Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014

Η Μαρία Προδρόμου, απαντά στο «κουτσομπολιό»… της αυλής!!!


Τα αγνά και ειλικρινή συναισθήματα της, η αγάπη και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τη ζωή, είναι τα στοιχεία εκείνα που δίνουν ένα ξεχωριστό χρώμα στη γραφή της, ικανό να σαγηνεύσει κάθε αναγνώστη…



Τι σας έχει λείψει από τα παιδικά σας χρόνια;
Η ανεμελιά, το παιχνίδι με τις φίλες μου στα καλντερίμια, οι βόλτες με τους γονείς μου στο χωριό, οι επισκέψεις με τον πατέρα μου σε ένα όμορφο γραφικό βιβλιοπωλείο που μύριζε παλιό χαρτί, η παιδικότητα. Τα πάντα!
Ο αγαπημένος ήρωας των παραμυθιών, ποιος ήταν;
Η μικρή γοργόνα γιατί θυσιάστηκε για την ευτυχία του άντρα που αγαπούσε.
Τι είναι για εσάς οι φίλοι;
Απίστευτα σημαντικοί όταν είναι αληθινοί. Και πιστεύω πως είμαι από τις τυχερές που έχω λίγες αλλά πραγματικές φίλες καρδιάς.
Θα συγχωρούσατε κάποιον που σας έχει πικράνει;
Μα ναι. Στην αρχή βέβαια εκνευρίζομαι πολύ έπειτα όμως μου περνάει. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να αναλωνόμαστε σε τέτοιες καταστάσεις.
Ποιο θεωρείτε ως Θείο δώρο στο χαρακτήρα σας;
Θα έλεγα η ευγένεια μου αν και αυτό δεν είναι πάντα καλό.
Ποιο είναι το βασικό σας ελάττωμα;
Είμαι ανυπόμονη και αναποφάσιστη. Ζυγός στο ζώδιο, βλέπετε.
Αν η μοίρα σας γύριζε την πλάτη, τι θα κάνατε για να την καλοπιάσετε;
Δε νομίζω πως μπορεί κάποιος να καλοπιάσει τη μοίρα. Εγώ προσωπικά θα συνέχισα να μάχομαι, δεν θα τα έβαζα με τίποτα κάτω, όπως και πράττω σε κάθε δύσκολη στιγμή. 
Πως εκδηλώνεται την αγάπη σας;
Με μια αγκαλιά, ένα χάδι, ένα φιλί. Με το να είμαι εκεί όταν οι δικοί μου άνθρωποι με χρειάζονται, να τους ακούω, να τους στηρίζω. 
Η αισιοδοξία, υπάρχει στο λεξικό της ζωής σας;
Πάντα! Βασικά θεωρώ πως η αισιοδοξία που αισθάνομαι είναι αυτό που με εμποδίζει από το να πέσω σε μελαγχολία ή ακόμα και κατάθλιψη… Είμαι γενικά από τους ανθρώπους που πιστεύουν πως κάποιο εμπόδιο δεν οφείλεται σε ένα δικό τους προσωπικό μειονέκτημα αλλά συνήθως σε κάτι από το οποίο δεν μπορούν να ξεφύγουν, οπότε σίγουρα μπορεί να υπερνικηθεί με διαφορετική ίσως προσέγγιση. Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό αλλά έτσι αισθάνομαι.
Με τι ασχολείστε αυτό τον καιρό;
Γράφω το νέο μου βιβλίο το οποίο με έχει κυριολεκτικά συνεπάρει, προσπαθώντας πάντα ταυτόχρονα να μην παραμελώ την οικογένεια μου.
Τι δεν θα θέλατε να μη σας κλέψουν από το θησαυροφυλάκιο της ψυχή σας;
Τα αγνά και ειλικρινή συναισθήματα μου, την αγάπη, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζω τη ζωή. Την ίδια μου τη ψυχή βασικά.
Ποιο ρόλο θα θέλατε να είχατε υποδυθεί συνειδητά στη ζωή σας ;
Δεν μου αρέσει να υποδύομαι. Απλώς να δίνομαι με όλη μου τη ψυχή.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ελληνική ταινία;
«Η αρχόντισσα και ο αλήτης» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και το Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Την λατρεύω.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας αντικείμενο, το «γούρι» σας;
Ένα τοπάζι που αγόρασα σε κάποιες διακοπές και που έχω πάντα στη τσάντα μου. Λέγεται πως χαρίζει ανάμεσα σε άλλα αίσθημα ηρεμίας και γαλήνης, βελτιώνοντας την ψυχική διάθεση και βοηθώντας στην καλλιτεχνική δημιουργία. Δεν ξέρω αν είναι σύμπτωση – αν και δεν πιστεύω στις συμπτώσεις - αλλά πάντα όταν το αγγίζω γράφω ασταμάτητα.
Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
Να στοχεύεις ψηλά, το φεγγάρι. Ακόμα κι αν αποτύχεις, θα βρεθείς ανάμεσα στ’ αστέρια.
Πως φαντάζεστε το μέλλον των ΜΜΕ μέσα από την κρίση που βιώνουμε;
Θολό.  Τα ΜΜΕ έχουν ξεφύγει πλέον ολοκληρωτικά. Αντί να καθοδηγούν τους πολίτες, να τους πληροφορούν, τώρα πια περισσότερο δεσμεύονται από πολιτικές ή άλλες σκοπιμότητες, παρέχουν μονόπλευρη ενημέρωση, υποβάλλουν ιδέες, καλλιεργούν το φανατισμό και την εμπάθεια. Πέρα από το ότι αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και διαστρεβλώνουν την αλήθεια. Δυστυχώς!
Η εξουσία πιστεύετε, φιμώνει τις τέχνες από φόβο ή από ανικανότητα να τις στηρίξει;
Θα έλεγα και τα δυο. Η εξουσία έχει πλέον χάσει τελείως τον έλεγχο. Η διαφθορά είναι το χαρακτηριστικό της ενώ το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να οδηγήσει σε αποχαύνωση όλους τους πολίτες για να μην μπορούν να σκεφτούν και να αντιδράσουν. Αυτό προσπαθεί να κάνει τώρα και με την φημολογούμενη αύξηση του ΦΠΑ στο βιβλίο.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο λόγος που ο Έλληνας αφήνει την τύχη του στα χέρια των άλλων;
Έχει κουραστεί να παλεύει. Είναι βέβαια φυσικό κάτι τέτοιο, αλλά ποτέ δεν πρέπει να επαναπαύεται και να παύσει να αγωνίζεται. Εξάλλου όπως είχε πει και ο αείμνηστος Οδυσσέας Ελύτης «Μονάχα εκείνος που παλεύει το σκοτάδι μέσα του, θα έχει μεθαύριο μερτικό δικό του στον ήλιο».
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «νομοθέτη», ποιο νόμο θα θέτατε σε εφαρμογή;
Την ισόβια καταδίκη των βιαστών και των παιδεραστών,
Τι φοβάστε περισσότερο, από τους ανθρώπους;
Δεν θα το έλεγα φόβο αλλά πάντα νιώθω κάποιο μικρό δέος μπροστά στη κακία. Όχι επειδή μπορεί να με πλήξει, απλώς επειδή αναρωτιέμαι πως μπορούν κάποιοι να είναι τόσο κακοί.
Αν μια κακιά μάγισσα σαν έκανε με το ραβδί της ζώο, τι θα θέλατε να είστε;
Περιστέρι γιατί πετάει ελεύθερο στους ουρανούς.
Πιστεύετε στα όνειρα;
Παλιά πίστευα. Τώρα πλέον λίγο αλλά δεν τα αφήνω να με επηρεάζουν.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να μη σταματήσει να ονειρεύεται. Να σέβεται τη ζωή του, τους ανθρώπους γύρω του, να πιστεύει στον εαυτό του και να μη παύσει ποτέ να μάχεται για ένα καλύτερο αύριο.


Η Μαρία Προδρόμου γεννήθηκε στη Κύπρο. Σπούδασε δημοσιογραφία στην Αθήνα και από το 1994 ασχολείται ενεργά με το επάγγελμα, αρθρογραφώντας σε περιοδικά και εφημερίδες. Τις πρώτες της συγγραφικές απόπειρες τις έκανε όταν ήταν 9 χρόνων γράφοντας παραμύθια. Στην ηλικία των 14 ετών ολοκλήρωσε το πρώτο της βιβλίο, ένα περιπετειώδες μυθιστόρημα που έγραψε σε ένα χοντρό τετράδιο και που παραμένει ανέκδοτο στη βιβλιοθήκη της ως σήμερα. Εκτός από τα βιβλία ασχολείται και με τη συγγραφή σεναρίων. Της αρέσει να διαβάζει, να γράφει, να ζωγραφίζει και να ταξιδεύει. Έχει ολοκληρώσει 11 βιβλία τα οποία έχουν εκδοθεί και κυκλοφορούν στην Κύπρο και την Ελλάδα. Το παιδικό μυθιστόρημα «Η Αυγή και το Μυστικό του Μαύρου Διαμαντιού», το μυθιστόρημα «Τα δάκρυα δεν στέγνωσαν ποτέ», το αισθηματικό μυθιστόρημα «Πέρα από τους Αμμόλοφους», το περιπετειώδες αισθηματικό μυθιστόρημα "Ο άγγελος της ομίχλης", το "Μονοπάτι των Ονείρων", το "Και ύστερα σου λένε έφταιγε η Εύα", το "Άγριος Γαλάζιος Ουρανός", το "Υπάρχουν Στιγμές που κρατάνε για πάντα",  "Το αρχοντικό της λίμνης" το "Μπλε ροδο και η κατάρα της μάγισσας" που διατίθεται μόνο σε e book ,  το "Οπου πάει η καρδιά» και το "Τριαντάφυλλα του ανέμου" το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μάτι.  Έχει επίσης μεταφράσει πάρα πολλά παιδικά βιβλία και παραμύθια.


(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)