της ξέγνοιαστο από τον όποιο «νταλκά» θα της φορτώναμε. Παλαιότερα, ένας Κουν, ένας Λοΐζος, ένας Ξυλούρης, μια Καρέζη και τόσοι άλλοι είχαν τη δυναμική να κατεβάσουν ακόμα και τον κόσμο στο δρόμο, στην πλατεία. Τώρα ποιος; Πως; Που ο καθένας σκέφτεται «άντε να πεθάνει ο άγιος Πέτρος, να τη βγάλουμε και φέτος…» Οι καλλιτέχνες έχουμε δείξει το δρόμο στην εξουσία κι όχι στον κόσμο…

Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων; Η αδυναμία να αντιδράσει μετά τα απανωτά χαστούκια. Εξάλλου δεν θεωρώ ότι αφεθήκαμε στα «ξένα χέρια». Μόνοι μας δώσαμε τα κλειδιά με τις επιλογές μας.

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή; Χαχαχα… Άσε. Θα τα έκανα μαντάρα.

Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε; Γάιδαρος, ασυζητητί.

Πιστεύετε στα όνειρα; Στα όνειρα που βλέπω όταν κοιμάμαι, όχι. Πιστεύω όμως σε εκείνα που κάνω ξύπνιος ολημερίς της μέρας.

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε; «Μείνε παιδί. Ακόμα και όταν μεγαλώσεις, ποτέ μην αφήσεις τον μεγάλο να διώξει από μέσα σου το παιδί.»



Γεννήθηκα στην Αθήνα, έζησα στο Ρέθυμνο και τα Χανιά όπου είναι και ο τόπος καταγωγής μου. Έχω δύο παιδιά, την Ειρήνη και τον Κωνσταντίνο. Είμαι συνθέτης και στιχουργός, ενώ έχω συμμετάσχει σε μουσικές παραστάσεις και συναυλίες σε όλη την Ελλάδα. Τραγούδια μου υπάρχουν σε CD πολλών καλλιτεχνών, ενώ έχω γράψει μουσική και τραγούδια για ντοκιμαντέρ και θεατρικές παραστάσεις. Έχω διατελέσει διευθυντής, στο διαφημιστικό  τμήμα, καθώς και ραδιοφωνικός παραγωγός,  στο Δίκτυο fm 91,5 στα Χανιά.  Είμαι αφηγητής παραμυθιών,  προπονητής και Πανελληνιονίκης στο άθλημα του Taekwondo, όπου κατέχω 6 Dan. Ασχολούμαι με τη φωτογραφία (φωτογραφίες μου έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά στην Ευρώπη ενώ άλλες έχουν βραβευτεί.
Η αναρρίχηση και οι καταδύσεις είναι τα χόμπι μου.
Από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ έχουν εκδοθεί τα έργα μου, «Στα χνάρια του Κουρσάρου Μπαρμπαρόσα», «Ο θησαυρός του Κυβερνήτη» και τα μυθιστορήματα «Το παράθυρο της Νεφέλης» η «Η Εξομολόγηση» και «Η Παναγιά της φωτιάς».
Η ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας είναι:


 (Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)